Izbor urednice
Hansgrohe piše povijest kupaonice od 1901.
Od male radionice u Schwarzwald-u do globalnog igrača. Hansgrohe -120 godina strasti, inovacije i težnje za savršenstvom.
Ono što je počelo prije 120 godina s tri zaposlenika u Schiltachu u Schwarzwaldu sada je Hansgrohe grupa, međunarodni stručnjak za opremu i tuševe s oko 4700 zaposlenika.
Hansgrohe se smatra jednim od vodećih svjetskih proizvođača slavina i tuševa. Tvrtka prodaje visokokvalitetne proizvode pod svojim markama AXOR i hansgrohe, od kojih se većina proizvodi u Njemačkoj, u svom sjedištu u Schiltachu i obližnjem Offenburgu. Također ima inozemne proizvodne kapacitete u Francuskoj, Kini i SAD-u. U svijetu, sanitarni stručnjak upravlja s 32 tvrtke i 22 prodajna ureda i opskrbljuje slavine i tuševe u više od 146 zemalja širom svijeta.
120-godišnja povijest tvrtke obilježena je inovacijama, kao što su prvi ručni tuš s više vrsta spreja, prva kuhinjska slavina na izvlačenje i prva zidna šipka koja drži ručni tuš.
Hansgrohe Grupa, njezini brendovi i proizvodi osvojili su brojne nagrade, uključujući više od 600 dizajnerskih nagrada od 1974. godine. Osim što se zalažu za dugotrajne i kvalitetne proizvode, Hangrohe grupa zalaže se i za odgovornost prema ljudima i okolišu.
Hansgrohe d.o.o. Hrvatska slavi 12. godina
Uz veliki jubilej Hansgrohe Grupe, tvrtka Hansgorhe d.o.o. Hrvatska slavi 12. godina postojanja ureda i izložbenog salona u Zagrebu, zaduženog za tržišta Hrvatske i Slovenije. „Neprekidan rast prometa i broja zaposlenih u našem uredu, uz vrhunsku podršku našim korisnicima samo je jedan mali dokaz uspješnog nastupa tvrtke Hansgrohe. Zbog izvrsnih dosadašnjih poslovnih rezultata, u 2022 godini zaduženja se šire i na ostale zemlje u regiji jugoistočne Europe pa se uskoro vidimo u novom, većem izložbenom salonu i uredu tvrtke Hansgrohe d.o.o. Hansgrohe je više od slavina i tuševa. Mi smo 12(0) godina strasti prema vodi, ljudima, inovacijama i stalnoj težnji za savršenstvom“, objašnjava Jessica Trejo, direktorica u Hansgrohe d.o.o. Hrvatska.
POVIJEST HANSGROHE GRUPE
Pravi instinkt
Bez sumnje, to je bio hrabar korak koji je Hans Grohe napravio dvije godine nakon prelaska iz Luckenwaldea u Schiltach. U to je vrijeme okrenuo leđa tkanju i otkrio proizvodnju metalnih proizvoda kao što su mjedene tave, dijelovi sata ili rozete od štednjaka za sebe. Od samog početka, tuševi od lima također su bili dio asortimana male tvrtke Hansa Grohea. Izumitelj je imao pravi instinkt: početkom 20. stoljeća u modu je došla privatna kućna kupaonica, a Hans Grohe ubrzo se u potpunosti specijalizirao za metalnu robu za sanitarni sektor.
U desetljećima koja su slijedila, strastveno se posvetio daljnjem razvoju svojih tuševa i brzo napredovao da postane stručnjak za tuširanje u njemačkoj sanitarnoj industriji. Sa svojim idejama odigrao je odlučujuću ulogu u oblikovanju Hansgroheove korporativne povijesti i budućnosti kulture tuširanja. Od 1928. godine, njegov ručni tuš razvio se u udobnu alternativu nadglavnom tušu koji je u to vrijeme bio uobičajen.
Njegove ideje nastavile su oblikovati stil moderne tehnologije tuširanja već desetljećima. Čak i u dobi od 82 godine, osnivač tvrtke postigao je potez sanitarnog genija: Izumio je šipku za tuš , na kojem se ručni tuš mogao namjestiti na bilo kojoj visini – danas standard u kupaonicama diljem svijeta.
Neobuzdana vožnja
Uz osnivača tvrtke Hansa Grohea, koji je vodio posao 54 godine, prije svega njegov najmlađi sin Klaus imao je odlučujući utjecaj na razvoj sanitarnog stručnjaka. Pridružio se očevoj tvrtki 1968. godine i vodio je 33 godine od 1975. nadalje, razvijajući Hansgrohea od njemačkog stručnjaka za odvod u jednog od vodećih svjetskih proizvođača slavina i tuševa. Hansgrohe Grupu ne treba miješati s Groheom: Friedrich Grohe, drugi najstariji sin osnivača Hansa Grohea, napustio je Schiltach i dvije godine kasnije preuzeo tvornicu slavina u Hemeru, u sjeverozapadnom dijelu Njemačke. Ova tvrtka danas je poznata kao Grohe i upravlja se kao brand japanske korporacije Lixil. U Hansgroheu u Schiltachu Klaus Grohe preuzeo je dužnost 1977. godine i iste godine predstavio ime marke Hansgrohe.
Prvi put je zaštitu okoliša i održivost učinio problemom u sanitarnoj industriji, potaknuo razvoj proizvoda koji štede energiju i vodu te obratio pozornost na ekološki prihvatljivu proizvodnju koja štedi resurse. Lansiranjem marke AXOR 1993. godine Klaus Grohe postavio je temelje za stvaranje kultnih objekata za luksuzne kupaonice i kuhinje. Od tada, u suradnji sa svjetski poznatim arhitektima i dizajnerima, slavine, tuševi i pribor stvoreni su u širokom rasponu stilova i prema najvišim standardima kvalitete.
Ovi prepoznatljivi dizajnerski objekti još su jedan izraz strasti prema savršenstvu koju je Klaus Grohe usadio u tvrtku. Njegov stil upravljanja karakterizirao je njegov pragmatičan pristup i energičan nagon, ali i prizemni karakter. Njegov moto kao perfekcionista bio je: “Dobro je neprijatelj boljeg.” Predsjedao je Nadzornim odborom Hansgrohea od 2008. do 2015. godine i sada je njegov počasni predsjednik.
Od obiteljske tvrtke do globalne korporacije
Dva najstarija sina Klausa Grohea nastavila su obiteljsku tradiciju u operativnom poslu. Richard Grohe bio je zamjenik predsjednika Izvršnog odbora od 2008. do 2016. godine. Razvio je hansgrohe u svjetski poznati premium brand s brojnim inovacijama. Njegov brat Philippe vodio je dizajnerski brand AXOR od 2001. do 2016. godine. U svom mandatu surađivao je s mnogim renomiranim dizajnerima kao što su Philippe Starck, Antonio Citterio ili Patricia Urquiola i pomogao brandu da postigne svoj međunarodni nastup.
Oba brata dala su značajan doprinos uspjehu Hansgroheove korporativne povijesti u novom tisućljeću i postavila temelje za transformaciju Hansgrohe grupe iz obiteljskog u srednju korporaciju. Braća su odstupila s izvršnih dužnosti 2016. Od tada je osnivačka obitelj pratila tvrtku iz perspektive dioničara.
Od svibnja 2018. sin Klausa Grohea Richard član je Nadzornog odbora Hansgrohe grupe, koja se vodi kao europsko javno društvo s ograničenom odgovornošću, ali nije uvrštena na burzu. Dva glavna dioničara su američka korporacija Masco Corporation (68 posto dionica) i obitelj Grohe putem Syngroh Verwaltungs- und Beteiligungs-GmbH (32 posto dionica).
Napredak sa strukturnim promjenama
Hans Juergen Kalmbach vodi tvrtku kao predsjednik Izvršnog odbora od 1. kolovoza 2018. Diplomirao je poslovnu administraciju, a karijeru je započeo u Hansgrohe Grupi 1998. godine. Od tada je obnašao nekoliko nacionalnih i međunarodnih rukovodećih pozicija, od kojih je nedavno bio odgovoran za međunarodnu prodaju kao član Izvršnog odbora.
“Potičemo strukturne promjene kroz učinkovite procese, ciljanu strategiju rasta i daljnji razvoj naše korporativne filozofije. Čineći to, danas imamo koristi, i imali smo koristi u prošlosti,
od kvaliteta koje su razlikovale Hansgrohe i učinile ga jakim 120 godina”, kaže Hans Juergen Kalmbach.
“Prvo, iz kulture kvalitetno orijentiranih inovacija koja je rasla i prakticira se u svim područjima tvrtke; drugo, od dosljednog međunarodnog uzgoja na tržištu, čija jezgra datira još iz 1907. godine s početkom izvoznog poslovanja Hansa Grohea. I treće, od izuzetno visoke razine predanosti i velike fleksibilnosti naših zaposlenika, na koje se uvijek možemo osloniti. Čak i kao globalno aktivna grupa, nikada nismo zaboravili svoje korijene kao obiteljski posao srednje veličine. Strast, inovativnost i potraga za savršenstvom imaju dugu tradiciju s nama. I tako, u budućnosti možemo nastaviti graditi svoju snagu na osnovnim temeljima našeg uspjeha: kontinuiranim inovacijama, beskompromisnoj kvaliteti i dizajnu te odgovornosti prema društvu i okolišu.”
Izbor urednice
Ovo su najvažniji savjeti koje treba slijediti u slučaju požara u kući ili stanu
Najčešći uzroci požara s tragičnim završetcima: pušenje, kuhanje, svijeće, električne instalacije, dječja igra i ljudski nemar.
Požari se događaju i toga moramo biti uvijek svjesni. Kako se radi o iznimno opasnoj situaciju za svakog tko se nađe u njegovoj blizini, najvažnije je znati kako se ponašati i zaštiti. U razgovoru sa Sinišom Jembrihom, zapovjednikom Javne vatrogasne postrojbe Grada Zagreba, otkrili smo kako su najčešći uzroci požara s tragičnim završetcima: pušenje, kuhanje, svijeće, električne instalacije, dječja igra i ljudski nemar.
“Najkraće rečeno, uključite mozak, ne radite stvari koje mogu biti opasne: održavajte sve svoje uređaje ispravnim, ne popravljajte sami električne i druge instalacije, čistite dimnjak u redovnim vremenskim intervalima, ne ostavljate svijeće bez nadzora, ne ostavljajte hranu koju kuhate bez nadzora, ako vam se upali ulje na štednjaku ne gasite ga nikako s vodom, ne ostavljajte peći za grijanje prije nego ste se uvjerili da su ugašeni, ne ostavljajte svijeće i lampione upaljene preko noći, ne preopterećujte liftove i održavajte ih, ne palite korov na otvorenom bez mjera zaštite i nemojte piti alkohol i voziti.”, ističe.
U nastavku donosimo i najvažnije savjete za građane kojih bismo se svi trebali pridržavati ako je u pitanju požar!
Što napraviti u slučaju požara?
“U slučaju požara nazovite vatrogasce na broj telefona 193, zatvarajte vrata za sobom jer time izolirate požar i sprečavate širenja opasnog i otrovnog dima, na ulici se maknite se vatrogasnim vozilima s uključenom svjetlosnim i zvučnom signalizacijom, pričekajte nas ispred objekta i pojasnite situaciju (ugrožene osobe, plin, struja…) te se pridržavajte naših uputa.”, naglašava i dodaje kako iskustveno govoreći, najčešći uzroci požara s tragičnim završetcima su: pušenje, kuhanje, svijeće, električne instalacije, dječja igra i ljudski nemar.
Dim je otrovan i dim gori!
Pri izgaranju nastaju otrovni produkti: oksidi dušika (NO i NO2), cijanovodik (HCN), sumporovodik i sumpor dioksid (H2S i SO2), klorovodik (HCl), amonijak i ugljični monoksid (CO) koji je uz svoju otrovnost i jedan od glavnih uzroka plamenih udara.
Važno je znati da:
- oko 70 % ljudi u požaru pogiba od dima
- 10 kg. papira razvija između 8 000 i 10 000 m3 dima. U praksi jedan „mali“ požar koša za smeće npr. može ispuniti ured dimom od poda do stropa
- 10 kg plastične mase može razviti 20 000 m3 dima, frižider pak razvija 2 m3 dima u sekundi
- Prve 3 minute ponašanja u požaru su presudne za preživljavanje!
- Pravilo: pet udaha dima je smrtonosno, nastaje panika, izgubljenost i smrt!
- Požar nije film ili TV gdje je dim samo kulisa a požar samo specijalni efekt.
Nikada se ne vraćajte natrag u požar – izađite van!
Obavijestite sve da je požar, nikada se ne vraćajte nazad u požar (često ljudi stradavaju jer se vračaju po dragocjenosti ili kućne ljubimce), obavijestite vatrogasce o eventualnim nestalim osobama ili posebnim opasnostima. Vatrogasci nikada nisu bili u Vašem prostoru i svaka pomoć oko snalaženja u prostoru je dobrodošla.
- Čim se pojavi požar, iziđite, ne provjeravajte njegov intenzitet ili lokaciju.
- Zatvorite vrata prostorije u kojoj je požar (izolacija požara, manje dima, bolje za sve osobe u stambenom objektu)
- Ne otvarajte vrata kroz koja ne morate prolaziti, ako provjeravate ima li osoba zatvarajte vrata za sobom
- Kako otvarati vrata: stražnjom stranom dlana provjerite temperaturu vrata, ako su topla iza je požar a temperatura je vrlo visoka.
- Ako požar nije u Vašem stanu ne ulazite u hodnike i stubišta-efekt dimnjaka, u stanu ste najsigurniji
Ako ste ipak završili na stubištu: krečite se, ako je moguće, prema dolje, pazite na sebe i čvrsto se držite jer ljudi u panici ne paze na druge osobe
Ako ste zatvoreni u požaru u prizemlju, pokrijte ruke i razbijte prozor, ne skačite, spustite se, ako u prostoru ima djece, staraca ili nemoćnih, pomozite im.
Što ako je požar u vašem stanu a nema izlaza?
Postavite se čim dalje od požara, zatvarajte vrata između vas i požara, stavljajte mokre krpe i ručnike ispod vrata i na usta, pokažite se na prozoru, ako je moguće telefonirajte ponovno vatrogascima i obavijestite i o vašem teškom položaju, telefonista će odmah dodatno obavijestiti zapovjednika na terenu o vašoj situaciji,
Može li hladnjak eksplodirati? – Da, ali evo zašto se ne biste trebali brinuti
Za vrijeme požara nikada ne upotrebljavajte lift !
Najčešća stradavanja u požaru: nepoznati prostori (hoteli i slično), starije osobe i djeca (panika, fizički nedostatci)
Razgovarajte o požaru s ukućanima (posebno djecom), što napraviti, kojim izlazima pobjeći, naučiti kako prijaviti požar, kako spriječiti požar, nabavite sredstva za gašenje i detektore dima
Kako prijaviti požar?
Ne pouzdajte da je već netko prijavio požar, nazovite vatrogasce. Česti su slučajevi u velikim zgradama da ljudi ne reagiraju na prve znakove požare i dima jer pretpostavljaju da je netko već obavijestio vatrogasce.
Broj vatrogasaca je 193! 112 samo preusmjeruje pozive.
Gradnja
Kvalitetni materijali, brzina gradnje i unaprijed definirani troškovi… Ovo su glavne prednosti montažne gradnje
Istra je predvodnica luksuznog turizma u Hrvatskoj, a on zahtjeva i luksuzan smještaj. Istra je uvijek bila otvorena prema novim načinima gradnje ali uz poštivanje tradicionalnih elemenata.
Koncept montažne gradnje, zbog svojih brojnih prednosti, ima sve više poklonika, a Domprojekt jedan je od pionira ovakve gradnje na domaćem tržištu.
“Domprojekt od 93 godine se bavi gradnjom kuća sa drvenom nosivom konstrukcijom, kako je sazrijevalo tržište u Hrvatskoj, tako su i rasli zahtjevi na naše objekte pa su od nekadašnjih samo prizemnica su počele raditi katnice, stambene zgrade, javni objekti i tako dalje, a naravno sa sazrijevanjem turističke, turističkog tržišta pogotovo u Istri, rasla je i potreba objektima luksuznijeg karaktera s obzirom na strane goste.
Luksuzne kuće su u principu one pored kojih ćete uvijek zastati kad prolazite pokraj i očarati se njenom ljepotom. Čini je suvremena arhitektura, moderna koncepcija, rasporeda prostorija, veliki otvoreni prostori unutra. Čini je također oprema unutarnja i vanjska, poput sauna, bazena i slično, sustava grijanja, hlađenja i na kraju vanjsko oblikovanje pročelja, obloga kamenom, velike staklene stijene koje daju puno svjetlosti unutra i omogućavaju jedan udoban boravak u takvom objektu. “, ističe mag. ing. aedif. Elis Hajdarovac, direktor Domprojekta.
Montažna gradnja traži iste preduvjete kao i klasična gradnja, građevinsku i lokacijsku dozvola, a oko oblikovanja kuće pomoći će vam stručnjaci iz tvrtke Domprojekt.
“Arhitektonsko oblikovanje koje izađe ili iz našeg projektnog ureda ili ga dobijemo od privatnog investitora je ustvari jedan od osnovnih preduvjeta da bi mi to u konačnici učinili lijepim ili luksuznim. Materijale koje koristimo za vanjsko oblikovanje uvijek dolaze u suradnji sa privatnim investitorom, ustvari tako se rađaju neka luksuzna rješenja.”, pojasnio je Mladen Štefanac, voditelj prodaje Domprojekta.
Istra kao predvodnica elitnog turizma u Hrvatskoj, zahtjeva i luksuzan smještaj, a nije rijetkost da su takvi objekti građeni predgotovljenim načinom.
Domprojekt gradi objekte prema željama naručitelja, kombinirajući tradicionalne elemente s modernom arhitekturom.
“Specifičnost istarskog podneblja je što je uvijek Istra bila područje gdje se najviše gradilo ovakvim načinom gradnje. Bila je dosta otvorena po tom pitanju i dolaskom, odnosno povećanjem broja noćenja, razvojem turizma, naravno da je porasla i potreba za što kvalitetnijim i što luksuznijim smještajnim kapacitetima, pa su se tako najprije ovdje nekako odlučili za gradnju luksuznijih objekata u ovakvom predgotovoljenom načinu gradnje. Ono što karakterizira takve objeke u Istri su na primjer, obloga pročelja sa kamenom, šareni crijep kao pokrov na krovu i tako dalje, grilje ili škure kao vanjski neki detalji, uglavnom, nastoji se uz onaj tradicionalni dio opet koji se njeguje, dodavati moderne note takvim objektima i rezultati su izvrsni.
Mi imamo evo nedavno jedan objekat koji je različit u odnosu na sve ostale, pod navodnicima, montažne gradnje kako je zovemo na tržištu, gdje su otvorene galerije, kosi stropovi, otvoreni krovovi, velike klizne stijene, moderna arhitektura uklopljena u ovu istarsku arhitekturu i detalje sa pravim kamenom, sa drvenim gredama, kamenim aertama i to je ustvari ono što čini Domprojekt prepoznatljiv na ovom tržištu.” pojasnio je Štefanac.
Osim opreme, vanjskog oblikovanja, što čini objekt luksuznim je njegova lokacija pa je tako u biti Istri skoro svaka naša kuća koju gradimo na neki način luksuzna.
“Tvrtka Domprojekt s obzirom na velike zahtjeve i rješenja koja dolaze od privatnih investitora, vrlo često je inovator na tržištu, što se tiče arhitektonske gradnje. I puno puta je nešto napravila kao probno ili prvo, znači među prvima mislim da smo radili na tržištu obiteljske kuće za privatne investitore, sa ravnim krovom u ovim sistemima gradnje. Dugi niz godina već radimo i među prvima mislim da smo gradili kuće koje vidite na našoj web stranici, kompletno obložene sa kamenom, ne dekorativno nego pravim kamenom. “, zaključuje.
You must be logged in to post a comment Login