Povežimo se

Interijeri

2024. srdačno pozdravlja Peach Fuzz

Akademska slikarica Diana Sokolić priprema knjigu o bojama koje su dio njene svakodnevnice. Zato smo s njom prokomentirali boju godine, njeno značenje i s čime je kombinirati. 

Kako se bira boja godine

Duboka, bogata crvena s primjesama tamne i zrele ružičaste, Viva Magenta, obilježila je 2023. Barem prema Pantonu koji već 25 godina bira boju godine. 

Pantone  postoji od početka šezdesetih godina, to je skala boja koja služi dizajnerima; grafičkim i dizajnerima interijera ali i modnim dizajnerima, jer postoje dvije skale, jedna se odnosi na tiskane materijale, a druga na sve ostalo. Svake godine, već 25 godina, znači od 1999., bira boju godine. Oni boju godine biraju tako što ispituju tržište protekle godine i ustanovljavaju trendove. I pretpostavljaju kakvi će trendovi biti u idućoj godini, objasnila je Diana Sokolić. 

S nadom da će predstavljati želju za životom, hrabrim buntovničkim duhom i ispisati neke nove priče, Viva Magenta odvažno je stajala na tronu boje godine. Ove godine, Pantone okreće ploču i bira boju koja bi trebala služiti kao podsjetnik da usporimo i brinemo jedni o drugima. 

Boja 2024. – Peach fuzz

Ove godine je ta boja Peach fuzz. To je kao breskvina kora. Kod nas bi to prije bila boja marelice. To je neka ovakva boja, koja sama za sebe zapravo, kao da nema neki identitet. Meni ta boja izgleda kao ime bez slova R. Onako, nježno, slabašno, međutim, sama boja za sebe ne znači ništa, ona uvijek znači uz nešto. Pa sam napravila neke uzorke boja koje bi išle jako dobro uz ovakvu boju.

Ovo su boje koje bismo nazvali pastelnim bojama, to su one koje su presječene bijelom, pa su one mnogo nježnije od ovih čistih kakve su meni draže. U nekom interijeru ili u odjeću uz neku svijetlo sivu, ona može jako lijepo izgledati. Dakle, ovo je boja koja je topla, može vrlo lijepo izgledati uz neku boju koja je hladna. Plavo zelenu ili neku ljubičastu, neku boju koja će njoj dati identitet.

Značenje i utjecaj boja

Peach Fuzz odražava opipljivu senzualnost baršunaste breskve za koju Pantone smatra da je prikladna boja za trenutak u kojem živimo. Boja igra važnu ulogu u stimuliranju osjetila i evociranju sjećanja, a u psihologiji boja utvrđeno je postojanje specifičnih nijansi koje privlače potrošače. 

Da se ova boja na primjer zove boja izlazećeg sunca ili impresija, pa da podsjeća na neki način na impresionizam, na neko novo rađanje, vjerujem da bi ona imala neki pozitivniji značaj nego što ga ima ovako jer nama Peach Fuzz zaista ne znači ništa, a kada bi je povezali sa nekom zorom, sa svitanjem, sa bojom jutarnjeg neba, onda bi to davalo neku nadu. 

Sinonim za međuljudsku povezanost

Za Pantone ovogodišnji izbor je posebno značajan zbog 25-godišnje obljetnice, a prema izjava za medije, izabrana boja godine sinonim je za međuljudsku povezanost, što je i opći cilj njihovog programa. 

Svaka boja ima svoju primjenu i svaka boja ima svoje mjesto i kao što i čovjek, s jednim se odlično slaže, a s drugim se ne slaže uopće, a nije stvari do čovjeka nego do tog međusobnog odnosa, prema tome i ova boja se uz neku drugu boju da je sa svijetlo sivom vrlo elegantno i lijepo može izgledati.

Fokusirajući se na zajednicu i udobnost bliskosti s onima koje volimo, Pantone smatra da boja Peach Fuzz prenosi poruku suosjećanja pružajući topao i gostoljubiv zagrljaj. 

Interijeri

Kako odabrati boju za zidove? Birajte one koje na vas djeluju inspirativno

Prvo trebamo znati što želimo postići, kakvu atmosferu i da su pravila tu da ih kršimo

Ulaskom u interijer, boja zidova definitivno nije prva stvar koju primjećujemo, a upravo boje pridonose stvaranju atmosfere. Iako postoje pravila koje boje idu u koju veličinu prostorije, Iva Pavičić nam je pokazala da su pravila tu da bi ih kršili. 

Uz široku paletu dostupnih boja za zidove, ponekad je teško odabrati onu pravu. Dizajnerica Iva Pavičić savjetuje da prvo trebamo znati što želimo postići, kakvu atmosferu i da su pravila tu da ih kršimo. 

“Svi vidimo malo drugačije boje, ali onaj doživljaj koji nama boja koja nas okružuje čini, je drugačija od jedne do druge osobe. Neki malo tendiraju ipak na toplije tonove, bež, krem, žućkasto, dok se drugi puno bolje osjećaju u paleti prema sivim ili recimo plavim tonovima.”, otkriva Iva Pavičić, dizajnerica interijera.

Kršite pravila, nemojte se bojati nespojivog

Boju odaberite prema vlastitim osjećajima – birajte one koje na vas djeluju inspirativno i nemojte se bojati spojiti nespojivo. 

“Možda ono što je ljudi češće izbjegavaju je kombinacija crvene i roze boje, ali opet upravo taj spoj može vibrirati na specifičan način. Kombinacija koja nije tako česta u interijerima, upraco radi posebnosti nekako ima “jači”karakter.”, dodaje.

Iva u svojim projektima rijetko koristi čistu bijelu boju, jer ona često ne ističe dovoljno karakter prostorije. 

“Ima puno nijansi bijele boje i svaka govori nešto svoje. Na tržištu ima dosta proizvođača različitih tipova boje. Ustvari mi je želja imati ogromne formate od svake bijele boje, tri puta tri metra, da ih mogu gledati, da ih mogu donijeti u prostor… Jer naravno u svakom prostoru nijansa drugačije djeluje. Jako je važna orijentacija sobe, odnosno prozora; ovisi naravno jesmo na mediteranu ili smo negdje u planinama ili na kontinentu. Tu je tip svjetlosti drugačiji, tako da sve ima utjecaja. “, ističe.

Manji prostori vole svijetle boje

Sobe u stanu mogu biti različitih nijansi pa čak i boja, sve dok kolorit iz kompatibilnih paleta teče kroz interijer. Neka su opća pravila da sobe koje imaju manje dnevnog svjetla više vole svijetle tonove i toplije nijanse, no i to često ovisi o karakteru prostorije

“Znam što čini u manjem prostoru svjetla boja i naravno ako je ideja da prostor djeluje veći, uzimaju se svijetli tonovi. Ali nije samo stvar niti boje na zidu, važnost je čitavog kolorita, svih elemenata koji su prisutni u jednom interijeru. Oni čine cjelinu i taj osjećaj boje. Recimo, možemo imati manju prostoriju u kojoj su malo tonirani zidovi, ali ako idemo na svjetliji namještaj, svjetliji pod, svjetlije zavjese i takve nekakve elemente, opet će se dobiti taj dojam bjeline i svjetline, ne.”, otkriva dizajnerica.  

Brine li vas usklađivanje podne obloge i boje zidova, tu je jedino bitno da se boje međusobno ne pobijaju. Mogu biti istog tona ili potpuni kontrast. 

“Neki put čak naprotiv, kad su mi tamni podovi i želim postići jednu jako prigušenu, sfumato atmosferu u prostoru, ići ću i u tamne zidove, time se super jedno drugo podržava. Isto tako ako je recimo svijetli pod u prostoru, a želi se postići baš da dojam prozračnosti i otvorenosti, mogu ići uz to svijetli tonovi. Ako je taman pod i uvijek je samo svijetli zid, ne možemo onda postići taj potpuni element svjetline koji nam treba i koji želimo.”, dodaje sugovornica.

Za spavaće sobe, najčešće se biraju nježnije nijanse, odnosno mirniji kolorit. Sugovornica navodi kako veliki utjecaj na odabir ima i osoba koja u toj sobi spava jer neki ljudi baš trebaju otvorene tonove iako možda pravilo nalaže da se ne uzimaju otvoreni tonovi za spavaću sobu. Ipak, svi smo različiti i nekima stvarno treba, vjerojatno i prije spavanja i kad se probude, da ugledaju oko sebe kolorit koji njih ispunjava. Tu se može odstupiti od generalnog pravila prema tome da se boja, koju izaberemo za spavaću sobu, prilagodi baš osobi koja će u njoj boravit. 

Kupaonica postaje sve važnije mjesto

Ako iz spavaonice idemo ravno u kupaonicu, tada je jasno da i ona mora dobiti svoj skladni kolorit. 

“Kupaonica je isto važna i drago mi je da ustvari kupaonicu sve više ljudi ne doživljavaju samo kao neki jednostavan prostor nego se i unutar njega koriste koloriti te različite kombinacije keramike. Nije više nužno da na podu i na zidu, od poda do stropa, sve bude isto. Iako i to može izgledati jako lijepo, ni jedno pravilo ustvari ne postoji iz kojeg se ne može napravit lijepi interijer.”,  ističe sugovornica.


Trebate li malo poticaja za hrabri odabir boja zidova, Iva ima odličan savjet.

“Mislim da se prilikom uređenja interijera, bilo privatnog ili poslovnog, ipak treba biti hrabar. Na kraju, nije to tako strašno velika investicija. Ako vam se ne sviđa ton kojim ste obojili zid, vi ga “prefarbajte” u drugi.”, zaključila je.

Nastavite čitati

Arhitektura

5 inspirativnih Instagram profila za ljubitelje arhitekture

Ovi Instagram profilu natjerat će vas da se zaljubite u arhitekturu – ako već niste!

U današnjem dinamičnom svijetu, naši prostori oblikuju naše raspoloženje i iskustva, što čini dizajn prostora koji nas okružuje važnijim nego ikad. Na Instagramu nas očekuje čitav svemir estetskih čuda. Nema sumnje da je ova vizualna platforma idealna za ljubitelje arhitekture i dizajna, s mnoštvom prekrasnih fotografija, skica i rendera koji se svakodnevno objavljuju uz inspirativne ideje.

Postoji gotovo previše fantastičnih profila za nabrojati, ali smo izdvojili 5 profila koje morate pratiti ako ste ikada objavu označili hashtagom #architecture.

Arhitektica Helena Alfirević Arbutina: Priča o inspiraciji, strasti i najljepšoj kući u Hrvatskoj

1. Zaha Hadid Architects

Jedna od, ako ne i najpoznatija arhitektonska tvrtka na svijetu, Zaha Hadid Architects ima preko 1,4 milijuna pratitelja na Instagramu. Njihov profil je zadivljujuća kombinacija fotografija, objava i videoisječaka (uključujući video u kojem Pharrell Williams izražava svoju ljubav prema legendarnoj arhitektici).

2. Architecture huntrer

Profilom @architecture_hunter upravlja brazilska arhitektica i urbanistica Amanda Ferber, a na njemu se objavljuju pažljivo odabrane fotografije neke od najljepših arhitektura svijeta. S više od 3,1 milijuna pratitelja, ovaj profil zaista inspirira i vrijedi ga pratiti, čak i ako vas arhitektura i dizajn zanimaju samo površno.


3. Snøhetta

Ovaj norveški studio bavi se arhitekturom, dizajnom krajolika, produkt dizajnom i grafičkim dizajnom, što njihov Instagram profil čini raznolikim. Na njemu se jednako često prikazuju grafike i proizvodi kao i zgrade i strukture. Studio je poznat po stvaranju dijaloga sa svojih 622 000 pratitelja, označavajući fotografije hashtagom #MySnohetta.


4. Architecture competitions

S više od 200 000 pratitelja, Instagram je idealna vizualna platforma za prikaz nevjerojatnih radova pobjednika i finalista Buildnerovih arhitektonskih natječaja. Objave kombiniraju planove i konceptualne crteže s impresivnim renderima koji zasigurno zaslužuju pokoji dvostruki tap.

5. Architizer

Architizer je još jedan Instagram profil kojeg prate više od 1,6 milijuna ljudi. Fokusira na arhitekturu i dizajn, povezan s poznatom platformom Architizer, koja promovira inovativne arhitektonske projekte i profesionalce. Na ovom profilu naći ćete zapanjujuće slike modernih i inovativnih zgrada diljem svijeta, kao i istaknute projekte koji slave kreativnost i funkcionalnost u arhitekturi.

Kuća Nodi proglašena je najuspješnijim ostvaranjem stambene arhitekture u Hrvatskoj

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice