Povežimo se

Dizajn i trendovi

Upoznajte arhitekticu Sandru Meštrović, zaljubljenicu u visoku modu i interijere

Arhitektica čiji dizajn oduševljava

Za Sandru Meštrović, dipl. ing. arh., i dizajnericu interijera kažu da je vizionarka čiji dizajn priča posebnu priču. Što nije niti čudno jer studij scenografije koji je, između ostalog, završila, pomaže joj kreirati različite scene u interijeru i ostaviti posjetitelje bez daha…

Sandra, kako je arhitektura pronašla put u vaš život?

Pa mislim da sam s njom rođena. Jer nekako već kao dijete sam pokazivala sklonosti prema likovnom izričaju i oblikovanju i mislim da je arhitektura pronašla mene jer sam već u petom osnovne znala da ću ja biti arhitektica i da ću raditi ljudima kuće i domove.

Sandra Meštrović

Arhitekturu ste diplomirali u Zagrebu, studij ste nastavili u Firenci, a zatim u Milanu

Tako je. U Firencu sam zapravo došla po neko novo radno iskustvo i krenulo je ta profesionalna karijera u Firenci i zbog dozvole boravka sam odlučila upisati likovnu akademiju.

Svakako oduvijek sam željela upisat likovnu akademiju barem jednu godinu da se malo oslobodim tih okova u koje nas studij arhitekture ipak smješta. I na kraj, ne samo da sam upisala nego sam uz rad i završila sve četiri godine i to s izvrsnim rezultatima, moram se pohvalit.

Koliko je taj studij scenografije zapravo utjecao na vas kasnije i na vaš dizajn interijera?

Pa jako puno. Najviše na razmišljanje o svjetlu. Jer kroz, u scenografiji je svjetlo važno, a i zapravo svi prostori u kojima boravimo i privatni i poslovni, imaju više dnevnih scenografija, noćnih, večernjih i dosta na tome radim kao ugođaj ali isto tako i kao oblikovanje prostora. Svjetlo jako puno može oblikovat prostor. Tako da onda u svojim projektima, ne samo da se bavim opremanjem namještaja, nego sa tim svjetlom, baš idem onako do kraja, svaku lampu pomno odaberem, iako se kod mene lampe baš puno ni ne vide, više se vidi svjetlo. I što radi.

Što ste donijeli iz Italije sa sobom, iz tog radnog iskustva u Italiji u Zagreb?

Sad bi prvo rekla način života i spajanje ono ugodnog i korisnog, šta Talijani odlično rade, to mi prvo pada na pamet, ali da i u poslu isto tako, pokušavam cijelo vrijeme spojit to ugodno i korisno, uživat u procesu, radujem se svemu, radujem se svakoj fazi, a mislim da sam u Italiji jezik koji sam govorila koji je taj nekakav profinjeni, da sam ga tamo onako naučila perfektno, mislim na jezik u arhitekturi u interijerima specijalno.

I ta visoka moda, koja je stvarno vrlo specifična za Italiju i da ste se našli u središtu te mode, kakav je to zapravo bio osjećaj, pogotovo za jednu mladu ženu?

Meni je to bila onako najviša stepenica u interijerima za ono što sam ja još htjela naučiti i savladat. Visoka moda traži, ima određena pravila, izlaganje jako malo komada odjeće na policama tako da taj dizajn interijera tu stvarno dolazi do vrhunskog izražaja. Uz to rasvjeta mora biti savršena, točno pozicije na kojima se postavlja rasvjeta, da ne radite sjenu, da je dobro osvjetljeno, da u garderobi gdje će vam biti svjetlo, da se ne predomislite kad nešto probate i tako ima puno tih štoseva sitnih i to je jednostavno meni postao moj jezik, više o tome ne razmišljam nego jednostavno znam kako ću neke stvari raditi, to je velika škola.

Kad sami sebi uređujete nešto, kako to izgleda, koliko se to razlikuje?

To je najteže. Zato što je moj budžet u pitanju. A kriteriji su mi visoki ali budžet ne prati moje kriterije tako da tu sam baš na mukama. Evo sad sam imala situaciju da sam pokušavala napravit nešto kao ekonomično, ali sam zaključila da ja to neću moći gledat i onda sam sve mijenjala tako da sam napravila dupli trošak. Dobra škola, neću više tako.

Što je najveća inspiracija u vašem životu?

Trenutačno moja kćer. Ali, oduvijek je bila moja obitelj, otok Drvenik Veli, zajednička ljeta i slobodni trenutci na Drveniku i djedovina neka tamo koja je potpuno odvojena od civilizacije, malo robinzonska i to mi je moj zen.

Čisto more i taj poseban miris zraka na Drveniku. Da, da, i zvukovi i na proljeće miris cvijeta naranče, pa cvjetovi kad procvjetaju mendule pa kad su onako cijela stabla ta, ljeto opet ima druge svoje, samo cvrčke čuješ ali toliko da ih više ne čuješ, onda ta noć, dočekaš noć sa onom tišinom, gledaš zvjezdano nebo kakvog ovdje nema tako da to su meni neke moje onako zvijezde vodilje.

Vide li se te zvijezde vodilje u vašim interijerima?

Ja vjerujem da se vide. Jer to bi ja svakom htjela priuštit.

Jako mi se sviđa energija kojom vi zapravo pristupate svojim interijerima i sve one interijere koje ste vi radili, koje znam, svi baš odišu nekom posebnošću, što to zapravo unosite u prostor?

Mislim da jesam vizionar, kako većina i kaže za mene i ta strast nekako prema tom da to ispadne stvarno tako dobro kao što ja to vidim odmah u glavi i s tim valjda zarazim često i cijeli tim i same izvođače, nikom na početku nije jasno šta rade i nekad mi kažu, e mislio sam da si ovaj put pogriješila, ali na kraju, sad mi je tek jasno, uvijek ono do kraja treba doći da vide da je to kao dio neke cjeline i da ima svoju priču. Sve mora imati svoju priču.

Postoji li neki projekt koji niste radili, a da bi ga baš voljeli raditi?

Pa zapravo, svjetionik mi je uvijek bio pojam. Radila sam jedan workshop na temu baš sa Talijanima u Hrvatskoj u Splitu smo ga organizirali, na temu svjetionik kao oaza za bijeg od buke, od civilizacije, ne za bijeg stalni bijeg, nego bijeg u smislu da to je ono što meni moj Drvenik služi, da tamo dođem i uvijek posložim kockice na tvorničke postavke, da me ništa u životu ne može izbacit iz takta, promijenit, da znam tko sam i to se svaki put tamo složi. Mislim da svak treba tako neki svjetionik.

Intervju vodila: Jasmina Franjić

Oglas

Dizajn i trendovi

Granit više nije najpopularnija radna ploča za kuhinje – evo koja je

Možete li pogoditi koja je nova najpopularnija radna ploha?

Nakon nekoliko godina opadanja njegove upotrebe: druga površina je službeno nadmašila granit po popularnosti.

Radi se o kvarcu, poznatom i kao tehnički kamen. Prema izvještaju Nacionalne udruge za kuhinje i kupaonice (NKBA), iako granit danas više nije toliko tražen, uporaba kvarca je u porastu (barem među dizajnerima kuhinja).

Kakve su to kvarcne radne ploče

Tehnički kamen sastoji se od najmanje 90% mljevenog kvarca, koji se zatim miješa s vezivom poput smole i oblikuje u ploče. Tijekom proizvodnje mogu se dodati pigmenti, pa je izbor boja praktički neograničen. Budući da se proizvodi od malih ostataka minerala, umjesto da se vadi u cijelim pločama i transportira diljem svijeta, smatra se ekološki prihvatljivim izborom.

Lijepe i kvalitetne: Kvarcne radne ploče u vašoj kuhinji

Emitira zanemarivu količinu radona, iako nedavna izvješća sugeriraju da radnici mogu biti izloženi značajnim količinama silicija udisanjem prašine tijekom rezanja i postavljanja, što može dovesti do silikoze.

Izgled i stil kvarcne radne ploče

Ako želite izgled prirodnih materijala poput sapunastog kamena ili mramora, ali bez zahtjevnog održavanja, kvarc je privlačna alternativa. Nekada je bio dostupan samo u jednobojnim ili flekavim verzijama, ovisno o tome koliko je kvarc bio fino mljeven tijekom proizvodnog procesa.

Ako vam je minimalistički, industrijski izgled odgovarao, to je bilo u redu, no ukupni efekt bio je hladan i bez osobnosti, što nije privlačilo kupce. Danas tehnologija omogućuje izradu kvarca s organskim varijacijama koje nalikuju prirodnim materijalima. Ovo, slično kao kod dektona, značajno mijenja izgled i osjećaj prostora.

Završna obrada i tekstura

Proizvođači tehničkog kamena proširili su svoju ponudu različitim završnim obradama. I dalje možete pronaći standardni, glatki i sjajni kvarc, ali sada je dostupan i u poliranom ili “brušenom” obliku — s mekšim, četkanim osjećajem — ili teksturiran poput vulkanskog kamena ili betona. Ove novije verzije imaju topliju i ugodniju teksturu, s manje sjaja i sofisticiranosti, ali s većim osjećajem ugodnosti i topline.

Održavanje

Glavna prednost kvarca je njegova izdržljivost: jedan je od materijala s najnižim zahtjevima za održavanje, otporan na oštećenja poput ogrebotina, mrlja, pukotina i usitnjavanja.

Nema potrebe za brtvljenjem površine pri instalaciji ili za kasnijim obnavljanjem brtve. Međutim, kvarc je osjetljiv na visoke temperature, pa je preporučljivo koristiti podmetače za vruće lonce i tave.

Budući da je tehnički kamen neporozan, prilično je otporan na plijesan, gljivice i bakterije. Čišćenje je jednostavno, uz sapun i vodu ili blagi deterdžent.

Želite dizajnirati bezvremensku kupaonicu i kuhinju? Slijedite ove savjete stručnjaka

Nastavite čitati

Dizajn i trendovi

Ove boje zidova mogu drastično povećati vrijednost vaše kuće – saznajte koje!

Ove boje stvaraju osjećaj sigurnosti i udobnosti, što može privući kupce koji traže miran i opuštajući prostor

Dom bi trebao biti vizualni izraz osobe koja u njemu živi, zar ne? Iako to većinom može biti istina, savjeti se mogu promijeniti kada je u pitanju prodaja vaše kuće. Prema novoj studiji koju je proveo Zillow, određene boje zidova mogu povećati cijenu vaše kuće pri prodaji – a neki tonovi čak mogu imati suprotan učinak.

Boje kao moćan vizualni signal

“Ljudi ne kupuju kuće svaki dan, pa pokušavaju brzo obraditi mnogo složenih informacija u području u kojem nemaju puno iskustva”, objasnila je Amanda Pendleton, stručnjakinja za trendove stanovanja iz Zillowa. “Ta nesigurnost vjerojatno je razlog zašto kupci oslanjaju se na boje kao moćan vizualni signal da je dom moderan i suvremen ili umoran i da mu je potrebna održavanje.

Boje imaju moć transformacije prostora – evo koje odabrati prema stilu uređenja

Prema izvješću, koje se temelji na anketama 4,700 nedavnih i potencijalnih kupaca kuća širom zemlje, tamnosive zidove povezane su s višim ponudama u svakoj istraženoj prostoriji: kuhinji, dnevnom boravku, kupaonici i spavaćoj sobi.

Duboka grafitna boja u kuhinji može pomoći da se kuća proda za procijenjenih 2,512 dolara više od sličnih. Odaberete li srednje sivu, ponuda bi mogla porasti još više, a analiza pokazuje da bi odabir mogao donijeti prodavateljima do 2,553 dolara više. Bijele kuhinje, s druge strane, mogle bi rezultirati ponudama kupaca do 612 dolara manje. Tamnosiva boja u dnevnom boravku također je odgovarala višim ponudama od najmanje 1,755 dolara više.

Ovo su boje koje se odlično kombiniraju s drvenim namještajem i podovima

Boja ravnoteže

Siva boja je neutralna i često se smatra bojom ravnoteže. Kao neutralna boja, može omogućiti ostalim bojama da dođu do izražaja. Može imati umirujući učinak, ali u tamnijim nijansama može također izazvati osjećaj melankolije ili tjeskobe ako se ne koristi pažljivo.

U kontekstu dizajna interijera, tamnosiva boja često se koristi za stvaranje sofisticiranih i modernih prostora, kao i za stvaranje osjećaja sigurnosti i udobnosti.

“Kupci su bili izloženi tamnosivim prostorima putem emisija o obnovi domova i svojih društvenih mreža”, izjavila je Mehnaz Khan, specijalistica za psihologiju boja i unutarnju dizajnericu iz Albanyja u New Yorku. Međutim, razlog zašto tamnosive boje zidova mogu povećati cijenu vaše kuće možda također ima veze s dubljim, podsvjesnim razlozima. “Siva je boja povlačenja”, dodala je Khan. “Kako izlazimo iz pandemije i vraćamo se svojim užurbanim životima, kupci žele da dom bude utočište. Žele se povući i pobjeći od nesigurnosti vanjskog svijeta, a sobe obavijene tamnosivom bojom mogu stvoriti taj osjećaj sigurnosti.”

Pripazite da ne pretjerate sa sivilom

Ipak, potpuna preuređenja u sivoj boji nisu ključ za brzu prodaju. Sivi podovi mogli bi naštetiti prodavateljima, a istraživanje Zillowa pokazuje da bi potencijalni kupci ponudili procijenjenih 3,365 dolara manje. Također je važno napomenuti da su podaci pokazali da kupci preferiraju crna ulazna vrata u odnosu na ona obojena sivom bojom.

Ovim jednostavnim trikom proširite ili suzite prostor u vašem domu

Iako postoji mnogo faktora koji utječu na prodajnu cijenu kuće, bojanje je relativno jednostavan “uradi sam” projekt koji bi mogao biti korisno prilikom stavljanja nekretnine na tržište. “Bojenje je relativno pristupačna i jednostavna promjena, a ipak ima velik utjecaj na percepciju kupca o domu”, dodala je Pendleton. “Prvi dojam doprinosi njihovim ukupnim osjećajima o kući i, na kraju, koliko su spremni platiti za nju.”

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice