Događanja
Održan sajam namještaja Design district uz više od sto izlagača
Veliki interes posjetitelja za ekološki prihvatljivim rješenjima potvrdio je ulogu Design district sajma u promicanju održivih praksi
Sajam namještaja Design district održava se od 2018. godine u Rovinju, a ove je godine bio pod egidom održiva arhitektura i biofilni dizajn interijera.
Prostor bivše tvornice duhana u Rovinju na dva je dana postao središte zbivanja dizajnerske scene. Na 2000 četvornih metara smjestilo se više od sto izlagača koji su pokušali poslati zajedničku poruku.
Tatjana Kos, direktorica sajma Design distric ističe kako je glavna poruka poslana kroz sajam ta da svake godine donose novitete, pogotovo vezane uz ekologiju i održivost, a ove godine je isto tako većina od tih sto i više izlagača je orijentirana i bazirana prema ekologiji i održivosti.
Veliki interes posjetitelja za ekološki prihvatljivim rješenjima potvrdio je ulogu Design district sajma u promicanju održivih praksi
“To je zapravo, usudim se reći, jedino mjesto koje zaista njeguje priču o dizajnu, priču o toleranciji, priču o kreativnim izričajima. Mi koji smo iz industrije namještaja i uređenja interijera znamo koliko je potrebno biti fokusiran i koliko je potrebno imati poslovni sajam na kojem će se susretati struke kao što su proizvođači, ponuđači namještaja i ostalih proizvoda za uređenje interijera i eksterijera, sa arhitektima, dizajnerima interijera, investitorima.
Design district je zapravo jedno i jedino mjesto na kojem se to događa, iz godine u godinu se to sve više potvrđuje i kroz naše konferencije i kroz veliki broj arhitekata i dizajnera interijera koji su svake godine kod nas gosti.”, navodi Kos.
Novi trendovi i renomirani proizvođaći namještaja
Ovogodišnje izdanje sajma Design district posjetiteljima je predstavio nove trendove u uređenju interijera, kako rezidencijalnih tako i javnih prostora.
“Nismo mi u trendu nego mi čak na neki način namećemo trendove, zapravo pričamo o toj održivosti u gradnji, opremanju interijera… Kako je profesor Čengić rekao, kaos je ušao u grad, kaos je ušao i u naše glave i u naše prostore gdje živimo i gdje radimo i mi nekako želimo zapravo to izbjeći u ukazati na to svake godine.
Prve godine je čak tema bila bioarhitektura, tad još to nije bio poznat pojam u Hrvatskoj. Dakle, naše poruke sa sajma su da se trebamo dobro “resetirati”, ali da se trebamo vratiti na neki put s kojeg smo skrenuli. To je put koji je u suglasju s prirodom, u suglasju s našom ljudskom prirodom, da budemo što zeleniji i što bliži onim nekim našim početcima.”, pojasnila je.
Uz renomirane proizvođače namještaja, ravnopravno su stajali mali, uglavnom istarski proizvođači
“Razumjeli smo to da tko god dođe na sajam želi nešto odnijet, ali ne može kupit sofu i nosit ju… Tako je došlo do odluke da imamo male proizvođače i tako ih potičemo. Oni su ovdje naši gosti, imaju prodaju i svatko tko dođe na sajam nakon obilaska tih 2000 kvadrata sajma, svrate i kupe odlične proizvode. Ne samo hranu i piće, nego i poklone te razno razne sitnice, sad pogotovo za nastupajuće blagdane.”, zaključila je sugovornica.
Design district pružio je uvid u trendove koji će oblikovati interijere u nadolazećim godinama, inovativne materijale za biofilni dizajn interijera te omogućio povezivanje različitih struka s ciljem razvoja tržišta uređenja interijera.
Arhitekti i arhitektonski projekti
Motel „Sljeme“ postaje Rivia Arts & Culture Hotel
Krenula rekonstrukcija kultnog Vitićevog objekta na Preluku
Rijeka, 21. siječnja 2025. – Započeo je projekt rekonstrukcije i obnove nekadašnjeg motela „Sljeme“, arhitektonske kulturne baštine jednog od najznačajnijih hrvatskih arhitekata Ivana Vitića, koji se nalazi na području Preluka u okolici Rijeke. Novi hotel, čije je otvaranje predviđeno za kraj 2026. godine, imat će četiri zvjezdice te će nositi ime Rivia Arts & Culture Hotel. Ukupna vrijednost investicije iznosi 18 milijuna eura, a investitor je tvrtka HGK hoteli, čiji je osnivač Hrvatska gospodarska komora.
Revitalizacija Vitićevog objekta izgrađenog 1965. godine, koji danas ima status nepokretnog pojedinačnog kulturnog dobra Ministarstva kulture i medija, provodit će se prema najvišim standardima struke. Za idejno rješenje budućeg Rivia Arts & Culture Hotela zadužen je arhitektonski ured Mataija x Sipina x Turato predvođen riječkim arhitektom Idisom Turatom i arhitektom Marojem Mrduljašem, koji naglašavaju kako će poštovati Vitićevu viziju prilikom gradnje ovog objekta i njegovo modernističko nasljeđe.
„Cjelokupan projekt budućeg hotela usmjeren je na očuvanje autentičnosti te arhitektonske vrijednosti Vitićeva djela, gdje ćemo revitalizirati objekt kroz pažljivu nadogradnju koja će mu osigurati novu funkcionalnost i atraktivnost na turističkoj sceni. Uz unapređenje smještajnih kapaciteta, u planu je uvođenje suvremenih sadržaja koji će odgovarati visokim standardima hotelske industrije, ali uz očuvanje estetskih i povijesnih elemenata originalnog dizajna“, istaknuo je arhitekt Idis Turato te naglasio kako je projekt već u fazi razvoja dobio Veliku nagradu Zagrebačkog salona arhitekture i urbanizma 2024. godine.
Predstavljanje projekta podržao je i ravnatelj Uprave za zaštitu kulturne baštine Ministarstva kulture i medija Tomislav Petrinc rekavši kako ovakva vrsta kulturne baštine, nastala u doba moderne i modernizma, predstavlja stručni izazovi u smislu njegova stavljanju u funkciju, odnosno njegova korištenja za budućnost. Petrinc je nadodao kako se nada da će novi hotel privući mlade i obrazovane goste koji će biti najbolji promotori hrvatske kulture u svijetu.
Župan Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina naglasio je da se i osobno zalagao za obnovu Vitićeva motela te da se veseli „novoj Panorami“ jer je ona kulturno nasljeđe Kvarnera te istaknuo kako je bilo vrijeme da se ponovno stavi u funkciju te nastavi biti dio tradicije i života na Kvarneru.
Konferenciju za medije podržao je i gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović: „Posebno me veseli da će ovaj projekt, proizvod „domaće pameti“, pridonijeti razvoju Rijeke kao urbane turističke destinacije, povećati broj turista i kvalitetno valorizirati kulturnu baštinu. Iskreno se nadam da će njegova realizacija biti poticaj da se i ostali, slični objekti u Hrvatske obnove na sličan način te stave u funkciju“.
HGK će ovaj projekt financirati kreditima komercijalnih banaka i vlastitim sredstvima koja su osigurana prodajom neaktivne imovine. Ta sredstva nisu korištena za tekuće poslovanje, nego su akumulirana i koristit će se isključivo za investicije u materijalnu imovinu, odnosno ovaj i slične projekte. Prihodi od aktualnih, tekućih članarina ne koriste se za financiranje ovog projekta.
„Jedan od naših ključnih ciljeva je pozicionirati Rivia Arts & Culture Hotel kao ogledni primjer kako revitalizacija kulturne baštine može stvoriti dugoročnu gospodarsku vrijednost i autentičan proizvod. Investiranjem u obnovu starog motela „Sljeme“ stvaramo i platformu koja će okupiti domaće znanje i proizvode. Od arhitekture i dizajna do programskih rješenja i ponude hrane i pića, u ovom hotelu želimo favorizirati ponudu naših članica, svih hrvatskih tvrtki i poduzetnika. Upravo je HGK prije više od 25 godina projektom „Kupujmo hrvatsko“ postavio temelje za sustavnu promociju i vrednovanje domaće proizvodnje uz istovremenu edukaciju novih generacija potrošača. Kontinuirano smo poticali i ukazivali na važnost domaće proizvodnje i snagu hrvatskih brendova, a danas projektom Rivia Arts & Culture Hotela idemo korak dalje jer želimo izgraditi ogledni primjerak, svojevrsni showroom gdje se može doživjeti i iskusiti ono najbolje od Hrvatske“, naglašava Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore.
Burilović je podsjetio i da je HGK početkom prošle godine pokrenuo platformu Stories – Experience Premium Croatia s ciljem promocije i razvoja premium turizma u Hrvatskoj, a koja danas okuplja preko 100 članica. „Autentično iskustvo i kvalitetna te raznolika ponuda bit će usađeni u temelje poslovanja Rivia Arts & Culture Hotela pa stoga vjerujem da će naš hotel, kada bude otvoren, zadovoljiti kriterije članstva u platformi Stories“, zaključuje Burilović.
„U svojem punom kapacitetu Rivia Arts & Culture Hotel zapošljavat će oko 40 ljudi. Već smo pokrenuli i komunikaciju s obrazovnim institucijama u Rijeci i okolici, kako sa srednjim školama, tako i fakultetima, s kojima ćemo razvijati suradnju u cilju edukacije i zaposlenja turističkih stručnjaka. Želimo stvoriti snažnu vezu s lokalnom zajednicom te osigurati najvišu razinu kvalitete usluge u hotelu. Osim toga, ovaj komercijalni projekt je od strateške važnosti za HGK jer predstavlja ključni korak u aktivaciji dosad neiskorištene imovine. Projekt omogućuje optimalno korištenje resursa, istovremeno postavljajući temelje za dugoročnu profitabilnost i održivi rast prihoda. Time HGK dodatno potvrđuje svoju posvećenost jačanju financijske stabilnosti i samoodrživosti“, ističe Tomislav Radoš, direktor tvrtke HGK hoteli.
Rivia Arts & Culture Hotel imat će 57 smještajnih jedinica, od kojih je šest izdvojenih, koje će funkcionirati kao apartmani. Jedinstvenost u ponudi smještaja je i konceptualna podjela na „retro“ dio u kojemu će gosti iskusiti doživljaj i dizajn soba iz 60-ih i 70-ih godina te „suvremene“ sobe u kojima se dizajnom donosi potpuno novo iskustvo modernizma u današnje vrijeme s visokom tehnologijom kao glavnom premisom. Hotel će ponuditi jedinstveni koncept imerzivnog wellnessa koji pruža nezaboravna senzorička iskustva, kombinirajući scenografije prirodnih ljepota Hrvatske s visokotehnološkim multimedijalnim rješenjima i virtualnom stvarnošću.
Događanja
U Laubi je otvorena Izložba hrvatskog dizajna 23 24
Izložba će ostati otvorena za javnost do 22. siječnja 2025.
U petak, 10. siječnja 2025., u 19 sati, u Laubi – Kući za ljude i umjetnost, održano je otvorenje bijenalne Izložbe hrvatskog dizajna 23 24.
Izložba hrvatskog dizajna, najveća je izložba suvremenog dizajnerskog stvaralaštva u Hrvatskoj. U organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva, središnja je i najvažnija strukovna dizajnerska manifestacija u Hrvatskoj. Ona okuplja najkvalitetnije dizajnerske radove nastale tijekom dvogodišnjeg razdoblja u svim područjima dizajnerskog djelovanja.
Također, Izložba hrvatskog dizajna nije samo prikaz umjetničkih i funkcionalnih djela, već i sredstvo za poticanje kreativnog razvoja, očuvanje kulturnog identiteta i jačanje dizajnerske zajednice.
Tijekom svečanog otvorenja dodijeljene su nagrade Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD), za koje su se natjecala 346 rada. 9 profesionalnih i 9 studentskih kategorija. Izložba obuhvaća radove iz područja vizualnih komunikacija, oblikovanja knjiga, digitalnih medija, dizajna ambalaže, produkt dizajna, mode, prostornih i grafičkih intervencija te cjelovitih projekata i proizvoda.
IZLOŽBA HRVATSKOG DIZAJNA 23/24 i dodjela nagrada
Ovo izdanje izložbe obilježilo je 25 godina postojanja manifestacije.
Ukupno je predstavljeno 346 dizajnerskih ostvarenja od 706 prijavljenih. Radove je odabrala Selekcijska komisija u sastavu: Sarah Baron Brljević, Lana Cavar, Lana Grahek, Sven Jonke, Maša Milovac, Sean Poropat i Gala Marija Vrbanić, uz međunarodne članove Nitu Salihu Hoxha iz Kosova i Petera Bilaka iz Nizozemske.
Uz izložbu u prostoru Laube, posjetitelji su imali priliku sudjelovati na promociji publikacije “Pregled hrvatskog dizajna 23/24”, koja donosi pregled suvremenog dizajna u Hrvatskoj.
Vizualni identitet izložbe potpisuje Studio đkć pod vodstvom Zorana Đukića, a postav je osmislila Draga Komparak.
Tijekom večeri posebna čast pripala je Mladenu Orešiću, dobitniku Nagrade HDD-a za životno djelo.
Članovi žirija osobno su uručili i sve ostale nagrade i priznanja dobitnicima u pojedinačnim kategorijama.
Izložba će ostati otvorena za javnost do 24. siječnja 2025.
Svi selektirani radovi dostupni su i na online platformi koja je dio inicijative HDD-a za širu vidljivost dizajnerskih postignuća.
Više informacija o izložbi i dobitnicima nagrada možete pronaći na službenoj stranici Hrvatskog dizajnerskog društva.
naslovna fotografija: HDD