Povežimo se

Događanja

Nagradni natječaj “Jabuke nisu kruške” – osvoji vrijedan izolacijski paket!

Tvrtka Knauf Insulation i platforma Prirodno izolirani pokrenula je zanimljiv nagradni natječaj pod nazivom “Jabuke nisu kruške”, u kojem možete osvojiti vrijedan izolacijski paket za vaše potkrovlje. Natječaj je osmišljen kako bi potaknuo sudionike na upoznavanje s prednostima mineralne vune i ECOSE® tehnologije, koje doprinose energetskoj učinkovitosti i održivosti.

Glavna nagrada

Pobjednik natječaja osvaja iznimno vrijedan paket za izolaciju potkrovlja, koji uključuje:

  • 150 m² mineralne vune Unifit 035 – visokokvalitetna izolacija debljine 140 mm, idealna za održavanje topline i energetske učinkovitosti.
  • 150 m² folije/parne brane Homeseal LDS 35 – za optimalnu zaštitu od vlage i povećanje trajnosti izolacijskih sustava.

Osim glavne nagrade, osigurane su i dodatne vrijedne nagrade za najbolje sudionike!


Kako sudjelovati?

Sudjelovanje je jednostavno i dostupno svima! Evo što trebate napraviti:

  1. Posjetite službenu stranicu natječaja: Prirodno izolirani – Nagradni natječaj.
  2. Ispunite prijavni obrazac koji sadrži tri pitanja vezana uz prednosti mineralne vune i ECOSE® tehnologiju.
  3. Pošaljite svoje odgovore putem online obrasca.

Osim ispunjavanja obrasca, sudionici se potiču na istraživanje prednosti prirodnih izolacijskih materijala i njihovu primjenu u svakodnevnom životu.


Tko može sudjelovati?

Natječaj je otvoren za sve punoljetne građane koji su zainteresirani za poboljšanje energetske učinkovitosti svojih domova, posebno onih koji razmatraju izolaciju potkrovlja ili renovacije.

Prijave su otvorene do naznačenog roka na službenoj stranici natječaja. Nakon isteka roka, stručni žiri odabrat će najbolje sudionike i objaviti dobitnike.

Ako razmišljate o kvalitetnoj izolaciji i želite dodatno uštedjeti na energetskoj potrošnji, ovo je prilika koju ne želite propustiti!


Napomena: Detaljniji uvjeti natječaja i informacije o načinu preuzimanja nagrada dostupni su na službenoj stranici natječaja.

Arhitekti i arhitektonski projekti

Motel „Sljeme“ postaje Rivia Arts & Culture Hotel

Krenula rekonstrukcija kultnog Vitićevog objekta na Preluku

Rijeka, 21. siječnja 2025. – Započeo je projekt rekonstrukcije i obnove nekadašnjeg motela „Sljeme“, arhitektonske kulturne baštine jednog od najznačajnijih hrvatskih arhitekata Ivana Vitića, koji se nalazi na području Preluka u okolici Rijeke. Novi hotel, čije je otvaranje predviđeno za kraj 2026. godine, imat će četiri zvjezdice te će nositi ime Rivia Arts & Culture Hotel. Ukupna vrijednost investicije iznosi 18 milijuna eura, a investitor je tvrtka HGK hoteli, čiji je osnivač Hrvatska gospodarska komora.

Revitalizacija Vitićevog objekta izgrađenog 1965. godine, koji danas ima status nepokretnog pojedinačnog kulturnog dobra Ministarstva kulture i medija, provodit će se prema najvišim standardima struke. Za idejno rješenje budućeg Rivia Arts & Culture Hotela zadužen je arhitektonski ured Mataija x Sipina x Turato predvođen riječkim arhitektom Idisom Turatom i arhitektom Marojem Mrduljašem, koji naglašavaju kako će poštovati Vitićevu viziju prilikom gradnje ovog objekta i njegovo modernističko nasljeđe.

Cjelokupan projekt budućeg hotela usmjeren je na očuvanje autentičnosti te arhitektonske vrijednosti Vitićeva djela, gdje ćemo revitalizirati objekt kroz pažljivu nadogradnju koja će mu osigurati novu funkcionalnost i atraktivnost na turističkoj sceni. Uz unapređenje smještajnih kapaciteta, u planu je uvođenje suvremenih sadržaja koji će odgovarati visokim standardima hotelske industrije, ali uz očuvanje estetskih i povijesnih elemenata originalnog dizajna“, istaknuo je arhitekt Idis Turato te naglasio kako je projekt već u fazi razvoja dobio Veliku nagradu Zagrebačkog salona arhitekture i urbanizma 2024. godine.

Predstavljanje projekta podržao je i ravnatelj Uprave za zaštitu kulturne baštine Ministarstva kulture i medija Tomislav Petrinc rekavši kako ovakva vrsta kulturne baštine, nastala u doba moderne i modernizma, predstavlja stručni izazovi u smislu njegova stavljanju u funkciju, odnosno njegova korištenja za budućnost. Petrinc je nadodao kako se nada da će novi hotel privući mlade i obrazovane goste koji će biti najbolji promotori hrvatske kulture u svijetu.

Župan Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina naglasio je da se i osobno zalagao za obnovu Vitićeva motela te da se veseli „novoj Panorami“ jer je ona kulturno nasljeđe Kvarnera te istaknuo kako je bilo vrijeme da se ponovno stavi u funkciju te nastavi biti dio tradicije i života na Kvarneru.

Konferenciju za medije podržao je i gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović: „Posebno me veseli da će ovaj projekt, proizvod „domaće pameti“, pridonijeti razvoju Rijeke kao urbane turističke destinacije, povećati broj turista i kvalitetno valorizirati kulturnu baštinu. Iskreno se nadam da će njegova realizacija biti poticaj da se i ostali, slični objekti u Hrvatske obnove na sličan način te stave u funkciju“.

HGK će ovaj projekt financirati kreditima komercijalnih banaka i vlastitim sredstvima koja su osigurana prodajom neaktivne imovine. Ta sredstva nisu korištena za tekuće poslovanje, nego su akumulirana i koristit će se isključivo za investicije u materijalnu imovinu, odnosno ovaj i slične projekte. Prihodi od aktualnih, tekućih članarina ne koriste se za financiranje ovog projekta. 

Jedan od naših ključnih ciljeva je pozicionirati Rivia Arts & Culture Hotel kao ogledni primjer kako revitalizacija kulturne baštine može stvoriti dugoročnu gospodarsku vrijednost i autentičan proizvod. Investiranjem u obnovu starog motela „Sljeme“ stvaramo i platformu koja će okupiti domaće znanje i proizvode. Od arhitekture i dizajna do programskih rješenja i ponude hrane i pića, u ovom hotelu želimo favorizirati ponudu naših članica, svih hrvatskih tvrtki i poduzetnika. Upravo je HGK prije više od 25 godina projektom „Kupujmo hrvatsko“ postavio temelje za sustavnu promociju i vrednovanje domaće proizvodnje uz istovremenu edukaciju novih generacija potrošača. Kontinuirano smo poticali i ukazivali na važnost domaće proizvodnje i snagu hrvatskih brendova, a danas projektom Rivia Arts & Culture Hotela idemo korak dalje jer želimo izgraditi ogledni primjerak, svojevrsni showroom gdje se može doživjeti i iskusiti ono najbolje od Hrvatske“, naglašava Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore.

Burilović je podsjetio i da je HGK početkom prošle godine pokrenuo platformu Stories – Experience Premium Croatia s ciljem promocije i razvoja premium turizma u Hrvatskoj, a koja danas okuplja preko 100 članica. „Autentično iskustvo i kvalitetna te raznolika ponuda bit će usađeni u temelje poslovanja Rivia Arts & Culture Hotela pa stoga vjerujem da će naš hotel, kada bude otvoren, zadovoljiti kriterije članstva u platformi Stories“, zaključuje Burilović.

„U svojem punom kapacitetu Rivia Arts & Culture Hotel zapošljavat će oko 40 ljudi. Već smo pokrenuli i komunikaciju s obrazovnim institucijama u Rijeci i okolici, kako sa srednjim školama, tako i fakultetima, s kojima ćemo razvijati suradnju u cilju edukacije i zaposlenja turističkih stručnjaka. Želimo stvoriti snažnu vezu s lokalnom zajednicom te osigurati najvišu razinu kvalitete usluge u hotelu. Osim toga, ovaj komercijalni projekt je od strateške važnosti za HGK jer predstavlja ključni korak u aktivaciji dosad neiskorištene imovine. Projekt omogućuje optimalno korištenje resursa, istovremeno postavljajući temelje za dugoročnu profitabilnost i održivi rast prihoda. Time HGK dodatno potvrđuje svoju posvećenost jačanju financijske stabilnosti i samoodrživosti“, ističe Tomislav Radoš, direktor tvrtke HGK hoteli.

Rivia Arts & Culture Hotel imat će 57 smještajnih jedinica, od kojih je šest izdvojenih, koje će funkcionirati kao apartmani. Jedinstvenost u ponudi smještaja je i konceptualna podjela na „retro“ dio u kojemu će gosti iskusiti doživljaj i dizajn soba iz 60-ih i 70-ih godina te „suvremene“ sobe u kojima se dizajnom donosi potpuno novo iskustvo modernizma u današnje vrijeme s visokom tehnologijom kao glavnom premisom. Hotel će ponuditi jedinstveni koncept imerzivnog wellnessa koji pruža nezaboravna senzorička iskustva, kombinirajući scenografije prirodnih ljepota Hrvatske s visokotehnološkim multimedijalnim rješenjima i virtualnom stvarnošću.

Nastavite čitati

Događanja

U Laubi je otvorena Izložba hrvatskog dizajna 23 24

Izložba će ostati otvorena za javnost do 22. siječnja 2025.

IZLOŽBA HRVATSKOG DIZAJNA 23 24

U petak, 10. siječnja 2025., u 19 sati, u Laubi – Kući za ljude i umjetnost, održano je otvorenje bijenalne Izložbe hrvatskog dizajna 23 24.

Izložba hrvatskog dizajna, najveća je izložba suvremenog dizajnerskog stvaralaštva u Hrvatskoj. U organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva, središnja je i najvažnija strukovna dizajnerska manifestacija u Hrvatskoj. Ona okuplja najkvalitetnije dizajnerske radove nastale tijekom dvogodišnjeg razdoblja u svim područjima dizajnerskog djelovanja.

Također, Izložba hrvatskog dizajna nije samo prikaz umjetničkih i funkcionalnih djela, već i sredstvo za poticanje kreativnog razvoja, očuvanje kulturnog identiteta i jačanje dizajnerske zajednice.

Tijekom svečanog otvorenja dodijeljene su nagrade Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD), za koje su se natjecala 346 rada. 9 profesionalnih i 9 studentskih kategorija. Izložba obuhvaća radove iz područja vizualnih komunikacija, oblikovanja knjiga, digitalnih medija, dizajna ambalaže, produkt dizajna, mode, prostornih i grafičkih intervencija te cjelovitih projekata i proizvoda.

IZLOŽBA HRVATSKOG DIZAJNA 23/24 i dodjela nagrada

Ovo izdanje izložbe obilježilo je 25 godina postojanja manifestacije.

Ukupno je predstavljeno 346 dizajnerskih ostvarenja od 706 prijavljenih. Radove je odabrala Selekcijska komisija u sastavu: Sarah Baron Brljević, Lana Cavar, Lana Grahek, Sven Jonke, Maša Milovac, Sean Poropat i Gala Marija Vrbanić, uz međunarodne članove Nitu Salihu Hoxha iz Kosova i Petera Bilaka iz Nizozemske.

Uz izložbu u prostoru Laube, posjetitelji su imali priliku sudjelovati na promociji publikacije “Pregled hrvatskog dizajna 23/24”, koja donosi pregled suvremenog dizajna u Hrvatskoj.

Vizualni identitet izložbe potpisuje Studio đkć pod vodstvom Zorana Đukića, a postav je osmislila Draga Komparak.

Tijekom večeri posebna čast pripala je Mladenu Orešiću, dobitniku Nagrade HDD-a za životno djelo.

Članovi žirija osobno su uručili i sve ostale nagrade i priznanja dobitnicima u pojedinačnim kategorijama.

Izložba će ostati otvorena za javnost do 24. siječnja 2025.

Svi selektirani radovi dostupni su i na online platformi koja je dio inicijative HDD-a za širu vidljivost dizajnerskih postignuća.

Više informacija o izložbi i dobitnicima nagrada možete pronaći na službenoj stranici Hrvatskog dizajnerskog društva.

naslovna fotografija: HDD

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice