Arhitekti i arhitektonski projekti
Najneobičniji hoteli na svijetu
Hotel u obliku psa ili onaj šest metara ispod morske površine, neki su od smještaja koje zaista ne viđate često. Slijede neobični hoteli koji će vas iznenaditi svojim nekonvencionalnim dizajnom i lokacijama.

Avantura pod morem
U svoje plivačke sposobnosti i kapacitet pluća imat ćete se priliku uvjeriti ukoliko odsjednete u Jules podvodnoj kolibi na Floridi. U hotel se naime ulazi u punoj ronilačkoj opremi, zaranjanjem 6,5 metara ispod površine. Glavna atrakcija u ovom hotelu od dvije sobe, okrugli je prozor promjera 106 cm koji pruža prekrasan pogled na bogatu floru i faunu floridskog zaljeva. Zaljubljenici morskih dubina za ovakvo jedinstveno iskustvo morat će izdvojiti oko 500 eura za noć.
Godišnji u rudniku
Ukoliko patite od klaustrofobije, ovo definitivno nije mjesto za vas. Hotel kojeg čini jedan apartman, smješten je 155 metara ispod zemlje u jednom od najbolje očuvanih povijesnih rudnika na svijetu – Sala Silvermineu u Švedskoj. Posjetitelji imaju priliku istražiti goleme špilje i jezera koje skriva unutrašnjost rudnika iz kojeg je u prošlosti ručno izvučeno više od 400 tona srebra te 40 tisuća tona olova.

Ledeno carstvo
Hoteli od leda svoju su popularnost stekli prije 10-tak godina i od tada privlače turiste iz cijeloga svijeta. Njihova glavna atrakcija je konstrukcija izrađena od snijega i blokova leda, a od istog građevnog materijala izvedeni su i svi elementi u interijeru – od lustera do barske čaše. Priča o ledenim hotelima počinje još 1990. kada je francuski umjetnik Jannot Derid održao izložbu u prostoru napravljenom od leda u Švedskoj, blizu grada Kirune. Jedne večeri, u gradu su svi hoteli bili popunjeni pa je nekoliko posjetitelja prespavalo u izložbenom prostoru. Ideja je rođena, a Icehotel u selu Jukkasjarvi udaljenom 17 km od Kirune, tako je prvi ledeni hotel na svijetu, a do danas i najveći s kapacitetom od 80 soba. Osim švedskog Icehotela, ledeni hoteli postoje i u Kanadi, Finskoj, Rumunjskoj te tri u Norveškoj, a pošto se mogu održati samo pri određenoj temperaturi, iznova se grade svake godine.

Woof woof
Zahvaljujući neobičnom dizajnu i strukturi koja oponaša oblik psa, hotel The Dog Bark Park Inn postao je jedan od zaštitnih znakova američke savezne države Idaho. Kapacitet divovskog drvenog beaglea su dvije sobe ukrašene figuricama, tepisima i jastučićima s motivom – pogađate – psa. Smisao za humor vlasnici odmorišta pokazali su i dizajnom WC-a smještenog izvan objekta, koji izgledom oponaša crveni hidrant.
Iz aviona u avion
Da avioni ne moraju biti isključivo prijevozna sredstva dokazuje i ovaj neobičan smještaj. Hotel Jumbo Stay je Boeing 747 izvan uporabe, čijih je 450 sjedala maknuto, a interijer je preuređen u udobne hotelske sobe. Stalno prebivalište ovog atipičnog hotela je aerodrom Arlanda u Stockholmu. Povoljne cijene, neobičan dizajn i jedinstveno iskustvo, učinile su Jumbo Stay jednim od omiljenih smještaja u švedskoj prijestolnici.

Luksuzni vodotoranj
„Hotel u vodotornju“ (Hotel im Wasserturm) smjestio se njemačkom gradu Koelnu u nekadašnji najveći vodeni toranj u Europi, sagrađen prije 130 godina. Nalazi se u starom dijelu grada, na zemljištu proglašenom kulturnom baštinom, a svoju sadašnju funkciju obavlja od 1990. Godine. Za unutrašnji dekor ovog luksuznog hotela s pet zvjezdica pobrinuo se dizajner interijera Andrée Putman.
Arhitekti i arhitektonski projekti
Nikola Fabijanić i Juraj Glasinović: Arhitektura kao dijalog, inspiracija i izazov
Nagrađeni arhitekti otkrivaju što ih inspirira, kako pristupaju projektiranju i zašto je arhitektura puno više od samog dizajna

Prošle godine arhitekti Nikola Fabijanić i Juraj Glasinović osvojili su nagradu Udruge hrvatskih arhitekata za najuspješniju stambenu arhitekturu. Njihov projekt Kuća Nodi prepoznat je kao iznimno promišljen arhitektonski odgovor na kontekst i potrebe investitora. No, iza ove nagrade stoji dugogodišnja suradnja, rad na brojnim projektima i zajednička strast prema arhitekturi.
U razgovoru s njima otkrivamo kako su se našli u arhitekturi, što ih inspirira i kako izgledaju njihovi procesi rada.

Put do arhitekture
Nikola, što vas je privuklo arhitekturi?
Nikola Fabijanić: Nisam imao neku veliku volju ili znanje da ću se baviti arhitekturom, ali spletom okolnosti upisao sam fakultet i ubrzo shvatio da je to poziv u kojem se pronalazim. Htio sam se maknuti iz Rijeke i Zagreb se činio kao dobar izbor, a s vremenom se arhitektura pokazala kao pravo mjesto za mene.
Juraj, kakav je bio vaš put?
Juraj Glasinović: Završio sam srednju građevinsku školu i nekako logično nastavio prema arhitekturi. Nisam kao dijete imao specifične sklonosti prema ovom poslu, ali kako se pokazalo, bio je to pravi izbor. Arhitektura je, na neki način, pronašla mene.

Od prvih projekata do vlastitog ureda
Koji su bili vaši prvi projekti nakon fakulteta?
Juraj Glasinović: Nakon faksa radio sam u studiju UP kod kolega Lee Pelivan i Tome Plejića, ali paralelno i na arhitektonskim natječajima s kolegama. Među prvima bili su natječaji za Labin i Kutinu, no prvi ozbiljniji zajednički projekt bio nam je natječaj za Gat u Šibeniku 2009. godine.
Nikola Fabijanić: Juraj i ja smo kolege s fakulteta i dugogodišnji prijatelji, a kroz natječaje smo počeli raditi zajedno. Na Šibenskom natječaju uvidjeli smo da imamo dobru sinergiju. S vremenom se suradnja intenzivirala i danas radimo u vlastitoj firmi.

Koji vam je projekt dao pravi zalet?
Juraj Glasinović: Svaki projekt nosi svoju priču, ali možda je jedan od ključnih bio vrtić Stenjevec. To nam je bio prvi natječaj gdje smo osvojili prvo mjesto, a takva potvrda uvijek daje dodatan motiv za daljnji rad.
Nikola Fabijanić: Nagrade su uvijek dobrodošle, ali važno je biti uporan i ne gledati unatrag. Rad na natječajima vidimo kao neku vrstu “mentalne higijene” – priliku da kreativno promišljamo i eksperimentiramo izvan rutinskih uredskih poslova.

Inspiracija i proces rada
Gdje pronalazite inspiraciju za svoje projekte?
Juraj Glasinović: Najviše u svakodnevnom okruženju, u ulicama koje nas okružuju. Inspiraciju tražimo u stvarnosti – u javnim prostorima, kafićima, ljudima. Važno nam je da su naši projekti realni i kontekstualni.

Kako pristupate projektiranju?
Nikola Fabijanić: Prije nego što krenemo crtati, najvažniji su razgovori s investitorima. Ne želimo da nam donesu slike s Pinteresta – više volimo razgovore i priče o njihovim potrebama i životnim stilovima. Tek kad razumijemo njihov način razmišljanja, krećemo u osmišljavanje prostora.
Juraj Glasinović: Proces projektiranja za nas zapravo započinje neformalno – vožnja do lokacije, razgovor uz kavu ili gemišt, to su trenutci kada se rađaju ideje. Ključna nam je komunikacija i dijalog, kako međusobno, tako i s klijentima.

Kuća Nodi i nagrada Galić
Što Kuću Nodi čini posebnim projektom?
Juraj Glasinović: Pokušali smo minimalnim intervencijama povezati postojeću kuću, vrt i dogradnju u skladnu cjelinu. Investitor je bio izuzetno zadovoljan, a na kraju i mi.
Nikola Fabijanić: Kuća Nodi je naša prva realizacija kao partnera i zato nam je posebno draga. Osim toga, investitor je bio prijatelj i inspirativna osoba, što je uvijek dodatan motiv za kvalitetan rad.

Budući planovi i izazovi
Postoji li projekt koji biste voljeli realizirati, a do sada niste?
Nikola Fabijanić: Volimo raznolikost i ne želimo se specijalizirati samo za jednu vrstu arhitekture. No, svakako bismo voljeli raditi na projektima stambenih zgrada. To je danas izazovno jer se često sve svodi na maksimizaciju kvadrata i iskoristivost prostora, ali vjerujemo da se i unutar takvih okvira može napraviti kvalitetna arhitektura.
Juraj Glasinović: Stambena arhitektura u Hrvatskoj trenutačno nije na visokoj razini, no voljeli bismo sudjelovati u promjeni tog trenda.

Arhitekti i arhitektonski projekti
Hotel Materra – mjesto gdje se luksuz i elegancija susreću s prirodom
Otkrijte Hotel Materra u Čepinu – luksuzni wellness hotel u srcu Slavonije

Smješten u srcu Slavonije, Hotel Materra u Čepinu donosi potpuno novu dimenziju kontinentalnog turizma. Ovaj hotel s 61 smještajnom jedinicom spaja vrhunski dizajn, luksuzne materijale i koncept zdravog hedonizma, pružajući gostima iskustvo opuštanja i uživanja u prirodnom okruženju.


“Kad smo krenuli s idejom izgradnje hotela, željeli smo brendirati Slavoniju u drugačijem svjetlu. Za razliku od Jadranske obale, gdje more prirodno privlači turiste, mi smo morali osmisliti sadržaj koji će gostima biti dovoljno atraktivan da odaberu Slavoniju kao destinaciju za odmor.” – objašnjava Josipa Pipunić, menadžerica hotela Materra.

Interijer inspiriran prirodom i domaćom atmosferom
Osnovna nit vodilja u dizajnu interijera bila je stvaranje topline doma kroz pažljivo odabrane materijale i boje.



“Koristili smo prirodne i kvalitetne materijale – hrastove parkete, luksuznu keramiku, lanene tepihe i zavjese. Sve je birano kako bi se gosti osjećali kao kod kuće.” – ističe Martina Salitrežić, mag. ing. prost. arh.

Arhitektonski koncept interijera baziran je na kontrastu između preciznih, oštrih linija arhitekture i toplih, prirodnih materijala u unutrašnjem uređenju.
“Htjeli smo izbjeći hladan, korporativni izgled hotela i unijeti osjećaj topline i privatnosti. Kontrast između drvenih površina i nježnih boja stvara bezvremenski dizajn koji će trajati godinama.” – dodaje Mislav Salitrežić, mag. ing. arh.

Wellness i spa – 1500 kvadrata čistog opuštanja
Poseban naglasak stavljen je na wellness i spa zonu, koja se prostire na 1.500 četvornih metara i nudi:
- Unutarnji grijani bazen
- Vanjsku terasu s hidromasažnim bazenom
- Raznovrsne saune
- Tretmane za opuštanje
“Željeli smo kreirati sadržaj koji će privući goste na dva do tri dana boravka, ali i omogućiti im potpuni reset – relaksaciju i regeneraciju organizma, tijela i duha.” – ističe Pipunić.




Sobe dizajnirane s pažnjom i individualnošću
Kod projektiranja soba izbjegnuto je ponavljanje elemenata u svim prostorijama hotela.
“Nismo željeli stvoriti generičke sobe koje će izgledati isto kao restoran ili hodnici. Cilj je bio da svaki prostor ima svoju atmosferu, ali da su svi povezani osjećajem udobnosti i topline.” – objašnjava Martina Salitrežić.

Tišina i privatnost na prvom mjestu
Posebna pažnja posvećena je akustici prostora kako bi gosti mogli uživati u mirnom i ugodnom ambijentu.
“Kad uđete u hotelski lobi, ne želite da zvukovi odjekuju. Zato smo koristili akustične plohe na zidovima, panele na stropovima u restoranu i kafiću koji upijaju zvuk, osiguravajući privatnost gostima.” – ističe Mislav Salitrežić.

Osim toga, svi elementi u sobama prilagođeni su udobnosti gostiju – od podnog grijanja, bešumne ventilacije, pa do mini bara koji se automatski isključuje noću kako ne bi ometao san.
Artisan namještaj – spoj tradicije i suvremenog dizajna
Uređenje hotela upotpunjeno je Artisan namještajem iz Tešnja, globalnog brenda s više od 60 godina tradicije.

“Artisanov dizajn savršeno se uklopio u našu ideju. Njihovi komadi su zaobljenih oblika, ručno obrađeni i odaju osjećaj topline – upravo ono što smo željeli postići u interijeru wellness hotela.” – naglašava Martina Salitrežić.
Grace Pehar, marketing menadžerica Artisana, ističe posebnosti njihovog namještaja:
“Naš namještaj karakteriziraju organski oblici, vizualna i taktilna ugodnost te vrhunska funkcionalnost. Ponosni smo što je upravo naš dizajn dio hotela Materra, koji donosi novu dimenziju luksuza u Slavoniju.”
You must be logged in to post a comment Login