Dizajn i trendovi
Razgovor – savršena essencija
Michael Seum iz tvrtke GROHE o proizvodu Essence i proširenoj paleti boja koja dizajnerima i arhitektima omogućuje kreativnu slobodu
Asortiman Essence klasično elegantnih slavina oduvijek utjelovljuje čist i moderan dizajn. Proizvodi su prošle godine redizajnirani i nedavno su unaprijeđeni sa širim izborom luksuznih boja i modernih završnih slojeva. Takva linija slavina dizajnerskoj zajednici nudi cijeli novi niz mogućnosti, dajući im priliku da osmisle vlastiti osebujni izgled i dojam. Razgovarali smo s Michaelom Seumom, dopredsjednikom odjela za dizajn tvrtke GROHE o obnovi klasika.
U čemu je trajna privlačnost proizvoda Essence?
Michael Seum: Najprije moram istaknuti da smo ostali potpuno vjerni filozofiji originalnog proizvoda zadržavajući minimalistički oblik i čistoću dizajna. Asortiman Essence godinama je arhitektima i dizajnerima interijera omogućavao klasičan dizajn uz jednostavnu i nenametljivu geometriju. Ti cijenjeni ideali omogućuju da Essence nadopunjuje gotovo svaki stil kupaonica pa je stoga prvi izbor arhitekta.
Što novo donosi Essence Colours?
Michael Seum: U svojim interakcijama s dizajnerskim predvodnicima diljem svijeta shvatili smo da postoji sve veća potreba za individualnošću i personalizacijom kad je riječ o dizajnu kupaonica. Stoga smo svoj asortiman proširili s osam novih opcija. Zahvaljujući tim novim mogućnostima osmislili smo nevjerojatno bogatu lepezu izbora za kreativne umove i omogućili iznimno veliku fleksibilnost. Taj je pristup imao trenutan utjecaj i iznimno je dobro primljen u svjetskoj dizajnerskoj zajednici.
Primjerice, naš Graphite s bilo poliranim bilo brušenim završnim slojem predivno pristaje uz cijeli niz interijera. Od mramornih i čisto bijelih kupaonica, tonova svijetlog drva kao i betona i tamnih matiranih pločica – ovaj završni sloj tako je svestran da će dizajnerima interijera omogućiti da osmisle kupaonicu iz snova bez obzira na stil.
A što je sa samim dizajnom?
Michael Seum: Novi Essence dizajn koji smo plasirali na tržište ima iste tradicionalne nježne prijelaze i nenametljivu geometriju klasičnog Essence asortimana, no uz ponešto omekšani i humanizirani pristup. To se osobito očituje na ručici slavine: Napravili smo vrlo blago proširenje na ručici, omogućujući tako korisniku senzualno iskustvo precizne regulacije. Essence asortiman sada pruža veći izbor, no pazili smo da zadržimo isti prepoznatljivi arhetipski izgled i dojam klasične jednostavnosti. U podlozi svega nalazi se snažna dosljednost!
Spomenuli ste reakciju dizajnerske zajednice. Kako je primljen Essence?
Michael Seum: Jednom riječju, vladalo je UZBUĐENJE. Posljednjih mjeseci putovao sam diljem svijeta s uzorcima Essence proizvoda i moram priznati da sam bio ugodno iznenađen nailazeći na golemu pozitivu i entuzijazam dizajnera širom svijeta. Na primjer u Europi je jedan tim dizajnera interijera odmah prihvatio ideju rada s novim bojama i završnim slojevima jer su imali znatno veću slobodu u usklađivanju proizvoda sa svojom cjelokupnom vizijom. U nedavnom razgovoru s istaknutim dizajnerom u Tokiju dobio sam sličnu reakciju. Uzbudljivo je svjedočiti snažnom entuzijazmu na koji potiče Essence.
Kažete da je Essence odgovor na promjenjive potrebe u dizajnu. Kakve su to potrebe?
Michael Seum: Prije no što krenemo s bilo kojim novim dizajnom, a svakako prije no što krenemo crtati u studiju, istražujemo što se događa oko nas. Ne pratimo samo trendove, nego i fundamentalne, globalne promjene koje se odvijaju. Konzultiramo se s vodećim analitičarima, društvenim komentatorima i futurolozima. I naravno, koristimo se mojim vlastitim iskustvima i opažanjima. U tom smislu svi su se složili da je digitalna revolucija drastično promijenila način života milijardama ljudi. Sve se kreće hiperbrzinom. Stoga je ljudima ponekad potrebno pobjeći na trenutak. Posebno u kupaonici, tradicionalnoj oazi individualnog mira i relaksacije. Žude za okolinom koja im nudi iskorak iz predvidive uniformnosti digitalnog doba.
Kako Essence odgovara na tu potrebu?
Michael Seum: Tu su prvenstveno pomalo omekšani i humanizirani prijelazi i geometrija asortimana Essence. Zatim je tu široki izbor boja i završnih slojeva. Ljudi žele poznatost arhetipskog klasičnog dizajna, no žele se i razmaziti individualističkim izgledom i doživljajem. Ta razina personalizacije zaista podiže liniju Essence na prilagođeno iskustvo. Također dizajnerima interijera i kupcima daje priliku da u dizajn kupaonice unesu nove i luksuzne emocionalne poveznice. Smatram da je taj čin uspostave poveznice istinska uloga dizajnera proizvoda poput nas. Mi dizajneri u konačnici moramo činiti emocionalnu razliku u životima ljudi.
A koje su glavne prednosti za arhitekte i dizajnere interijera?
Michael Seum: Tri su glavne prednosti. Ponajprije, Essence dizajnerima daje više mogućnosti nego ikada dosada da izraze svoju kreativnost, a koliko sam ja dosad mogao vidjeti, rezultati su doista uzbudljivi. Drugo, taj klasičan dizajn s lakoćom se može uklopiti u bilo koji stil kupaonice pa arhitekti i dizajneri sada imaju kraći put do specificiranja bilo kojeg projekta na kojem rade. Treća je prednost isplativost. Serija Essence oduvijek je bila sinonim za cjenovno prihvatljiv klasičan dizajn koji karakterizira dugovječnost, a Essence još uvijek može biti dio ponuda koje zahtijevaju konkurentnost u pogledu troškova.
Što ste u konačnici planirali za ovu svestranu seriju?
Michael Seum: Komuniciramo s dizajnerima i sve ih više slušamo, a oni nas preplavljuju idejama o tome kako i kamo možemo odvesti Essence. Mi ćemo, naravno, reagirati u skladu s tim kreativnim razmišljanjem. No zasad samo želimo otvoriti vrata cijelom nizu opcija koje smo razvili. Iskreno sam uzbuđen što sam dio nečega što će u sljedećih nekoliko godina postati istinsko slavljenje kreativnosti. Također bih htio unaprijed zahvaliti svima na doprinosu.
Michael Seum
Industrijski dizajner Michael Seum dopredsjednik je odjela za dizajn tvrtke GROHE koji je taj posao preuzeo od Paula Flowersa u lipnju 2015. Ovaj nagrađivani dizajner rođen je u Americi. Svoju međunarodnu dizajnersku karijeru izgradio je u velikim korporacijama, priznatim dizajnerskim studijima i u suradnji s poduzetničkim robnim markama poput Procter and Gamble, Whirlpool (SAD i Italija), PepsiCo Sports and Nutrition, Minimal i WiMo labs. Michaelov posao u tvrtki GROHE sastoji se od pronalaženja promišljenih i značajnih rješenja koja odražavaju duh i stvaralačku maštu kupaca robne marke GROHE diljem svijeta.
Boje i materijali
Oprezno kod odabira boje radne ploče u maloj kuhinji! Ove boje bi odabrali stručnjaci
Je li neutralna boja najbolji izbor?
Pravila dizajna interijera mogu biti korisna, ali ona vas ne bi smjela spriječiti da izrazite svoju osobnost – čak i ako je vaš kuhinjski prostor malen i kompaktan. Boja bi trebala pomoći u stvaranju atmosfere u kojoj ćete uživati provoditi vrijeme. Ipak, ponekad može biti teško znati odakle početi, pa su prijedlozi dizajnera interijera dobrodošli!
Neutralna je uvijek dobar odabir
Postoji zabluda da su neutralne boje loš izbor za manji kuhinjski prostor i da će radi njih prostor izgledati dosadno. Međutim, to nije uvijek slučaj – važno je kako i kombinirate neutralne boje i materijale.
Claire Garner, direktorica u Claire Garner Design Studio, objašnjava: “Kada birate radne ploče za malu kuhinju, one svjetlije poput nježnih bijelih ili toplih bež tonova su idealne, jer reflektiraju više svjetla i čine prostor većim i ugodnijim. Što se tiče stila, odaberite elegantne, jednostavne materijale koji neće preopterećivati prostor. Polirani ili matirani finiši u materijalima poput kvarca, mramora ili svijetlog granita donose dojam rafiniranosti, održavajući jednostavan i uredan izgled.”
Molly Chandler, dizajnerica u Willis & Stone, slaže se da svjetlije boje otvaraju kuhinjski prostor. “U maloj kuhinji boja radne površine može značajno utjecati na percepciju prostora, kao i na ukupni izgled. Kako bi prostor izgledao prozračnije i otvorenije, obično bih preporučila svijetle radne ploče poput bijele, kreme, bež ili svijetlo sive. Ove boje pomažu u refleksiji svjetla, stvarajući osjećaj prostranosti.”
Neutralne boje poput nježno sive ili taupe (sivo-smeđa) također dobro funkcioniraju u malim kuhinjama i pružaju svestranost, stvarajući bezvremenski izgled. Lijepo se slažu s raznim bojama kuhinjskih elemenata i stilovima, a izvrsne su za balansiranje svijetlih i tamnih tonova, osobito ako imate elemente u srednje tamnim bojama.”
Mor Krisher, šef dizajna u Caesarstoneu, dodaje da je ravnoteža ključna: “U manjim kuhinjama odabir prave boje radne ploče sve se svodi na balansiranje estetike s efektima koji povećavaju prostor. Neutralni tonovi poput kremasto bijele ili nježno sive otvaraju prostor, maksimizirajući refleksiju svjetla bez pretrpavanja oka. Za one koji žele malo kontrasta, umjereni srednji ton, poput tople sive, može stvoriti definiciju prostora, a da pritom zadrži kohezivan izgled.”
Dodajte suptilnu boju
Niste oduševljeni idejom potpuno neutralnih radnih ploča? Dodavanje suptilnog uzorka i tekstura donosi vizualni dodatak, kao i mogućnost da izrazite malo kreativnosti i osobnosti.
“Odabir suptilnog uzorka ili kamena koji ima vidljive žile može dodati karakter bez preopterećenja dizajna, stvarajući uravnotežen i sofisticiran izgled koji poboljšava osjećaj prostora i svjetlosti”, kaže Tom Howley, kreativni direktor dizajna u istoimenoj kuhinjskoj tvrtki.
Tradicionalni pristup radnim pločama obično podrazumijeva kontrast između boje vrata ormarića i radne ploče (npr. tamna vrata/svijetla radna ploča ili obrnuto), no nedavno je trend postao usklađivanje boja. Korištenje tekstura i žila na kamenu može pomoći u održavanju tog usklađenog izgleda, kako objašnjava Claire Garner: “Takve površine također mogu lijepo funkcionirati u maloj kuhinji kada se koriste promišljeno.
Burgundy – boja sezone u dizajnu interijera koja donosi eleganciju i toplinu
Odabir mramora ili kvarca s toplim, suptilnim žilama dodaje osobnost bez preopterećenja prostora. Kako bi izgled bio kohezivan, uskladite radnu ploču s svijetlim bojama ormarića i zidova, stvarajući ujedinjeni dizajn koji maksimizira vizualni prostor kuhinje.”
Nova godina donosi nove trendove – radne ploče zauzimaju glavno mjesto u kuhinji
Također, očekuje se povratak hrabrijih trendova u radnim pločama za 2025. godinu, s radnim pločama koje preuzimaju glavnu ulogu u dodavanju vizualnog identiteta kuhinji.
Richard Davonport, izvršni direktor Davonporta, objašnjava: “Bijele radne ploče nude reflektirajuću površinu koja može poboljšati svjetlost u maloj kuhinji, stvarajući dojam prostora. Međutim, obojeni mramor/kvarcne površine postaju popularne u 2025. godinu, pa razmislite o nadogradnji s bijelom radnom pločom koja može imati obojene žile koje prolaze kroz nju. I dalje imate koristi od bijele površine, ali s dodatnom dubinom i teksturom koja može učiniti prostor vizualno privlačnijim, a da ne utječe na osjećaj prostranosti.”
I tamne nijanse mogu biti dobar odabir
Iako se može činiti kontradiktorno, tamne radne ploče mogu dobro funkcionirati u manjim kuhinjama, osobito ako imate svjetliju ili hladniju boju kuhinjskih elemenata. Naravno, tamne boje su praktične – bolje skrivaju tragove i habanje od svjetlijih varijanti.
Kathy Kuo, CEO Kathy Kuo Home, također je obožavateljica tamnih tonova: “U maloj kuhinji volim koristiti tamne neutralne boje za radne ploče. Lijepa tamno siva ili antracit daje dojam elegancije i dodaje dubinu. U malom prostoru, često su to najsuptilniji tonovi koji mogu stvoriti najsnažniju iluziju većeg prostora. Osim toga, tamnosive tonove lako je uskladiti s raznim motivima boja koji dobro funkcioniraju u svakoj kuhinji.
Sve neka bude u skladu
Patrick O’Donnell, brand ambasador za Farrow & Ball,dodaje: “Držite sheme boja jednostavnima u maloj kuhinji, izbjegavajte više od tri boje u jednom prostoru. Više od toga može biti – previše. Koristite boje koje su lako prihvatljive jer kuhinje obično koriste svi članovi obitelji.
Kako kamin integrirati u prostor? Stvorite savršeno mjesto za opuštanje i okupljanje
Posvetite se shemama koje imaju integritet i koje nećete brzo dosaditi.” Iako nije upitno da će svijetle radne ploče učiniti malu kuhinju većom, toplina i umirujuća priroda tamnih tonova također su vrlo privlačne, osobito kada su usklađeni sa svjetlijim ormarićima kako bi prostor bio svjetliji. Igranje s teksturama može također dodati individualnost kuhinji, no na kraju, vaša će odluka ovisiti o stilu koji vam najviše odgovara.”, dodaje.
Dizajn i trendovi
Zidovi koji mirišu na kavu, ruže i suho bilje – Iverpan kroz biofilni dizajn u interijere unosi prirodu i mirise
Biofilni dizajn je trenutno apsolutni trend, a predstavlja uvođenje prirode u uređenje interijer
Živim zeleno nije samo slogan, Iverpan doista živi zeleno što su pokazali i na sajmu namještaja u Rovinju gdje su predstavili prirodni materijal kojim u interijer možete unijeti čak i miris prirode.
Što je biofilni dizajn i kako uvesti prirodu u interijer, u razgovoru otkriva Mladen Jambrović, direktor Iverpana.
Mladene, što je to biofilni dizajn?
Biofilni dizajn je sad trenutno apsolutni trend, a to je uvođenje prirode u uređenje interijera. Biofilni dizajn postoji i u eksterijerima. Sad nakon Covida, kada smo svi bili zatvoreni u prostore koji su kruti i grubi, ljudi su poželjeli, jer nisu mogli previše biti vani, prirodu unijeti u interijere.
Shvatili su onda da naš mozak funkcionira na način da se u prirodi osjeća dobro, da se otpuštaju hormoni sreće i da je sve divno i krasno… Tako sad imamo razno razne prirodne materijale koji su nam počeli ispunjavati domove.
Koji su to prirodni materijali kojima ćemo ispuniti domove i zaista mogu potvrdit da se na ovom štandu, na Design districtu, osjeća neka posebna sreća.
Ovoga puta smo odlučili predstaviti Organoid. Organoid je tvornica koja je smještena u Tirolu u Austriji i jedina je tvornica u svijetu koja proizvodi zidne obloge, obloge za namještaj od potpuno prirodnih materijala. Sama tvornica je sto posto CO2 neutralna, svi su materijali CO2 neutralni, odabrani i ubrani sa posebnom pažnjom da se ne našteti okolišu.
Mnogi od njih su reciklat iz nekakvih drugih industrija, na primjer, ružine latice koje su ovdje kao zidni dekor postavljene i koje stvarno mirišu kao ruža su rezultat tj. nusproizvod u industriji parfema u Francuskoj.
Da se ne bi bacilo kao otpad, tvrtka Organoid je njih uzela i rade ovakve stvari. Kava je od jedne tvornice u Nizozemskoj koja melje i prži kavu, a prvih 15 minuta i zadnjih 15 minuta je proizvod toliko sitan da prolazi kroz sve filtere i oni su to bacali. Tada su dečki iz Organoida rekli dajte nama, mi ćemo napravit nešto prekrasno od toga i sad imate recimo zidnu oblogu koja miriši poput kave pa ju ujutro ne morate niti kuhat, samo se spustite u kuhinju, ako ste kuhinju obložili u to.
Kako je to zapravo napravljeno da ti kad to doneseš u prostor, da taj cvijet još uvijek miriši?
Na ovome tu dekoru, koji imamo i tamo veći, zove se Carpe Diem, gdje je Mediteran u igri, imamo listove masline, različak, ružmarin, majčinu dušicu… Svaka od tih biljki se može zaprešati na površinu samo pod određenim uvjetima. I oni su otkrili pod kojim uvjetima mogu zaprešat maslinov list, a da ostane ipak kako tako kao maslina i da na istu stvar mogu zaprešati ovaj cvijet da on zadrži svoju ljubičastu boju.
Poštujući dakle, samu prirodu i same biljke, ostavljaju njihov miris suhog bilja. Tu nema svježeg bilja, ali suho bilje definitivno ostaje. Ljudi se često pitaju koliko dugo će mi to mirisati u prostoru, a koliko i bilo koje suho bilje. Nekakvi su pokazatelji da ovakvi blaži dekori i tri do četiri godine mirišu, a ovi jači dekori, pogotovo ako je alpsko sijeno, i do 10 godina.
Možeš li mi otkriti tajnu, što je ovo, ovo je apsolutno predivno…
To je list gumijevca kojem su samo izbacili klorofil, a ostavili sve vene i on je na podlozi od zlatnog papira. No, može biti i na podlozi od prozirne samoljepljive folije i može se koristi na staklima.
Može se koristit na nekakvim uni bojama gdje jednostavno samo podigne taj dekor na jedan poseban način, jer je on dalje teksturiran i dalje je prekrasan. Na jedan metar kvadratni se slaže 200 listova tog gumijevca.
U kojim dimenzijama dolazi ovaj Organoid?
Organoidi svi dolaze u rolama, koje su široke 135 centimetara, a koliko su dugačke ovisi o klijentu. Ako mu treba samo metar kvadratni, onda je to 75 centimetara i to je minimum što nam isporučuju. Ipak, ako je potrebno za veće površine, ovdje se može narolati 10 metara, 15 metara, 20 metara uvijek od širini od 135.
Ono što se još može vidjeti je da Organoid dolazi na način da se može formirati i nalijepiti na špreploču. Pa dolazi kao kompletno stolac, može se koristiti kao podloga na stolu pa se zalije epoksi smolom pa onda opet imamo nekakav krasan stol od cijele te priče. Ono što je još posebno i novo je da smo počeli raditi i akustične panele.
Tamo imamo lampicu koja pokazuje svestranost primjene tih Organoida. Recimo, na bilo kakav karton možete zalijepiti ovu samoljepljivu foliju i oblikovat je škarama i napravit sjenilo lampe po želji. Jako dobro iskorištena priroda jer bez ikakvog uništavanja unosimo u svoje domove prirodu koja fantastično izgleda i još k tome miriši.
To su jedine obloge koje možete naći u cijelome svijetu koje osim nekakvog vizualnog taktilnog dojma, nudi taj olfaktivni odnosno mirisni element oplemenjujući prostor, a priroda nas stvarno čini veselima.
Intervju: Jasmina Franjić
You must be logged in to post a comment Login