Povežimo se

Događanja

IKEA Hrvatska slavi deseti rođendan

U deset godina rada robna kuća IKEA Zagreb ugostila je skoro 18 milijuna posjetitelja, a ukupni promet ostvaren u tom razdoblju u Hrvatskoj iznosi više od 1 milijardu eura

Na današnji dan prije točno deset godina, 21. kolovoza 2014. otvorena je robna kuća IKEA Zagreb. Od tada, posjetilo ju je skoro 18 milijuna posjetitelja, dok je ukupni promet tvrtke IKEA Hrvatska dostigao više od 1 milijardu eura (bez PDV-a) – prve godine iznosio je nešto više od 70 milijuna, u poslovnoj godini 2023. (01. rujna 2022. – 31. kolovoza 2023.) oko 150 milijuna, dok se i za poslovnu godinu 2024., koja upravo ide svom kraju, očekuje značajni rast.

Ovakvi rezultati ne bi bili mogući da IKEA nije nastojala biti dostupna svojim kupcima i klijentima širom Hrvatske. Upravo stoga je između 2017. do 2020. otvoreno šest IKEA dostavnih centara – Rijeka, Split, Osijek, Dubrovnik, Zadar i Pula (po redu otvaranja), a 2021. otvoren je i IKEA Studio za planiranje u Splitu, prvi u regiji IKEA Jugoistočna Europa (Hrvatska, Rumunjska, Slovenija, Srbija, Ukrajina).

Velik je trud uložen i u pokretanje internetske trgovine, pa kupci svoje omiljene IKEA proizvode od 2016. godine mogu naručiti i platiti on-line. Danas taj kanal čini više od trećine ukupnog IKEA prometa u Hrvatskoj – i jedan je od najvećih udjela u IKEA svijetu koji čine 473 robne kuće u 63 države.

„Plan za prvu godinu IKEA poslovanja u Hrvatskoj bio je ostvariti prihod od 60 milijuna eura i imati oko 300 zaposlenih. Danas, dok slavimo deset predivnih godina na ovom tržištu, gotovo smo utrostručili prodaju, ali i broj djelatnika. Naši planovi time su postali stvarnost. IKEA vizija – stvaranje boljeg svakodnevnog života za što više ljudi, bilo kada i bilo gdje – čini nas onim što danas jesmo – dobrim i pouzdanim partnerom za opremanje doma”, rekla je Davorka Pazanin, odnedavno direktorica tržišta IKEA Hrvatska.

Tijekom prvog desetljeća, OFTAST tanjuri i zdjelice bili su među najomiljenijim proizvodima kupaca iz Hrvatske, pa ih je prodano čak 4,9 milijuna u raznim veličinama. Prodano je i 185.000 komada BILLY biblioteka, koje su već godinama jedan od ikoničkih IKEA proizvoda, i koje bi – poredane u nizu – tvorile biblioteku dugu 114 kilometara, dovoljno dugu da se povežu Zagreb i Maribor. Uz to, 400.000 prodanih LACK stolića svih dimenzija poslagani jedan na drugoga tvorili bi planinu visine od 164 kilometra, 18 puta višu od Mount Everesta.
Prednosti IKEA Family kluba vjernosti danas koristi čak 470.000 građana Hrvatske, koji su u njega učlanjeni.

„Znamo da bolji dom znači i bolji život, i trudimo ga se omogućiti ne samo našim kupcima, već i našim djelatnicima, bez kojih IKEA ne bi mogla biti ono što danas jest, a uvijek nastojimo pomoći i lokalnoj zajednici“, dodala je Davorka Pazanin.

Ravnopravnost, različitost i inkluzija važne su odrednice IKEA poslovanja i dio vrijednosti ove tvrtke. Koliko se o tome vodila briga, govori i to što je IKEA Hrvatska više puta, prema neovisnom istraživanju portala Moj Posao, birana za jednog od tri najbolja poslodavca među velikim tvrtkama.

IKEA Hrvatska bila je i predvodnik u tehnološkim rješenjima pa je, pored implementacije automatskog sustava za prikupljanje narudžbi, IKEA Zagreb i jedna od prvih robnih kuća koje već dvije godine koriste dronove za kontrolu stanja zaliha.

Svih ovih godina IKEA je nastojala biti i dobar susjed – donacijama i volonterskim angažmanom svojih djelatnika uključila se u pomoć stanovnicima poplavljenih područja, kao i onima ugroženima potresima i njihovim posljedicama. Upravo su, u suradnji s UNICEF Hrvatska, u tijeku realizacije donacija za KBC Zagreb te Županijsku bolnicu Čakovec, kako bi se pomoglo ukupnoj dobrobiti djece koja se liječe u ovim institucijama. Istodobno, u tijeku je i donacija Udruzi Krijesnica, koja pomaže obiteljima s djecom s malignim bolestima.

Događanja

ISH 2025: Sajam u znaku održivosti i energetske učinkovitosti

Donosimo najnovija rješenja za grijanje, ventilaciju i vodu s ISH sajma

ISH 2025

Na najvećem europskom sajmu grijanja, klimatizacije, sanitarija i kupaonske opreme – ISH 2025 – održivost nije bila samo tema. Bila je okosnica svega prikazanog.

Pod motom „Rješenja za održivu budućnost“, međunarodni sajam grijanja, klimatizacije hlađenja i kupaonske opreme, ISH 2025, usredotočio se na pitanja ključna za spomenuti sektor u vidu zaštite klime. Tako su na sajmu predstavljeni sanitarni koncepti za optimizaciju potrošnje vode, energetski učinkoviti sustavi za smanjenje emisija CO2, najnovije tehnologije za poboljšanje kvalitete unutarnjeg zraka te pametna automatizacija za visoku kontrolu potrošnje energije.

ISH 2025 u Frankfurtu: Pametna rješenja za održivu budućnost

Industrija je jasno pokazala smjer – pametni sustavi, ušteda resursa i maksimalna učinkovitost.

„ISH se održava svake druge godine i spada među najveće sajmove ovoga tipa u svijetu,“ rekao je Leon Šikulec, voditelj rezidencijalne prodaje u Daikinu. „U pravilu svi veći proizvođači sudjeluju kako bi predstavili svoja postignuća u zadnje dvije godine.“

Na sajmu su sudjelovale i dvije hrvatske tvrtke – Lipovica i Centrometal, potvrđujući da Hrvatska ima što pokazati kad je riječ o inovacijama u energetici.

roca kupaonice
Roca na ISH sajmu: Održivost, dizajn i budućnost kupaonica

Prikaz tehnologija koje čuvaju energiju i vodu

Sajam je bio prepun rješenja za optimizaciju potrošnje vode i energije, smanjenje emisija CO₂ te poboljšanje kvalitete zraka u zatvorenim prostorima.

„Izložbeni prostor nudio je sveobuhvatan pregled najnovijih dostignuća za energetsku učinkovitost i pametno upravljanje zgradama“, istaknuto je u prilogu.

„ISH je najveći sajam u našoj industriji u Europi,“ naglasila je Martina Džoja Barišić, direktorica regije Mediteran za Grohe. „Izuzetno nam je bitno povezati se s postojećim i budućim poslovnim partnerima i kupcima, pokazati što znači Grohe – kroz održivost, i kroz dizajn.“

Grohe Pure Foam
Grohe donosi Pure Foam pjenu – SPA doživljaj u vašu kupaonicu

Održivost kao stvarna strategija, ne klauzula

ISH 2025 još je jednom pokazao kako se vrhunski dizajn, funkcionalnost i održivost sve više povezuju i nadopunjuju. To je osobito bilo vidljivo u sektoru kupaonica gdje su predstavljeni moderni kupaonski koncepti s resursno učinkovitim materijalima.

„Stalno dolaze posjetitelji koji žele vidjeti nešto novo,“ rekao je Ivica Družijanić, projektni menadžer tvrtke TECE. „Imamo jako puno za pokazati – i sklapaju se veliki poslovi.“

Kupaonice, sanitarije, sustavi grijanja – sve je prožeto idejom odgovornog korištenja resursa.

„Za nas je održivost stvarna vrijednost“

Grohe, Daikin, Roca i mnogi drugi nisu samo izlagali proizvode – predstavljali su filozofiju poslovanja.

„Održivost se uistinu provlači kao poruka kroz cijeli naš štand“, rekla je Martina Džoja Barišić. „Ali ne samo radi sajma – nego radi našeg poslovanja koje uistinu teži ka održivosti.“

Klimatske promjene jedan su od najvećih izazova današnjice, a građevinski sektor u njemu ima jako veliku ulogu. Od ukupne količine štetnih emisija u Europi, oko 38 posto proizvedu građevine. Zato su inovativna tehnologija, obnovljivi izvori energije i inteligentni sustavi za upravljanje ključni da bismo ostvarili svoje zadane klimatološke ciljeve. A svoja rješenja predstavilo je više od 2000 izlagača iz 54 zemlje na ISH sajmu održanom u Frankfurtu.

Nastavite čitati

Događanja

Ne propustite! Besplatne radionice ekspresivne art terapije u Zagrebu

U Zagrebu se održava ciklus besplatnih radionica ekspresivne art terapije. Saznajte kako se prijaviti!

ekspresivna art terapija

U suradnji Galerije Miroslav Kraljević i restorana OAZA Joyful Kitchen, od 27. ožujka do kraja travnja 2025. održavaju se besplatne likovne radionice pod nazivom “Ekspresivna art terapija“. Program je namijenjen svima koji žele kroz kreativni proces istražiti svoje emocije, unutarnje obrasce i osobni razvoj.

Radionice se održavaju četvrtkom od 17:30 do 19:30 sati u prostoru OAZA Joyful Kitchena, u Radićevoj 9 u Zagrebu, a dolazak je potrebno prethodno najaviti.

Termini održavanja su: 27.3., 3.4., 10.4., 17.4., 24.4. i 29.4.

Što donosi ekspresivna art terapija?

Program obuhvaća šest tematski oblikovanih susreta koji povezuju psihološku refleksiju i vizualno izražavanje, pod vodstvom Tare Beate Racz, diplomirane psihologinje, akademske slikarice i likovne terapeutkinje.

tara beata racz
Tara Beata Racz, Foto: Sara Pukanić

Kroz crtanje, slikanje, kolaž i simboličko izražavanje, sudionici će istraživati teme poput unutarnjeg svijeta, međuljudskih odnosa, donošenja odluka i osobnog identiteta.

Kuća Kreativnosti: Prostor gdje umjetnost postaje dio svakodnevice

Ovi susreti ne predstavljaju psihoterapijski tretman u užem smislu “art psihoterapije”, već nude likovno-ekspresivni pristup usmjeren na osobni rast, emocionalnu svjesnost i samorazumijevanje kroz kreativni rad u podržavajućem okruženju. Kroz crtanje, slikanje, kolaž i simboličko izražavanje, sudionici će istraživati teme poput unutarnjeg svijeta, donošenja odluka, međuljudskih odnosa, prošlosti i osobnog identiteta.

Kako sudjelovati?

Program je otvoren za sve punoljetne osobe, bez obzira na prethodno umjetničko iskustvo. Nije važno “znati crtati” – naglasak nije na estetskom rezultatu, već na autentičnom izrazu i osobnom doživljaju procesa.

Svaki susret uključuje kratku uvodnu vježbu, samostalni kreativni rad i vođenu refleksiju. Sudjelovanje je potpuno besplatno, a sav je materijal osiguran. Moguće je sudjelovati na pojedinačnim radionicama ili kontinuirano pratiti čitav program, ovisno o osobnim interesima i raspoloživosti.

ekspresivna art terapija
Radionica 27.3.2025., foto: Tara Beata Racz

Broj mjesta je ograničen, a prijave su obavezne putem poveznice:
https://shorturl.at/hJefj

Završno okupljanje predviđeno je za 30. svibnja, u obliku pop-up izložbe u Galeriji Miroslav Kraljević. Sudionici će imati priliku predstaviti svoje radove i osobne procese nastale tijekom radionica.

Za dodatne informacije posjetite stranice Galerije Miroslav Kraljević:
https://g-mk.hr/vijesti/art-terapija/
il pišite na: info@g-mk.hr

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice