Događanja
Trend report – Zagreb Design Week 2022.
Početkom mjeseca održan je deveti zagrebački tjedan dizajna – ove godine tema mu je bila „Bez ograničenja“.
Početkom mjeseca održan je deveti zagrebački tjedan dizajna – ove godine tema mu je bila „Bez ograničenja“. Evo kako je to izgledalo. Deveto izdanje Zagreb Design Weeka ugostila je zagrebačka Akademija likovnih umjetnosti.
‘Nakon dvije godine korone, kada je bilo puno ograničenja, lani smo imali QR kod, trebalo je imati potvrde i tako, ove godine sve je slobodno, povratak normalnom životu, a upravo ta komunikacija i mogućnost putovanja, druženja, društvenog kontakta je jako bitna za kreativnost, za razmjenu ideja, za razmjenu, za komunikaciju općenito. To je osnova za dizajn i zato smo ove godine uzeli tu temu’ , kaže Daniel Tomičić surganizator Zagreb Design Week-a.
METODA – namještaj od masivnog drveta

Zagreb Design Week pravo je mjesto za predstavljanje noviteta na tržištu. Mnogi su svoje prve korake napravili upravo na tjednu dizajna. Za to su se odlučili i u novom hrvatskoj brendu koji surađuje s timom etabliranih hrvatskih dizajnera.
‘Mi zapravo koristimo taj tradicionalni slavonski hrast koji je oplemenjen i dodan sa tim novim vrijednostima i ljudskim dodirom i zapravo površinskom obradom i na taj način smo još sa tim kreativnom industrijom dobili nove komade namještaja koji će, evo, nadam se, bit prepoznati u budućnosti’ , kaže Marija Jelčić Markanović, direktorica.
SADAR + VUGA – arhitektonski ured iz susjedstva


Hrvatskom se je tržištu predstavio i jedan slovenski studio koji je osmislio namještaj posvećen slovenskim prirodnim bogatstvima.
DNNA – brand tenisačice Donne Vekić

Vidjeli smo i kako je miris za prostorije zamislila naša poznata tenisačica Donna Vekić.
Najuspješniji hrvatski brand

Na tjednu dizajna često imamo prilike i naučiti nešto iz povijesti dizajna. Ove su godine organizatori odlučili odati počast Slavoljubu Penkali, čovjeku koji je stvorio najuspješniju hrvatsku robnu marku.

‘Bazirana je na patentima Slavoljuba Penkale i kad se govori o Penkali, uvijek se govori o njemu kao izumitelji i zato je jedan od najvećih izumitelja u povijesti, preko 80 izuma, termofor, termosica, prvi funkcionalni prašak za rublje, ima jako puno izuma koje upotrebljavamo danas, a ne znamo da ih je on izmislio, ali ono što je nama najinteresantnije su njegovi patenti vezani za pisaći pribor, na osnovu kojih je izgradio globalni brend’ , dodaje Daniel Tomičić.
Mađarski pametni dizajn

Osim iz povijesti, naučiti se može i nešto iz sadašnjosti. Pokazali su nam to susjedi s izložbom Pametna Mađarska.
To je jedan super koncept da mađarska država promovira svoje gospodarstvo putem dizajna. Dakle, to je serija putujućih izložbi, postoji već par godina i uvijek predstavlja uspješne izvozne proizvode, koji su nastali u Mađarskoj, na bazi nekog izuma, patenta, koji su dizajnirani, i proizvode se u Mađarskoj, ali se izvoze po cijelom svijetu. Dakle, oni promoviraju svoju državu, svoje gospodarstvo putem dizajna, šta je nešto, šta nažalost, Hrvatska ne radi, objašnjava.
Događanja
ISH 2025: Sajam u znaku održivosti i energetske učinkovitosti
Donosimo najnovija rješenja za grijanje, ventilaciju i vodu s ISH sajma

Na najvećem europskom sajmu grijanja, klimatizacije, sanitarija i kupaonske opreme – ISH 2025 – održivost nije bila samo tema. Bila je okosnica svega prikazanog.
Pod motom „Rješenja za održivu budućnost“, međunarodni sajam grijanja, klimatizacije hlađenja i kupaonske opreme, ISH 2025, usredotočio se na pitanja ključna za spomenuti sektor u vidu zaštite klime. Tako su na sajmu predstavljeni sanitarni koncepti za optimizaciju potrošnje vode, energetski učinkoviti sustavi za smanjenje emisija CO2, najnovije tehnologije za poboljšanje kvalitete unutarnjeg zraka te pametna automatizacija za visoku kontrolu potrošnje energije.

ISH 2025 u Frankfurtu: Pametna rješenja za održivu budućnost
Industrija je jasno pokazala smjer – pametni sustavi, ušteda resursa i maksimalna učinkovitost.
„ISH se održava svake druge godine i spada među najveće sajmove ovoga tipa u svijetu,“ rekao je Leon Šikulec, voditelj rezidencijalne prodaje u Daikinu. „U pravilu svi veći proizvođači sudjeluju kako bi predstavili svoja postignuća u zadnje dvije godine.“
Na sajmu su sudjelovale i dvije hrvatske tvrtke – Lipovica i Centrometal, potvrđujući da Hrvatska ima što pokazati kad je riječ o inovacijama u energetici.

Prikaz tehnologija koje čuvaju energiju i vodu
Sajam je bio prepun rješenja za optimizaciju potrošnje vode i energije, smanjenje emisija CO₂ te poboljšanje kvalitete zraka u zatvorenim prostorima.
„Izložbeni prostor nudio je sveobuhvatan pregled najnovijih dostignuća za energetsku učinkovitost i pametno upravljanje zgradama“, istaknuto je u prilogu.
„ISH je najveći sajam u našoj industriji u Europi,“ naglasila je Martina Džoja Barišić, direktorica regije Mediteran za Grohe. „Izuzetno nam je bitno povezati se s postojećim i budućim poslovnim partnerima i kupcima, pokazati što znači Grohe – kroz održivost, i kroz dizajn.“

Održivost kao stvarna strategija, ne klauzula
ISH 2025 još je jednom pokazao kako se vrhunski dizajn, funkcionalnost i održivost sve više povezuju i nadopunjuju. To je osobito bilo vidljivo u sektoru kupaonica gdje su predstavljeni moderni kupaonski koncepti s resursno učinkovitim materijalima.
„Stalno dolaze posjetitelji koji žele vidjeti nešto novo,“ rekao je Ivica Družijanić, projektni menadžer tvrtke TECE. „Imamo jako puno za pokazati – i sklapaju se veliki poslovi.“
Kupaonice, sanitarije, sustavi grijanja – sve je prožeto idejom odgovornog korištenja resursa.

„Za nas je održivost stvarna vrijednost“
Grohe, Daikin, Roca i mnogi drugi nisu samo izlagali proizvode – predstavljali su filozofiju poslovanja.
„Održivost se uistinu provlači kao poruka kroz cijeli naš štand“, rekla je Martina Džoja Barišić. „Ali ne samo radi sajma – nego radi našeg poslovanja koje uistinu teži ka održivosti.“
Klimatske promjene jedan su od najvećih izazova današnjice, a građevinski sektor u njemu ima jako veliku ulogu. Od ukupne količine štetnih emisija u Europi, oko 38 posto proizvedu građevine. Zato su inovativna tehnologija, obnovljivi izvori energije i inteligentni sustavi za upravljanje ključni da bismo ostvarili svoje zadane klimatološke ciljeve. A svoja rješenja predstavilo je više od 2000 izlagača iz 54 zemlje na ISH sajmu održanom u Frankfurtu.
Događanja
Ne propustite! Besplatne radionice ekspresivne art terapije u Zagrebu
U Zagrebu se održava ciklus besplatnih radionica ekspresivne art terapije. Saznajte kako se prijaviti!

U suradnji Galerije Miroslav Kraljević i restorana OAZA Joyful Kitchen, od 27. ožujka do kraja travnja 2025. održavaju se besplatne likovne radionice pod nazivom “Ekspresivna art terapija“. Program je namijenjen svima koji žele kroz kreativni proces istražiti svoje emocije, unutarnje obrasce i osobni razvoj.
Radionice se održavaju četvrtkom od 17:30 do 19:30 sati u prostoru OAZA Joyful Kitchena, u Radićevoj 9 u Zagrebu, a dolazak je potrebno prethodno najaviti.
Termini održavanja su: 27.3., 3.4., 10.4., 17.4., 24.4. i 29.4.
Što donosi ekspresivna art terapija?
Program obuhvaća šest tematski oblikovanih susreta koji povezuju psihološku refleksiju i vizualno izražavanje, pod vodstvom Tare Beate Racz, diplomirane psihologinje, akademske slikarice i likovne terapeutkinje.

Kroz crtanje, slikanje, kolaž i simboličko izražavanje, sudionici će istraživati teme poput unutarnjeg svijeta, međuljudskih odnosa, donošenja odluka i osobnog identiteta.
Kuća Kreativnosti: Prostor gdje umjetnost postaje dio svakodnevice
Ovi susreti ne predstavljaju psihoterapijski tretman u užem smislu “art psihoterapije”, već nude likovno-ekspresivni pristup usmjeren na osobni rast, emocionalnu svjesnost i samorazumijevanje kroz kreativni rad u podržavajućem okruženju. Kroz crtanje, slikanje, kolaž i simboličko izražavanje, sudionici će istraživati teme poput unutarnjeg svijeta, donošenja odluka, međuljudskih odnosa, prošlosti i osobnog identiteta.
Kako sudjelovati?
Program je otvoren za sve punoljetne osobe, bez obzira na prethodno umjetničko iskustvo. Nije važno “znati crtati” – naglasak nije na estetskom rezultatu, već na autentičnom izrazu i osobnom doživljaju procesa.
Svaki susret uključuje kratku uvodnu vježbu, samostalni kreativni rad i vođenu refleksiju. Sudjelovanje je potpuno besplatno, a sav je materijal osiguran. Moguće je sudjelovati na pojedinačnim radionicama ili kontinuirano pratiti čitav program, ovisno o osobnim interesima i raspoloživosti.

Broj mjesta je ograničen, a prijave su obavezne putem poveznice:
https://shorturl.at/hJefj
Završno okupljanje predviđeno je za 30. svibnja, u obliku pop-up izložbe u Galeriji Miroslav Kraljević. Sudionici će imati priliku predstaviti svoje radove i osobne procese nastale tijekom radionica.
Za dodatne informacije posjetite stranice Galerije Miroslav Kraljević:
https://g-mk.hr/vijesti/art-terapija/
il pišite na: info@g-mk.hr