Gradnja doma
Inovativni sistemi PVC stolarije spoj su visoke funkcionalnosti i bezvremenskog dizajna
Inovativni sistemi ubrzali su razvoj tržišta PVC stolarije koja danas spaja visoku funkcionalnost i bezvremenski dizajn. Više o tome zna Robert Križanović, direktor tvrtke Gealan.
Gealan slavi 20 godina poslovanja na hrvatskom tržištu, a kako je zapravo sve počelo?
Moj prethodnik na ovoj poziciji g. Ivica Maurović, počeo je raditi za njemačku firmu Gealan Fenster sisteme, kao prodajni predstavnik za Hrvatsku. Nakon godinu dana vrlo uspješnog rada, pozvao je mene da se priključim, kao tehnička podrška za naše kupce na tržištu i dalje smo razvijali jako dobar posao na tržištu, postizali dobre rezultate i onda je on uspio prezentirati kolegama u Njemačkoj mogućnosti našeg tržišta, potencijal koji ovdje imamo i naše potrebe da bismo zaista i ostvarili taj potencijal i ostvarili još bolje rezultate, a to je bilo otvaranje firme. Oni su prepoznali dobru ideju, dobru priliku, dobre rezultate koje smo do tada imali i 2004. godine je ovdje otvorena firma. Krenuli smo sa 10 ljudi, danas nas je 37. –
Robert Križanović: “U GEALAN-u smo fokusirani na potrebe kupca i stvaranje dobrog odnosa s njima”
Koliko se tržište zapravo promijenilo, jer danas ipak stavljamo naglasak na energetsku učinkovitost o kojoj nismo tada toliko govorili?
-Tu su došli novi proizvodi, inovativni proizvodi, razvile su se jako velike firme u smislu proizvođača te stolarije, koji su investirali puno u proizvodne kapacitete, u tehnologiju da bi imali jako kvalitetan proizvod i građevinska stolarija je u Hrvatskoj postala jako dobar izvozni proizvod, tako da je cijeli volumen tržišta narastao, a mogu stvarno s ponosom reći da je Gealan dao svoj doprinos tom razvoju kao lider na tržištu u Hrvatskoj, stalno implementirajući nove proizvode na tržište, ali ne samo proizvode nego radimo i na uslugama, procesima, poboljšanju poslovnih modela za naše kupce. – ističe Križanović.
ABS i Gealan su dugogodišnji partneri, već više od 20 godina, a Alen Stanišić iz A.B.S Stolarije ističe kako Gealan za njihovu tvrtku nije samo dobavljač profila već puno više od toga.
– Prvenstveno je partner koji nam je podrška i u dobrim i lošim vremenima. Imamo cijeli tim kolega koji radi na tim sustavima pametnih kuća i svemu onome što takve kuće zahtijevaju. To je naš program Texino, sa novitetima, sa uređajima koji se koriste i vjerujem da će do naših kupaca sve češće u bliskoj budućnosti, dolaziti zahtjevi za takvim kućama i da će oni na njih moći adekvatno odgovoriti.- ističe.
Križanović s ponosom ističe i Gealan qcolor kao inovativni proizvod prije svega tehnologiju, koju proizvode već 45 godina te dodaje: -Preko svih glavnih premium proizvoda koje mi imamo, to je sustava profila koji omogućava zaista kvalitetnu vanjsku površinu profila, puno otporniju na vanjske utjecaje, temperaturu ili fizička oštećenja i imamo ga, kao što sam rekao, na našim premium proizvodima, na seriji s9000, Gealan Cubusu, a sad ćemo uskoro imati i na novom sustavu profila Gealan Linear. Imamo zaista jako dobre i na tržištu jako dobro prihvaćene sustave kliznih profila, kao što je Gealan Smoovio.- dodaje i kako u AcrylColoru mogu ponuditi preko 50 različitih boja, a isto tako u drvo dekor folijama imamo boje boje koje su standardno na tržištu.
-Nastojimo pratiti trendove, ali i postavljati trendove, dostupnost boja je velika i mogu se dobiti u relativno kratkim rokovima.- ističe.
Kakvi su planovi za budućnost, osim zadržati tu vodeću poziciju?
– Planovi su nam da rastemo u svim segmentima, da poboljšamo naše proizvode, ali isto tako naše usluge, procese, modele na kojima radimo i kako pomažemo našim kupcima, da bi imali konkurentsku prednost, da bi im dali stvarnu prednost na tržištu koju mogu iskoristiti za svoj rast i razvoj. Gealan jako puno iz godine u godinu, ulaže u inovacije, ne samo u proizvode, nego i u proizvodne kapacitete i isto tako u inovacije poslovnih procesa, novih usluga, digitalizaciju, sve to će sigurno donijeti jako dobre rezultate na tržištu koje ćemo mi i moći iskoristiti za naše kupce, u cijelom lancu vrijednosti. –
Automatizacijom kuće do manjih računa za grijanje
Ivica Skelin, direktor Seklin monta ističe kako Gealan donosi najinovativniji sustav PVC profila, daleko najbolji marketing, daleko najbolji zastupljenost, daleko najbolji tim ljudi. Najprodorniji profil na tržištu i daleko najzastupljeniji u Hrvatskoj.
– Mi smo svojim i inovacijama i uslugama nastojali ubrzavati razvoj tržišta i sigurno smo utjecali na neke trendove, nastojimo pomoći kupcima čak i u tom segmentu, donosimo najbolja iskustva, blisko surađujemo sa njima, tako da evo do sada, prevladali smo sve izazove, znamo da će ih biti još, ali se ne bojimo, vjerujemo da ćemo ih ponovno savladati. – zaključio je Križanović.
Gradnja doma
Kako je građen Knauf Insulation experience centar – vrhunski primjer održive gradnje
Održiva gradnja temelji se na šest načela – reciklirati, očuvati, ponovno koristiti, obnoviti, zaštititi prirodu i bez štetnog utjecaja na okoliš. Prema tim načelima građena je zgrada Knauf insulation experience centra u Sloveniji, a dobila je i najviši DGNB certifikat.
Knauf Insulation experience centar je regionalni, obrazovno demonstracijski centar u području energetske učinkovitosti, toplinske i zvučne izolacije, požarne sigurnosti te održive gradnje.
Objekt sa šest različitih fasada
“Bruto tlocrtna površina objekta je 832 kvadratna metra koji je sam po sebi vrlo raznolik. Već sam arhitektonski dizajn objekta shematski prikazuje različite mogućnosti dizajna kao i principe održive gradnje koje nudi koncern Knauf u svim svojim divizijama te pridruženi partneri u projektu.
Objekt ima 6 različitih vrsta fasada, od klasičnih kontaktnih, ravnih i valovitih ventiliranih fasada, ovjesne fasade s toplinskim izolacijskim panelima te također živi ozelenjeli zid.”, navodi Domen Ivanšek, voditelj građevinskih znanosti, Knauf Insulation.
Centar je izgrađen 2018. godine i prvi je objekt u Sloveniji s međunarodnim DGNB certifikatom za održivu gradnju.
“DGNB se temelji na šest ocjenjivačkih kriterija svake zgrade. Ako počnemo s ekološkom kvalitetom, u tom se segmentu mora izvesti vrlo opsežna LCA analiza štetnih utjecaja objekta na okoliš, sve od utjecaja CO2 pa do različitih upotreba energija i slično. Tu treba posebno pažljivo odabrati besprijekoran građevinski materijal, čega smo se u našem primjeru vrlo strogo pridržavali.”, ističe.
Za dobivanje certifikata ocjenjuje se ekonomska isplativost, kakvoća zraka, fleksibilnost objekta pri korištenju, upotreba energije, proces projektiranja te socijalna i funkcionalna kvaliteta, što uključuje i postignutu toplinsku, vizualnu i akustičnu udobnost.
“U našem centru smo koristili kao srce akustičkih svojstava i akustičkog komfora, mineralnu vunu, uparili smo je sa proizvodima Knauf grupacije, znači gips pločama i sličnim suhomontažnim sustavima, što je jedna od naših najjačih točaka, odnosno najbolja moguća simbioza kad se govori o akustičkim svojstvima i visokoj razini zvučne izolacije.”, navodi Maro Puljizević, dipl.ing.građ., voditelj odjela za razvoj i istraživanje, Knauf Insulation.
Mineralna kamena i staklena vuna su jedne od rijetkih materijala koji objedinjuju odlična toplinska, protupožarna i akustična svojstva
“Struktura mineralne vune je takva otvorena struktura, kad bi stavili mineralnu vunu pod mikroskop ukazao bi nam se labirint zraka i vlakana mineralne vune i upravo taj labirint predstavlja problem zvuku da prođe sa jedne strane na drugu stranu ili mineralne vune ili građevinskog elementa u kojem je mineralna vuna sastavni dio.”, ističe Puljizević.
Prije izgradnje, valjalo je odabrati razinu zvučne izolacije koja odgovara potrebama djelatnika centra.
“Naravno, mi smo išli na najviši mogući nivo. I to je nivo koji nam osigurava da se glasan razgovor sa jedne strane neće čuti na drugoj strani. Kad znamo takav limit i to je naša meta našeg odabira građevinskog elementa, onda možemo krenuti u sam sastav i izgradnju. U našem slučaju, to znači da koristimo dvostruku Knauf oblogu sa oba dvije strane te ispunu, a najmanje 75 ili čak 100 milimetara mineralne vune. To je nekakav klasični sastav koji omogućava visoku razinu zvučne izolacije, odnosno privatnosti.”, pojašnjava.
Odlična akustika i kakvoća zraka osigurani su u svim prostorijama u centru
Puljizević kaže kako je Centar podijeljen na prizemlje u kojem je demonstracijski centar, tu su veliki eksponati koji se mogu jednostavno rastavljati i sastavljati te se tako mogu praktično demonstrirati i podučavati različite interne i eksterne sudionike.
“Zatim imamo tehničko savjetodavnu službu za sve naše klijente. Na prvom katu imamo takozvani edukacijsko-iskustveni prostor s dvije multifunkcijske učionice koje imaju modernu audio vizualnu opremu, od pametnih ploča pa do demonstracijskih primjera i virtualne stvarnosti.
U virtualnoj stvarnosti imamo razvijene aplikacije kroz koje se možete jednostavno prošetati u našoj kući ili po industrijskom objektu. Virtualno jednostavno otvorite zid, stropove, podove, primite svaki sloj izolacije, profile i pogledate ih i u virtualnom okruženju te pročitate više o tim rješenjima.”, zaključuje.
Poštivanjem strogih pravila održive gradnje, energetske učinkovitosti i ugodnosti življenja, Knauf insulation experience centar uspio je dobiti najviši, platinum certifikat.
“Certifikat za nas osobno i za Knauf Insulation zgradu predstavlja marketinški atraktivan alat. S tehničke strane zapravo znači da smo uspjeli s našim rješenjima, koncerna Knauf i pridruženih partnera, sagraditi i dokazati da se mogu doseći najviši standardi održive gradnje na svijetu.
Osim toga, ovo je prvi objekt u Sloveniji koji je certificiran po dodatnoj održivoj shemi Active House. Također, ta zgrada je bila korištena kao pilot primjer za testiranje novog europskog okvira pod nazivom Levels kojeg je razvila Europska komisija.”, dodaje Domen Ivanšek.
Prema okviru održive gradnje Europske unije, do 2030. godine trebala bi se udvostručiti stopa energetske učinkovitosti, a ovo je primjer kako bi se objekti trebali projektirati i graditi.
Događanja
Nagradni natječaj “Jabuke nisu kruške” – osvoji vrijedan izolacijski paket!
Tvrtka Knauf Insulation i platforma Prirodno izolirani pokrenula je zanimljiv nagradni natječaj pod nazivom “Jabuke nisu kruške”, u kojem možete osvojiti vrijedan izolacijski paket za vaše potkrovlje. Natječaj je osmišljen kako bi potaknuo sudionike na upoznavanje s prednostima mineralne vune i ECOSE® tehnologije, koje doprinose energetskoj učinkovitosti i održivosti.
Glavna nagrada
Pobjednik natječaja osvaja iznimno vrijedan paket za izolaciju potkrovlja, koji uključuje:
- 150 m² mineralne vune Unifit 035 – visokokvalitetna izolacija debljine 140 mm, idealna za održavanje topline i energetske učinkovitosti.
- 150 m² folije/parne brane Homeseal LDS 35 – za optimalnu zaštitu od vlage i povećanje trajnosti izolacijskih sustava.
Osim glavne nagrade, osigurane su i dodatne vrijedne nagrade za najbolje sudionike!
Kako sudjelovati?
Sudjelovanje je jednostavno i dostupno svima! Evo što trebate napraviti:
- Posjetite službenu stranicu natječaja: Prirodno izolirani – Nagradni natječaj.
- Ispunite prijavni obrazac koji sadrži tri pitanja vezana uz prednosti mineralne vune i ECOSE® tehnologiju.
- Pošaljite svoje odgovore putem online obrasca.
Osim ispunjavanja obrasca, sudionici se potiču na istraživanje prednosti prirodnih izolacijskih materijala i njihovu primjenu u svakodnevnom životu.
Tko može sudjelovati?
Natječaj je otvoren za sve punoljetne građane koji su zainteresirani za poboljšanje energetske učinkovitosti svojih domova, posebno onih koji razmatraju izolaciju potkrovlja ili renovacije.
Prijave su otvorene do naznačenog roka na službenoj stranici natječaja. Nakon isteka roka, stručni žiri odabrat će najbolje sudionike i objaviti dobitnike.
Ako razmišljate o kvalitetnoj izolaciji i želite dodatno uštedjeti na energetskoj potrošnji, ovo je prilika koju ne želite propustiti!
Napomena: Detaljniji uvjeti natječaja i informacije o načinu preuzimanja nagrada dostupni su na službenoj stranici natječaja.