Uređenje interijera
Boje emocija: Psihologija boja u vašem domu

Vaš dom je vaša oaza, mjesto gdje provodite veći dio svog vremena i izražavate svoju osobnost. Osim estetike i funkcionalnosti, boje koje odaberete za svoj dom imaju dublji utjecaj na vaše emocionalno stanje i općenito dobrobit.

Saznali smo kako različite boje utječu na naše raspoloženje, pa je važno razmotriti tu stranu pri uređenju svog doma.
Crvena: energija i strast
Crvena je boja koja budi strast i energiju. Ona povećava srčani ritam i potiče osjećaj uzbuđenja. Stoga, crvenu boju možete koristiti u dnevnim prostorijama ili blagovaonicama kako biste potaknuli druželjubivu i živahnu atmosferu.

No, trebate biti oprezni s količinom crvene jer prevelika prisutnost ove boje može izazvati stres.
Plava: mir i harmonija
Plava boja poznata je po svojoj umirujućoj i opuštajućoj prirodi. Koristi se u spavaćim sobama ili prostorijama za opuštanje jer pomaže smanjiti stres i potiče dubok san. Tamnija nijansa plave može stvoriti ozbiljnu i sofisticiranu atmosferu, dok svjetlija plava dodaje svježinu i prostranost.

Žuta: optimizam i sreća
Žuta je boja koja simbolizira sunce i radost. Ona potiče optimizam i sreću. Dodavanjem žute u svoj dom možete stvoriti veselu i pozitivnu atmosferu. Kuhinje, blagovaonice ili radni prostori idealni su za ovu svijetlu boju koja potiče kreativnost i produktivnost.

Zelena: ravnoteža i obnova
Zelena je boja prirode, simbolizira ravnotežu i obnovu. Ova boja povezana je s mirnim i opuštajućim osjećajima te se često koristi u spavaćim sobama, dnevnim sobama i kupaonicama. Zelena također potiče osjećaj svježine i čistoće.

Smeđa: stabilnost i pouzdanost
Smeđa boja povezana je s osjećajem stabilnosti i pouzdanosti. To je odlična boja za uređenje radnih prostora ili prostora za opuštanje. Smeđa stvara toplu i ugodnu atmosferu i može se kombinirati s drugim bojama kako bi se postigao željeni učinak.

Crna: luksuz i elegancija
Crna je boja luksuza, elegancije i moći. Međutim, prekomjerna upotreba crne može stvoriti tamnu i depresivnu atmosferu. Umjesto toga, koristite crnu kao akcentnu boju ili za naglašavanje detalja u prostoru kako biste postigli sofisticiran izgled.

Zaključak
Psihologija boja igra ključnu ulogu u uređenju doma jer boje imaju moć utjecati na naša emocionalna stanja. Pravilnom upotrebom boja možete stvoriti ugodnu i poticajnu atmosferu u vašem domu.
Važno je da pažljivo razmislite o bojama koje ćete koristiti kako biste postigli željeni emocionalni učinak. Kombiniranjem različitih boja možete stvoriti ravnotežu i stvoriti dom koji odražava vašu osobnost i podržava vašu dobrobit.
Stručnjaci savjetuju da odabir boje kreće od poda, o tome više čitajte ovdje.
Predstavljamo dom
Peterosobni stan u 60 kvadrata: Genijalno rješenje Gordane Đerić
Kada prostor postane izazov

Stan od 60 kvadrata, peteročlana obitelj, troje djece – a želja da svatko ima svoju sobu. Za većinu nemoguća misija, no, za arhitekticu Gordanu Đerić – izazov vrijedan rješenja.
Prije renovacije, dva su dječaka dijelila sobu, a djevojčica je spavala u roditeljskoj. Cilj je bio stvoriti tri dječje sobe, roditeljsku spavaću i zadržati dnevni boravak. I sve to bez izbacivanja postojećeg namještaja.
Adaptacija stana kao milimetarski precizan zadatak
Stan se u početku sastojao iz dvije velike sobe.
„Jedino rješenje bio je pristup mom novom načinu projektiranja koji zovem ćelijski sistem projektiranja“, objasnila je Đerić. „Probila sam otvor između dvije sobe, zatvorila jedan ulaz iz hodnika i dobila komunikaciju iz koje se ulazi u ‘ćelije’.“
Tako su nastale minijaturne, ali potpuno funkcionalne sobe – svaka s prozorom. „Kad su vlasnici rekli baki da će svatko imati svoju sobu, ona je pitala: ‘A hoćete imat prozore?’ Pa smo i to riješili“, smije se arhitektica.

Sobe od 6 m² – i sve stane
Svaka soba ima krevet, radni stol, ormar, prozor i – ono najvažnije – privatnost. Dječaci imaju svaki svoju sobu s krevetom na kat, dok djevojčica napokon ima svoj kutak.
„Svi ormari, uključujući veliki plakarski iz spavaće sobe, ostali su u stanu. Samo smo ih premjestili i prilagodili raspored zidova prema njihovim dimenzijama,“ kaže Đerić.
Pregradni zidovi rađeni su s milimetarskom preciznošću – sve kako bi se maksimalno iskoristio prostor bez gubitka funkcionalnosti.




Poslije
Adaptacija stana: Kada dizajn poštuje životni ritam
Dnevna soba je samo – redizajnirana.
„Zadržali smo postojeći modularni namještaj, a kako vlasnici jako vole veliki stakleni stol, uzeli smo prozirne stolce da prostor ostane prozračan“, objašnjava arhitektica.
Ono što bi drugi smatrali ograničenjem, ovdje je postalo izvor kreativnosti. Sve je izvedeno dok je namještaj bio unutar stana – bez selidbe.


Rješenje koje poštuje svakodnevicu
Projekt je završen u roku od mjesec dana. Svaki član obitelji dobio je svoj prostor, a stan je zadržao toplinu doma.

„Svaka moja ćelija ima svoju funkciju. I puno veće sobe često nemaju toliko smisleno organiziran prostor“, zaključuje Đerić.
Ovo nije samo još jedna adaptacija stana – prostor je redizajniran da živi s obitelji i njihovim stvarnim potrebama.
Kupaonica
Grohe donosi Pure Foam pjenu – SPA doživljaj u vašu kupaonicu
Grohe spaja dizajn, tehnologiju i njegu

Na ISH sajmu u Frankfurtu Grohe je predstavio brojne novitete, a mi donosimo onaj koji briše granicu između kupaonice i wellness centra – Grohe Pure Foam sustav. Tehnologija omogućuje da se posebno formulirani sapuni pretvore u bogatu pjenu koja nježno obavija tijelo.

„Radi se o posebnim kartušama sapuna pod nazivom Kinuami“, objasnila je Martina Džoja Barišić, direktorica za regiju Mediteran. „Kad pritisnete gumb na uređaju, aktivira se sapun i stvara se pjena koja njeguje kožu. Nema parabena, nema mikrovlakana – samo čisti užitak.“
Pjena dolazi u pet mirisnih varijanti, a sustav se može montirati bez velikih radova, čak i na postojeći tuš.
Grohe Pure Foam: Tuširanje kao osobni SPA doživljaj
Grohe je na sajmu izložio cijeli koncept SPA kupaonice, s modularnim rješenjima, ambijentalnim rasvjetama i različitim vrstama mlaznica – od kišnog mlaza do snažnog slap efekta.
„Grohe SPA je dizajniran za arhitekte, dizajnere interijera, investitore, ali i za svakog pojedinca koji kupaonicu želi pretvoriti u osobni prostor za opuštanje“, rekla je Džoja Barišić.
Uz pomoć tehnologije, voda postaje medij opuštanja – uz zvuk, miris i dodir.

Održivost i emocija u istom proizvodu
Iako je naglasak na luksuzu, Grohe nije zaboravio održivost. Svi proizvodi iz SPA linije dizajnirani su tako da štede vodu i energiju bez kompromisa po pitanju funkcionalnosti ili estetike.
„Mi smo brend koji je istinski prijatelj vode,“ poručila je Džoja Barišić. „Naš core je voda, ali mi uzimamo odgovornost da s njom postupamo pažljivo – i kroz proizvodnju i kroz dizajn.“
Kada tehnologija služi čovjeku
Grohe Pure Foam jednostavno se postavlja na zid – vijcima ili ljepilom – i kompatibilan je s Grohe termostatskim sustavima. Instalacija je brza, a rezultat je novo iskustvo tuširanja.
„Možete se najnormalnije istuširati, a onda jednim klikom pokrenuti pjenu. Isperete je kad želite, birate miris koji vam odgovara. To više nije tuširanje – to je trenutak za sebe“, dodala je.

Dizajn koji osjeća ritam dana
Grohe je ovim konceptom još jednom dokazao da kupaonica može biti više od funkcionalnog prostora – može biti zona mira, opuštanja i obnavljanja energije.
SPA proizvodi, uključujući Allure i Atrio kolekcije, pokazali su kako moderan dizajn može odgovoriti na emocionalne potrebe suvremenog čovjeka – uz poštovanje prema vodi kao resursu.