Dizajn i trendovi
Hrvatski proizvođač namještaja osvaja međunarodne nagrade!
Saznajte koja to Hrvatska kompanija konkurira najboljim proizvođačima vrhunskog dizajnerskog namještaja na svijetu.
Oni su ozbiljan konkurent najboljim proizvođačima vrhunskog dizajnerskog namještaja na svijetu. Upravo zato im je neodržavanje velikih sajmova namještaja teško palo. Unatoč tome, uspjeli su pronaći originalan način za predstavljanje novih kolekcija i za to dobili čak tri međunarodne nagrade.
Izložba dizajnerskog namještaja
Među kvalitetnim komadima drveta koja se suše u sušari od 3200 kvadrata našao se izložen dizajnerski namještaj. Riječ je o izložbi Revisiting factory koju je održao naš poznati proizvođač namještaja s dizajnerskim potpisom u svojem pogonu u Svetom Križ Začretju.
Izložba Revising factory ukazuje na važnost vlastite proizvodnje namještaja, jednu od stvari koje Prostoria neizmjerno cijeni. Ponose se biti brend sa vlastitim dizajnom, odjelom istraživanja i razvoja, te proizvodnjom namještaja sve na jednoj lokaciji. Također kažu kako im djelovanje pod istim krovom omogućava bolju kontrolu kvalitete i održavanja.
Pogledajte kako je neugledni poslovni prostor transformiran u dva prekrasna apartmana
Nagrade i priznanja
Na desetoj obljetnici djelovanja Prostorie, brendu je dodijeljena nagrada za izvrstan brend, German Brand award kojeg dodjeljuje njemački institut za brend. Uz to što je nagrada međunarodna važna, ujedno i zaokružuje obljetnicu koje će slaviti u rujnu ove godine.
Nagrade su dobili i za projekt Revisiting Analogue koji je prethodio projektu Revisiting Factory. Oba su projekta razvili u suradnji s dizajnerima iz studija Numen/ForUse i Simonom Morasi Piperčićem. Riječ je o novom modelu komunikacije brend-iskustva, nastalog kao odgovor na nemogućnost prezentacije novih proizvoda na međunarodnim sajmovima.
“Međunarodni sajmovi su ključni za prezentaciju namještaja međunarodnom tržištu jer je namještaj ipak fizički objekt i za njegovu kupnju kad kao kupac prilazite odabiru namještaja, vama je jako bitan taj doživljaj, funkcionalnosti, ergonomija, taktilnost. Zato je jako važno da ga kupci dožive iz prve ruke” rekla je Tatjana Bartaković, voditeljica komunikacija u Prostorii.
Od skromnih početaka do internacionalnog uspjeha
Jedna od stvari koju su zapazili je da im se u periodu pandemije povećao udio prodaje u rezidencijalnom segmentu. Sve više privatnih kupaca krenulo je u kupnju radi uljepšavanja svog doma u kojem se počelo u većoj mjeri boraviti. To su uzeli kao još jednu pohvalu o kvaliteti namještaja, jer su u tom segmentu ostvarili značajan uspjeh.
U rujnu se na pozornicu vraća milanski Salone del Mobile, gdje će ovaj proizvođač premium namještaja ponovno predstaviti novitete. U otprilike isto vrijeme slave i desetu godišnjicu postojanja.
“Prostoria je doslovno počela od nule sa zasnivanjem svoje proizvodnje u jednom pogonu u Hrvatskom zagorju ali je od početka prepoznat Tomislav Knezović. Osnivač, vlasnik i direktor Prostorie. Jedan veliki vizionar koji prepoznaje kvalitetne vrijednosti koje je ugradio poput ulaganja u ljudske resurse, tehnologiju i dizajn koji je jedan ključni alat za razvoj dodane vrijednosti i kvalitete samih proizvoda” ispričala je Bartaković.
Moguće da je baš zato u samo deset godina narastao od obrtničke proizvodnje u proizvođača vrhunskog namještaja koji može proizvoditi visoke serije. Pod istim krovom proizvode namještaj od punog drveta, metala, tkanine. Izvoze u više od 60 zemalja u svijetu, a ovaj se namještaj prodaje u više od 900 premium salona u svijetu.
Dizajn i trendovi
Pet zanimljivih ideja kako tapetama osvježiti i obogatiti prostor
Ako pratite trendove, ovo su popularni motivi tapeta.
Trendovi u dizajnu tapeta obično nisu prolazni. Za razliku od promjene boje zidova, odabir tapeta ne samo da iziskuje veći trošak, već i zahtjevniju primjenu (i uklanjanje).
To znači da su trendovi tapeta obično širi i više usmjereni na stvaranje određenog ozračja u interijeru nego na određenu boju ili uzorak. Pa, koji stilovi su popularni u 2025.?
“Gdje smo prije viđali moderne, apstraktne dizajne, sada je prisutan jasan pomak prema klasičnim motivima, čak i u suvremenim domovima,” kaže Hugh Metcalf, urednik časopisa Livingetc. “Ti motivi variraju od detaljnih freski do tradicionalnih botaničkih printeva, ali primjetan je trend u smjeru ovakvog dizajna interijera.”
U nastavku donosimo neke od stilova tapeta koje inspiriraju dizajnere (i nas) za nadolazeću godinu.
1. Tapete na stropovima
Ideje za tapete na stropovima nastavljaju rasti u popularnosti u 2025. To je trend koji sve češće viđamo posljednjih godina, ali ove će godine doseći nove visine s odvažnim, upečatljivim dizajnima koji privlače pogled na “peti zid.“
2. Cvjetni uzorci
Cvjetni uzorci predstavljaju vječnu klasiku, ali najnovije zidne tapete s cvjetnim motivima donose uzbudljive boje i intrigantne detalje, vodeći prirodu u gotovo nadnaravnom smjeru. Zamislite dramatične, zavodljive i glamurozne cvjetne dizajne s dozom hrabrosti. “Definitivno primjećujemo porast interesa kod ljudi koji žele unijeti boju i prirodu u svoj dom,” kaže dizajnerica tapeta Niki Bergen, suosnivačica studija Superflower Studio, prikladnog naziva. “Naravno, uzorci i cvjetne tapete nisu novost, ali potraga za ljepotom i unos prirodnih elemenata u interijere nedavno je u porastu.”
3. Retro tapete
Retro se vraća. Interijeri inspirirani 70-ima u bogatim bojama poput narančaste, zelene, smeđe i žute sve su popularniji u dizajnu doma, pa nije iznenađenje da se pojavljuju i u interijerima. Razmislite o dodavanju ovih uzoraka na neočekivana mjesta poput tapeta u predsobljima ili kuhinjama.
“Jedan od trendova kojem se najviše radujemo je povratak 70-ih,” kaže Ross Taylor, suosnivač dizajnerskog studija The Curious Department. “Iako uzorci tapeta iz 70-ih mogu biti nevjerojatno odvažni, često vidimo da se oživljena razdoblja izražavaju u potpuno novim paletama boja.”
Uredite prostor u stilu 70-ih: Ovo su pravila koja je dobro slijediti
4. Veliki uzorci
Veći uzorci koji ostavljaju dojam popularni su za dramatične interijere. “Tapete s velikim uzorcima su popularan dizajn koji unosi pravi statement u prostoriju,” kaže Patrick iz Farrow & Ball. “Ovi upečatljivi uzorci izvrsni su za stvaranje suvremenog izgleda u prostoriji te pružaju gotovo muralni efekt. Također, mogu pomoći da mali prostori djeluju intimnije, dok u većim sobama dodaju zanimljivost stvaranjem dodatnog sloja uzorka.”
Umjesto ukrasne tapete isprobajte direktan ispis slike na zid – genijalno izgleda!
Kada koristite ovu vrstu tapeta u spavaćoj sobi ili kuhinji, sjetite se odabrati umanjene uzorke kako bi nadopunili ostale elemente u prostoru. Ne želite da prostor izgleda prenatrpano. Upotrijebite tapete kao sidro, i oblikujte dizajn oko njih.
5. Naglasite zid monokromnim tapetama
Dizajn i trendovi
Umjesto ukrasne tapete isprobajte direktan ispis slike na zid – genijalno izgleda!
Slika mlade slikarice Dore Kuzmić direktno je ispisana na zid putem posebnog printera
Obožavamo tapete, ali nedavno smo otkrili da postoji još bolji način ukrašavanja zidova – direktan ispis slike na zid. Mi smo ispisali fenomenalnu sliku domaće slikarice, a bilo je potrebno zadovoljiti tek nekoliko preduvjeta.
U praznoj prostoriji postavlja se uređaj, određuju parametri, provjeravaju boje, slika se prebacuje s prijenosnog računala i kreće jedinstveno ukrašavanje zida. Slika mlade slikarice Dore Kuzmić biti će direktno ispisana na zid putem posebnog printera.
“Imamo 5 boja i 5 dizni, a on funkcionira tako da od tih pet boja može raditi 4 milijuna vrsta boja! Može izmiješati i kad mi njega postavimo na zidu, on kada kreće printati, automatski baca boju na zid. To je UV boja koja nije štetna na bilo koji način, boja je sigurna i ekološka. Kada on baci tu boju na zid, ima UV svjetla koja nju automatski suše na zidu, a on kada isprinta vi možete komotno odmah proći po njoj, ništa se neće razmazati niti će biti boje na podu, pa što se toga tiče, jako je siguran.”, pojašnjava Denis Marković, direktor tvrtke Wall Solutions Hrvatska.
Ispis na zidu je jednostavan za održavanje
Ispis je vrlo precizan i na zid prebacuje svaki potez kistom kao i najsitnije detalje. Ovakav se print često koristi u muzejima ali i dječjim vrtićima jer je vrlo jednostavno za održavanje.
“Ako imate djecu i doma napravite neku sliku i djeca ju zapackaju prstićima, vi komotno možete uzeti maramice ili neko sredstvo za čišćenje i prebrisati ju. Boja će sigurno ostati na zidu i tako se neće promijeniti kvaliteta, ostat će tako kako je bilo isprintano.
Ako se pošara olovkom, možete uzeti gumicu ako imate, isto da se pobrisati ili sa nekim sredstvom čak i za čišćenje – boja ostaje na zidu, tako da to nije nikakav problem. “, dodaje.
Ovisno o složenosti slike, ispis na zid traje oko 40 minuta po metru kvadratnom, a ispisivati se može na različitim podlogama, od zida, fasade, betona ili cigle. Može printat na pleksiglasu, staklu, ceradi, PVC, metal.
U interijeru, potreban je samo prazan zid
Zid mora biti čist, a ako je zid malo nakošen, on prati i nagib zida čak do centimetar, a ako se printa vani, na fasadi, onda moraju biti savršeni uvjeti bez vjetra.
“Tu moramo pripaziti i pratiti vrijeme jer bi vjetar prenosio boju od dizni pošto je stroj udaljen osam milimetara uvijek od zida.
Na primjer u ovoj prostoriji smo bili ograničeni zato što imamo zid s obje strane i tu znači glava, inače može doći do deset centimetara od kraja lijeve strane i deset centimetara na primjer na desnoj strani i što se tiče visine, tu smo ograničeni znači na dvadeset i pet centimetara od plafona i dvadeset i pet centimetara od poda, to su nam neke margine koje stroj prati, ali ako su zidovi otvoreni, na primjer, sad je ovdje čisti zid, onda se može printat komotno od ruba do ruba, onda imamo samo taj znači plafon, ako je gore onda ima tih dvadeset i pet centimetara.”, zaključio je sugovornik.
U konačnici, print na zidu dimenzija je 180 puta 120 centimetara, identičan je kao i originalna slika koja je rađena po želji investitora čija je duša more i brod.
You must be logged in to post a comment Login