Uređenje interijera
Je li isplativo ulagati u umjetnine?
Likovna umjetnost obogaćuje prostor – ne samo vizualno, već i energetski
U Tehničkom muzeju Nikola Tesla u Zagrebu održan je 4. po redu Art Zagreb – izložbeno prodajna manifestacija, na kojoj su brojni galeristi, slobodni umjetnici i studenti likovnih akademija izložili svoja umjetnička djela.
Događaj smo posjetili i mi te provjerili koliko je zapravo razvijeno hrvatsko tržište likovne umjetnosti, je li kupovina suvremenog likovnog djela isplativa investicija te kojim se pravilom voditi pri kupovini umjetničkog djela.
Ulaganje u umjetnine u Hrvatskoj


U Hrvatskoj ne postoji porezna olakšica koja je često osnovni pokretač tržišta umjetnina. Velike korporacije zato ne kupuju umjetnine i nema velikog novca na tržištu.
Umjetnici su primorani raditi neke druge poslove za koje nisu školovani zbog nedostatka sustava koji spaja umjetnika, galerista i investitora. U Hrvatskoj je svega nekoliko kolekcionara koji imaju veće, interesantnije i zanimljivije zbirke.

Hrvatska umjetnost na stranom tržištu gotovo je nepoznata jer ne postoji međunarodna promocija naših umjetnika. Hrvatska kao država ne ulaže dovoljno u promociju domaće umjetnosti – a trebala bi.


„Znamo da je kulturni turizam važan segment. Ljudi putuju Hrvatskom zbog prirodnih ljepota, ali dio ih putuje i zbog kulture koju imamo. Iako mislim da se to prvenstveno odnosi na stariju kulturu. Mislim da više ljudi dođe u Hrvatsku zbog Dioklecijanove palače i Dubrovnika nego što ih dođe zbog Knifera“, kaže organizatr događanja i dizajner Daniel Tomičić.

Razvoj domaćeg tržišta
Slučajno ili ne, živost je ipak pronašla put i do hrvatske suvremene umjetnosti. Posljednjih godina raste interes domaće javnosti za suvremenim likovnim ostvarenjima, što se može vidjeti i po porastu broja posjetitelja na manifestacije kao što je Art Zagreb.

Jedan od onih kojemu umjetnost donosi kruh je Dejan Kljun. On je s godinama stvorio bazu stalnih klijenata koji očito, kaže, uživaju u emociji koju on prenosi na svoje umjetničko djelo. A upravo zbog emocije koja je zarobljena u njemu, umjetničko djelo obogaćuje svaki prostor…
„Imamo danas cijeli spektar umjetnina za koje ljudi možda niti ne znaju jer trebaju posjećivati izložbe, a koje daju na značaju tim prostorima. Ono što je moje iskustvo je da zapravo slike pojedu cijeli taj jedan prostor.“


Likovna umjetnost obogaćuje prostor – ne samo vizualno, već i energetski jer prenosi određenu emociju koju je umjetnik uspio zarobiti u svojoj skulpturi ili slici.

Ulaganje u umjetnine gotovo je jednako isplativo kao i ulaganje u nekretnine. Ako odlučite obogatiti svoj prostor jednim suvremenim likovnim djelom, nije na odmet poslušati savjet poznatog kipara i slikara…
„Zaronite u svoje srce“
Predstavljamo dom
Peterosobni stan u 60 kvadrata: Genijalno rješenje Gordane Đerić
Kada prostor postane izazov

Stan od 60 kvadrata, peteročlana obitelj, troje djece – a želja da svatko ima svoju sobu. Za većinu nemoguća misija, no, za arhitekticu Gordanu Đerić – izazov vrijedan rješenja.
Prije renovacije, dva su dječaka dijelila sobu, a djevojčica je spavala u roditeljskoj. Cilj je bio stvoriti tri dječje sobe, roditeljsku spavaću i zadržati dnevni boravak. I sve to bez izbacivanja postojećeg namještaja.
Adaptacija stana kao milimetarski precizan zadatak
Stan se u početku sastojao iz dvije velike sobe.
„Jedino rješenje bio je pristup mom novom načinu projektiranja koji zovem ćelijski sistem projektiranja“, objasnila je Đerić. „Probila sam otvor između dvije sobe, zatvorila jedan ulaz iz hodnika i dobila komunikaciju iz koje se ulazi u ‘ćelije’.“
Tako su nastale minijaturne, ali potpuno funkcionalne sobe – svaka s prozorom. „Kad su vlasnici rekli baki da će svatko imati svoju sobu, ona je pitala: ‘A hoćete imat prozore?’ Pa smo i to riješili“, smije se arhitektica.

Sobe od 6 m² – i sve stane
Svaka soba ima krevet, radni stol, ormar, prozor i – ono najvažnije – privatnost. Dječaci imaju svaki svoju sobu s krevetom na kat, dok djevojčica napokon ima svoj kutak.
„Svi ormari, uključujući veliki plakarski iz spavaće sobe, ostali su u stanu. Samo smo ih premjestili i prilagodili raspored zidova prema njihovim dimenzijama,“ kaže Đerić.
Pregradni zidovi rađeni su s milimetarskom preciznošću – sve kako bi se maksimalno iskoristio prostor bez gubitka funkcionalnosti.




Poslije
Adaptacija stana: Kada dizajn poštuje životni ritam
Dnevna soba je samo – redizajnirana.
„Zadržali smo postojeći modularni namještaj, a kako vlasnici jako vole veliki stakleni stol, uzeli smo prozirne stolce da prostor ostane prozračan“, objašnjava arhitektica.
Ono što bi drugi smatrali ograničenjem, ovdje je postalo izvor kreativnosti. Sve je izvedeno dok je namještaj bio unutar stana – bez selidbe.


Rješenje koje poštuje svakodnevicu
Projekt je završen u roku od mjesec dana. Svaki član obitelji dobio je svoj prostor, a stan je zadržao toplinu doma.

„Svaka moja ćelija ima svoju funkciju. I puno veće sobe često nemaju toliko smisleno organiziran prostor“, zaključuje Đerić.
Ovo nije samo još jedna adaptacija stana – prostor je redizajniran da živi s obitelji i njihovim stvarnim potrebama.
Kupaonica
Grohe donosi Pure Foam pjenu – SPA doživljaj u vašu kupaonicu
Grohe spaja dizajn, tehnologiju i njegu

Na ISH sajmu u Frankfurtu Grohe je predstavio brojne novitete, a mi donosimo onaj koji briše granicu između kupaonice i wellness centra – Grohe Pure Foam sustav. Tehnologija omogućuje da se posebno formulirani sapuni pretvore u bogatu pjenu koja nježno obavija tijelo.

„Radi se o posebnim kartušama sapuna pod nazivom Kinuami“, objasnila je Martina Džoja Barišić, direktorica za regiju Mediteran. „Kad pritisnete gumb na uređaju, aktivira se sapun i stvara se pjena koja njeguje kožu. Nema parabena, nema mikrovlakana – samo čisti užitak.“
Pjena dolazi u pet mirisnih varijanti, a sustav se može montirati bez velikih radova, čak i na postojeći tuš.
Grohe Pure Foam: Tuširanje kao osobni SPA doživljaj
Grohe je na sajmu izložio cijeli koncept SPA kupaonice, s modularnim rješenjima, ambijentalnim rasvjetama i različitim vrstama mlaznica – od kišnog mlaza do snažnog slap efekta.
„Grohe SPA je dizajniran za arhitekte, dizajnere interijera, investitore, ali i za svakog pojedinca koji kupaonicu želi pretvoriti u osobni prostor za opuštanje“, rekla je Džoja Barišić.
Uz pomoć tehnologije, voda postaje medij opuštanja – uz zvuk, miris i dodir.

Održivost i emocija u istom proizvodu
Iako je naglasak na luksuzu, Grohe nije zaboravio održivost. Svi proizvodi iz SPA linije dizajnirani su tako da štede vodu i energiju bez kompromisa po pitanju funkcionalnosti ili estetike.
„Mi smo brend koji je istinski prijatelj vode,“ poručila je Džoja Barišić. „Naš core je voda, ali mi uzimamo odgovornost da s njom postupamo pažljivo – i kroz proizvodnju i kroz dizajn.“
Kada tehnologija služi čovjeku
Grohe Pure Foam jednostavno se postavlja na zid – vijcima ili ljepilom – i kompatibilan je s Grohe termostatskim sustavima. Instalacija je brza, a rezultat je novo iskustvo tuširanja.
„Možete se najnormalnije istuširati, a onda jednim klikom pokrenuti pjenu. Isperete je kad želite, birate miris koji vam odgovara. To više nije tuširanje – to je trenutak za sebe“, dodala je.

Dizajn koji osjeća ritam dana
Grohe je ovim konceptom još jednom dokazao da kupaonica može biti više od funkcionalnog prostora – može biti zona mira, opuštanja i obnavljanja energije.
SPA proizvodi, uključujući Allure i Atrio kolekcije, pokazali su kako moderan dizajn može odgovoriti na emocionalne potrebe suvremenog čovjeka – uz poštovanje prema vodi kao resursu.
You must be logged in to post a comment Login