Dizajn i trendovi
Razgovor – savršena essencija
Michael Seum iz tvrtke GROHE o proizvodu Essence i proširenoj paleti boja koja dizajnerima i arhitektima omogućuje kreativnu slobodu
Asortiman Essence klasično elegantnih slavina oduvijek utjelovljuje čist i moderan dizajn. Proizvodi su prošle godine redizajnirani i nedavno su unaprijeđeni sa širim izborom luksuznih boja i modernih završnih slojeva. Takva linija slavina dizajnerskoj zajednici nudi cijeli novi niz mogućnosti, dajući im priliku da osmisle vlastiti osebujni izgled i dojam. Razgovarali smo s Michaelom Seumom, dopredsjednikom odjela za dizajn tvrtke GROHE o obnovi klasika.
U čemu je trajna privlačnost proizvoda Essence?
Michael Seum: Najprije moram istaknuti da smo ostali potpuno vjerni filozofiji originalnog proizvoda zadržavajući minimalistički oblik i čistoću dizajna. Asortiman Essence godinama je arhitektima i dizajnerima interijera omogućavao klasičan dizajn uz jednostavnu i nenametljivu geometriju. Ti cijenjeni ideali omogućuju da Essence nadopunjuje gotovo svaki stil kupaonica pa je stoga prvi izbor arhitekta.
Što novo donosi Essence Colours?
Michael Seum: U svojim interakcijama s dizajnerskim predvodnicima diljem svijeta shvatili smo da postoji sve veća potreba za individualnošću i personalizacijom kad je riječ o dizajnu kupaonica. Stoga smo svoj asortiman proširili s osam novih opcija. Zahvaljujući tim novim mogućnostima osmislili smo nevjerojatno bogatu lepezu izbora za kreativne umove i omogućili iznimno veliku fleksibilnost. Taj je pristup imao trenutan utjecaj i iznimno je dobro primljen u svjetskoj dizajnerskoj zajednici.
Primjerice, naš Graphite s bilo poliranim bilo brušenim završnim slojem predivno pristaje uz cijeli niz interijera. Od mramornih i čisto bijelih kupaonica, tonova svijetlog drva kao i betona i tamnih matiranih pločica – ovaj završni sloj tako je svestran da će dizajnerima interijera omogućiti da osmisle kupaonicu iz snova bez obzira na stil.
A što je sa samim dizajnom?
Michael Seum: Novi Essence dizajn koji smo plasirali na tržište ima iste tradicionalne nježne prijelaze i nenametljivu geometriju klasičnog Essence asortimana, no uz ponešto omekšani i humanizirani pristup. To se osobito očituje na ručici slavine: Napravili smo vrlo blago proširenje na ručici, omogućujući tako korisniku senzualno iskustvo precizne regulacije. Essence asortiman sada pruža veći izbor, no pazili smo da zadržimo isti prepoznatljivi arhetipski izgled i dojam klasične jednostavnosti. U podlozi svega nalazi se snažna dosljednost!
Spomenuli ste reakciju dizajnerske zajednice. Kako je primljen Essence?
Michael Seum: Jednom riječju, vladalo je UZBUĐENJE. Posljednjih mjeseci putovao sam diljem svijeta s uzorcima Essence proizvoda i moram priznati da sam bio ugodno iznenađen nailazeći na golemu pozitivu i entuzijazam dizajnera širom svijeta. Na primjer u Europi je jedan tim dizajnera interijera odmah prihvatio ideju rada s novim bojama i završnim slojevima jer su imali znatno veću slobodu u usklađivanju proizvoda sa svojom cjelokupnom vizijom. U nedavnom razgovoru s istaknutim dizajnerom u Tokiju dobio sam sličnu reakciju. Uzbudljivo je svjedočiti snažnom entuzijazmu na koji potiče Essence.
Kažete da je Essence odgovor na promjenjive potrebe u dizajnu. Kakve su to potrebe?
Michael Seum: Prije no što krenemo s bilo kojim novim dizajnom, a svakako prije no što krenemo crtati u studiju, istražujemo što se događa oko nas. Ne pratimo samo trendove, nego i fundamentalne, globalne promjene koje se odvijaju. Konzultiramo se s vodećim analitičarima, društvenim komentatorima i futurolozima. I naravno, koristimo se mojim vlastitim iskustvima i opažanjima. U tom smislu svi su se složili da je digitalna revolucija drastično promijenila način života milijardama ljudi. Sve se kreće hiperbrzinom. Stoga je ljudima ponekad potrebno pobjeći na trenutak. Posebno u kupaonici, tradicionalnoj oazi individualnog mira i relaksacije. Žude za okolinom koja im nudi iskorak iz predvidive uniformnosti digitalnog doba.
Kako Essence odgovara na tu potrebu?
Michael Seum: Tu su prvenstveno pomalo omekšani i humanizirani prijelazi i geometrija asortimana Essence. Zatim je tu široki izbor boja i završnih slojeva. Ljudi žele poznatost arhetipskog klasičnog dizajna, no žele se i razmaziti individualističkim izgledom i doživljajem. Ta razina personalizacije zaista podiže liniju Essence na prilagođeno iskustvo. Također dizajnerima interijera i kupcima daje priliku da u dizajn kupaonice unesu nove i luksuzne emocionalne poveznice. Smatram da je taj čin uspostave poveznice istinska uloga dizajnera proizvoda poput nas. Mi dizajneri u konačnici moramo činiti emocionalnu razliku u životima ljudi.
A koje su glavne prednosti za arhitekte i dizajnere interijera?
Michael Seum: Tri su glavne prednosti. Ponajprije, Essence dizajnerima daje više mogućnosti nego ikada dosada da izraze svoju kreativnost, a koliko sam ja dosad mogao vidjeti, rezultati su doista uzbudljivi. Drugo, taj klasičan dizajn s lakoćom se može uklopiti u bilo koji stil kupaonice pa arhitekti i dizajneri sada imaju kraći put do specificiranja bilo kojeg projekta na kojem rade. Treća je prednost isplativost. Serija Essence oduvijek je bila sinonim za cjenovno prihvatljiv klasičan dizajn koji karakterizira dugovječnost, a Essence još uvijek može biti dio ponuda koje zahtijevaju konkurentnost u pogledu troškova.
Što ste u konačnici planirali za ovu svestranu seriju?
Michael Seum: Komuniciramo s dizajnerima i sve ih više slušamo, a oni nas preplavljuju idejama o tome kako i kamo možemo odvesti Essence. Mi ćemo, naravno, reagirati u skladu s tim kreativnim razmišljanjem. No zasad samo želimo otvoriti vrata cijelom nizu opcija koje smo razvili. Iskreno sam uzbuđen što sam dio nečega što će u sljedećih nekoliko godina postati istinsko slavljenje kreativnosti. Također bih htio unaprijed zahvaliti svima na doprinosu.
Michael Seum
Industrijski dizajner Michael Seum dopredsjednik je odjela za dizajn tvrtke GROHE koji je taj posao preuzeo od Paula Flowersa u lipnju 2015. Ovaj nagrađivani dizajner rođen je u Americi. Svoju međunarodnu dizajnersku karijeru izgradio je u velikim korporacijama, priznatim dizajnerskim studijima i u suradnji s poduzetničkim robnim markama poput Procter and Gamble, Whirlpool (SAD i Italija), PepsiCo Sports and Nutrition, Minimal i WiMo labs. Michaelov posao u tvrtki GROHE sastoji se od pronalaženja promišljenih i značajnih rješenja koja odražavaju duh i stvaralačku maštu kupaca robne marke GROHE diljem svijeta.
Dizajn i trendovi
Pet zanimljivih ideja kako tapetama osvježiti i obogatiti prostor
Ako pratite trendove, ovo su popularni motivi tapeta.
Trendovi u dizajnu tapeta obično nisu prolazni. Za razliku od promjene boje zidova, odabir tapeta ne samo da iziskuje veći trošak, već i zahtjevniju primjenu (i uklanjanje).
To znači da su trendovi tapeta obično širi i više usmjereni na stvaranje određenog ozračja u interijeru nego na određenu boju ili uzorak. Pa, koji stilovi su popularni u 2025.?
“Gdje smo prije viđali moderne, apstraktne dizajne, sada je prisutan jasan pomak prema klasičnim motivima, čak i u suvremenim domovima,” kaže Hugh Metcalf, urednik časopisa Livingetc. “Ti motivi variraju od detaljnih freski do tradicionalnih botaničkih printeva, ali primjetan je trend u smjeru ovakvog dizajna interijera.”
U nastavku donosimo neke od stilova tapeta koje inspiriraju dizajnere (i nas) za nadolazeću godinu.
1. Tapete na stropovima
Ideje za tapete na stropovima nastavljaju rasti u popularnosti u 2025. To je trend koji sve češće viđamo posljednjih godina, ali ove će godine doseći nove visine s odvažnim, upečatljivim dizajnima koji privlače pogled na “peti zid.“
2. Cvjetni uzorci
Cvjetni uzorci predstavljaju vječnu klasiku, ali najnovije zidne tapete s cvjetnim motivima donose uzbudljive boje i intrigantne detalje, vodeći prirodu u gotovo nadnaravnom smjeru. Zamislite dramatične, zavodljive i glamurozne cvjetne dizajne s dozom hrabrosti. “Definitivno primjećujemo porast interesa kod ljudi koji žele unijeti boju i prirodu u svoj dom,” kaže dizajnerica tapeta Niki Bergen, suosnivačica studija Superflower Studio, prikladnog naziva. “Naravno, uzorci i cvjetne tapete nisu novost, ali potraga za ljepotom i unos prirodnih elemenata u interijere nedavno je u porastu.”
3. Retro tapete
Retro se vraća. Interijeri inspirirani 70-ima u bogatim bojama poput narančaste, zelene, smeđe i žute sve su popularniji u dizajnu doma, pa nije iznenađenje da se pojavljuju i u interijerima. Razmislite o dodavanju ovih uzoraka na neočekivana mjesta poput tapeta u predsobljima ili kuhinjama.
“Jedan od trendova kojem se najviše radujemo je povratak 70-ih,” kaže Ross Taylor, suosnivač dizajnerskog studija The Curious Department. “Iako uzorci tapeta iz 70-ih mogu biti nevjerojatno odvažni, često vidimo da se oživljena razdoblja izražavaju u potpuno novim paletama boja.”
Uredite prostor u stilu 70-ih: Ovo su pravila koja je dobro slijediti
4. Veliki uzorci
Veći uzorci koji ostavljaju dojam popularni su za dramatične interijere. “Tapete s velikim uzorcima su popularan dizajn koji unosi pravi statement u prostoriju,” kaže Patrick iz Farrow & Ball. “Ovi upečatljivi uzorci izvrsni su za stvaranje suvremenog izgleda u prostoriji te pružaju gotovo muralni efekt. Također, mogu pomoći da mali prostori djeluju intimnije, dok u većim sobama dodaju zanimljivost stvaranjem dodatnog sloja uzorka.”
Umjesto ukrasne tapete isprobajte direktan ispis slike na zid – genijalno izgleda!
Kada koristite ovu vrstu tapeta u spavaćoj sobi ili kuhinji, sjetite se odabrati umanjene uzorke kako bi nadopunili ostale elemente u prostoru. Ne želite da prostor izgleda prenatrpano. Upotrijebite tapete kao sidro, i oblikujte dizajn oko njih.
5. Naglasite zid monokromnim tapetama
Dizajn i trendovi
Umjesto ukrasne tapete isprobajte direktan ispis slike na zid – genijalno izgleda!
Slika mlade slikarice Dore Kuzmić direktno je ispisana na zid putem posebnog printera
Obožavamo tapete, ali nedavno smo otkrili da postoji još bolji način ukrašavanja zidova – direktan ispis slike na zid. Mi smo ispisali fenomenalnu sliku domaće slikarice, a bilo je potrebno zadovoljiti tek nekoliko preduvjeta.
U praznoj prostoriji postavlja se uređaj, određuju parametri, provjeravaju boje, slika se prebacuje s prijenosnog računala i kreće jedinstveno ukrašavanje zida. Slika mlade slikarice Dore Kuzmić biti će direktno ispisana na zid putem posebnog printera.
“Imamo 5 boja i 5 dizni, a on funkcionira tako da od tih pet boja može raditi 4 milijuna vrsta boja! Može izmiješati i kad mi njega postavimo na zidu, on kada kreće printati, automatski baca boju na zid. To je UV boja koja nije štetna na bilo koji način, boja je sigurna i ekološka. Kada on baci tu boju na zid, ima UV svjetla koja nju automatski suše na zidu, a on kada isprinta vi možete komotno odmah proći po njoj, ništa se neće razmazati niti će biti boje na podu, pa što se toga tiče, jako je siguran.”, pojašnjava Denis Marković, direktor tvrtke Wall Solutions Hrvatska.
Ispis na zidu je jednostavan za održavanje
Ispis je vrlo precizan i na zid prebacuje svaki potez kistom kao i najsitnije detalje. Ovakav se print često koristi u muzejima ali i dječjim vrtićima jer je vrlo jednostavno za održavanje.
“Ako imate djecu i doma napravite neku sliku i djeca ju zapackaju prstićima, vi komotno možete uzeti maramice ili neko sredstvo za čišćenje i prebrisati ju. Boja će sigurno ostati na zidu i tako se neće promijeniti kvaliteta, ostat će tako kako je bilo isprintano.
Ako se pošara olovkom, možete uzeti gumicu ako imate, isto da se pobrisati ili sa nekim sredstvom čak i za čišćenje – boja ostaje na zidu, tako da to nije nikakav problem. “, dodaje.
Ovisno o složenosti slike, ispis na zid traje oko 40 minuta po metru kvadratnom, a ispisivati se može na različitim podlogama, od zida, fasade, betona ili cigle. Može printat na pleksiglasu, staklu, ceradi, PVC, metal.
U interijeru, potreban je samo prazan zid
Zid mora biti čist, a ako je zid malo nakošen, on prati i nagib zida čak do centimetar, a ako se printa vani, na fasadi, onda moraju biti savršeni uvjeti bez vjetra.
“Tu moramo pripaziti i pratiti vrijeme jer bi vjetar prenosio boju od dizni pošto je stroj udaljen osam milimetara uvijek od zida.
Na primjer u ovoj prostoriji smo bili ograničeni zato što imamo zid s obje strane i tu znači glava, inače može doći do deset centimetara od kraja lijeve strane i deset centimetara na primjer na desnoj strani i što se tiče visine, tu smo ograničeni znači na dvadeset i pet centimetara od plafona i dvadeset i pet centimetara od poda, to su nam neke margine koje stroj prati, ali ako su zidovi otvoreni, na primjer, sad je ovdje čisti zid, onda se može printat komotno od ruba do ruba, onda imamo samo taj znači plafon, ako je gore onda ima tih dvadeset i pet centimetara.”, zaključio je sugovornik.
U konačnici, print na zidu dimenzija je 180 puta 120 centimetara, identičan je kao i originalna slika koja je rađena po želji investitora čija je duša more i brod.
You must be logged in to post a comment Login