Povežimo se

Izbor urednice

Bežični usisavač Vorwerk – sistem za čišćenje svih površina u kući

Istovremeno možete usisavati i prati podove!

Odabir idealnog usisavač ovisi o vašim potrebama, podnim oblogama i veličini prostora. Isprobali smo jedan za kojeg proizvođač kaže da je sistem, a ne usisavač, jer brojni nastavci i mogućnosti osiguravaju čišćenje baš svih površina. Detalje otkrivamo u razgovoru sa Sandrom Kukić, direktoricom tvrtke Parnad.

Sandra, koje su posebnosti Vorwerk usisavača?

Ovo je već druga generacija bežičnog usisavača. Ono što je njegova posebnost je to što je izrazito lagan. Njegova posebnost je i to što ima ručku koja se može saviti ili se može podignuti. U savinutom položaju se koristi kada usisavamo madrace, tapicirani namještaj i nekakav namještaj na gornjim površinama, a kada usisavamo donje površine, onda otvorimo ručku i dobijemo štapni usisavač.

Ono što nas čini drukčijim od drugih je upravo naša filter vrećica. Naša filter vrećica ima TIF certifikat, što potvrđuje da je prikladna za alergičare, 4slojna je i napravljena je od recikliranih materijala.

Unutar aparata se nalazi baterija koja je odvojiva od aparata, za razliku od drugih baterijskih usisavača koji u principu imaju integriranu bateriju i kada ona dotraje, mora se zamijeniti cijeli usisavač. Kod nas ne, kod nas se može promijeniti samo baterija.

Dodatna prednost je da ukoliko imate veću kvadraturu u svom stanu, možete imati dodatnu bateriju koju uvijek imate na punjenju i produžite si vrijeme trajanja baterija.

Koliko je trajanje jedne baterije, koliko površine možemo usisati?

Trajanje baterije je ovisno o tome koji nastavak se koristi, znači od nekakvih 15 minuta do 60. Tako da ovisi koji je nastavak, koja je razina snage usisa i sve to ovisi kako se troši baterija.

On se ne čuje, on je namjerno napravljen da ima niske decibele tako da ne smeta našim kućnim ljubimcima, našoj djeci. Ja također ljudima volim naglasiti da usisavam navečer, ne smetam niti susjedima niti svojoj djeci koja spavaju, zato što je stvarno izrazito tih, a ima svoju funkcionalnost jer svaki od nastavaka ima svoju priču koja onda djeluje na površine koje usisava.

Kad smo već kod nastavaka, ovdje ih je zaista jako puno, što je to?

Tu imamo jako puno nastavaka zato što je Vorwerk odlučio da želi svima pružiti čišćenje cijelog doma. Znači, od poda do stropa. Ovdje imamo komplet priključaka koji se koriste za usisavanje gornjih površina, od namještaja, ormara, listova biljaka… Ima toliko mekane dlačice da neće oštetiti nikakvu površinu koju usisavate. Onda imamo nastavak za usisavanje tapiciranog namještaja i madraca.

Kad koristite nastavke za podne površine, držite ga u obliku štapnog usisavača. Ono što je bitno za naglasiti, baterija je ujedno i LED display, koji komunicira sa vama i pokazuje vam postotak napunjenosti baterije, kada treba promijeniti vrećicu i da li se nešto događa sa aparatom.

Kada usisavate tepih, on promijenit vrtnju četki, pa kad je na tvrdim podovima, četke se vrte sporije, čim dođe na tepih, četke se počnu brže vrtiti, na taj način dubinski usisavaju tepih.

Ima pametni senzor koji prepoznaje vrstu tla i kada dođe na drugu vrstu tla, odnosno sa tvrdih poda na tepih, četke se počnu brže vrtit i obrnuto.

Nastavak za istovremeno usisavanje i pranje podova

Kao naš najbolji nastavak, po meni osobno pogotovo, je naš nastavak za istovremeno usisavanje i pranje podova. Ono što ovaj aparat radi su kružni pokrete sa preko 1350 okretaja u minuti.

Ono što on još ima, je integriran dozator, a u dozator se stavlja tekućina za pranje poda.Ovaj mali dozator je dovoljan za otprilike 60 kvadrata poda. Promjena nastavaka je vrlo jednostavna, pridrži se nastavak dolje nogom i pritisne se zelena poluga. To je također napravljeno da nema nepotrebnog saginjanja.

U svojoj ponudi imamo i perač prozora. Obično mi kažemo da je za pranje prozora, ali se može koristiti i za pranje stakla, ogledala u kupaonicama, staklenih stijena, kupaonskih namještaja i slično.

Autorica teksta: Jasmina Franjić

Izbor urednice

Kako napisati oglas za prodaju nekretnine koji privlači kupce?

Pravilno napisan oglas može značajno ubrzati pronalazak kupaca!

Prodaja nekretnine može biti izazovan proces, ali pravilno napisan oglas može značajno ubrzati pronalazak ozbiljnih kupaca.

Kako napisati oglas za prodaju nekretnine koji ističe najbolje značajke objekta i privlači prave kupce? U nastavku donosimo ključne savjete stručnjaka za nekretnine.

Cijena kao ključni faktor

Prema podacima Porezne uprave, u prvoj polovici prošle godine zabilježen je blagi pad kupoprodaje nekretnina, dok su istovremeno cijene stanova, osobito u Zagrebu, porasle na prosjek između 2300 i 2600 eura po kvadratnom metru. Planirate li prodaju nekretnine, važno je realno procijeniti cijenu.

“Cijenu nekretnine uvijek pratimo kroz prodane objekte na toj lokaciji, njihov kvadratni metar i starost zgrade. Najbolje je osloniti se na stvarne kupoprodaje koje su se dogodile u blizini,” savjetuje Martina Mataić Škugor, agentica za nekretnine iz Opereta nekretnine.

Martina Mataić Šugor

Kvalitetne fotografije – prva stvar koju kupci primijete

Dobar oglas ne ovisi samo o tekstu, već i o vizualnoj prezentaciji. Kvalitetne fotografije su ključne jer stvaraju prvi dojam i mogu privući veći broj ozbiljnih kupaca.

“Profesionalne fotografije mogu značajno skratiti vrijeme prodaje. Ipak, važno je ne pretjerivati s uljepšavanjem. Ako kupac vidi da stanje uživo ne odgovara slikama, gubi se povjerenje,” objašnjava Mataić Škugor.

Kako napisati oglas za prodaju nekretnine – što istaknuti?

Prilikom izrade oglasa, važno je biti precizan i transparentan. Kupci žele znati osnovne informacije, a nedostatak detalja može ih odvratiti od kontakta.

“U oglasu je ključno naglasiti točnu kvadraturu, stanje dokumentacije (vlasnički list, uporabna dozvola, energetski certifikat) te dostupne sadržaje poput parkirnog mjesta, balkona ili spremišta. Također, korisno je priložiti tlocrt jer kupci često žele unaprijed vidjeti raspored prostorija,” dodaje Mataić Škugor.

Priprema nekretnine prije razgledavanja

Prvi dojam često odlučuje hoće li kupac pokazati ozbiljan interes. Ulaganje u sitne popravke i estetske dorade može značajno podići vrijednost nekretnine.

“Stan mora biti uredan i čist. Uklonite stare i dotrajale stvari, popravite sitne kvarove poput prekidača i kvaka te obratite pažnju na stubište i ulaz. To su prvi elementi koje kupac primjećuje,” savjetuje Mataić Škugor.

Kako pripremiti nekretninu za prodaju: 8 savjeta za privlačenje kupaca

Također, stvaranje ugodne atmosfere tijekom razgledavanja može pomoći kupcima da zamisle sebe u tom prostoru.

“Biljke, blagi mirisi svježe pečenih kolača ili kave mogu stvoriti toplu atmosferu. Također, ako imate kućne ljubimce ili malu djecu, preporuka je da ih u tom trenutku ne bude u stanu kako bi razgledavanje prošlo što ugodnije,” napominje Mataić Škugor.

Društvene mreže kao alat za vidljivost

Iako društvene mreže nisu osnovni alat za prodaju nekretnine, mogu pomoći u povećanju vidljivosti oglasa. No, ključ uspješne prodaje ipak leži u kvalitetno pripremljenoj nekretnini, atraktivnom oglasu i pravilno postavljenoj cijeni.

Nastavite čitati

Izbor urednice

Iz ljubavi prema glini: Kiparstvo, keramika i Onye

Od prvog susreta s glinom do vlastitog brenda!

Branimir Boban

Branimir Boban (Onye), akademski je kipar, a prvi put se susreo s glinom kada je upisao Školu primijenjene umjetnosti i dizajna (ŠPUD), a taj trenutak potpuno mu je promijenio perspektivu.

Odmah sam zavolio medij, i zato što mi je bio novitet, a i zato jer je zahtijevao jedan drugi način gledanja na svijet koji me je zapravo najviše intrigirao zbog apsolutno nove perspektive na cijeli svijet oko sebe.

Iako je u početku razmišljao o arhitekturi i dizajnu, keramika ga je toliko osvojila da se odlučio za taj smjer.

ŠPUD sam upisao kada sam doznao da takva škola postoji, što mi je bilo nevjerojatno u tom trenutku. Htio sam ići u smjeru arhitekture i dizajna, ali nakon prve godine, upoznavanja s glinom i još nekoliko manjih faktora, odlučio sam upisati odjel keramike.

Taj odabir pokazao se ispravnim. Na odjelu keramike sam se snašao bolje nego sam mogao zamisliti, krenuo stvarati i još uvijek nisam stao.“

Prvi susret s keramikom – novi pogled na svijet

Za završni rad spojio je keramiku i kiparstvo, stvarajući rad koji nosi dublje značenje.

Za završni rad napravio sam svoj prvi spoj keramike i kiparstva – pet glava koje izranjaju iz postamenta natrag u svijet. Svaka glava predstavlja drugu ljudsku osobinu koja fali u svijetu, ali se polako nazire nazad: iskrenost, hrabrost, dobrota, disciplina i razumijevanje.

Branimir Boban

Od keramike do kiparstva

Nakon ŠPUD-a, iako je htio je nastaviti s keramikom na fakultetu, opcije su bile ograničene. „Htio sam nastaviti na akademiji na smjeru keramike, ali pošto su opcije bile Linz ili Beograd, a nisam baš imao mogućnosti ići van Zagreba, odlučio sam upisati kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.

Prve dvije godine bile su prilagodba drugačijem načinu rada.

„Pokušavao sam se prilagoditi kiparskom pristupu koji sam razumio, ali sam imao već istreniran ‘keramičarski’ mozak. Kad sam to shvatio i prihvatio, počeo sam primjenjivati taj način razmišljanja u kiparstvu i tada mi se opet otvorio novi svijet.

Na kraju druge godine odabrao je mentora – profesora Damira Mataušića.

Branimir Boban

Moj jedini logični izbor koji nije mogao biti bolji bio je mentorstvo pod profesorom Damirom Mataušićem. Profesor koji me je naučio puno i od kojeg i dan danas učim iz toga što je govorio tada; jednostavno vrhunski umjetnik, medaljar, mentor i čovjek.“

Izložbe i projekti – svaka priča traži novo rješenje

Branimir Boban je sudjelovao na brojnim projektima, a svaki od njih donio mu je novi izazov.

Svaki projekt, koliko god različit ili sličan, traži potpuno novi stav prema ‘problemu’ koji je potrebno riješiti. Nikada za isti problem nećete dva puta napraviti istu stvar i naći isto rješenje.“

Posebno mu je značajna suradnja s Nenadom Soviljem za izložbu Genesis u Klovićevim dvorima. „Tamo sam predstavio set porculanskih vaza i šalica.“

Branimir Boban
Branimir Boban

Svoj diplomski rad predstavio je na samostalnoj izložbi u galeriji Antun Augustinčić u Klanjcu.

Osim toga, bio je dio MilanoFFF-a, gdje su predstavljali zagrebački fashion brend Tire Calligraphy.

„Na MilanoFFF-u smo predstavili kratku 3D animaciju i bili shortlistani uz svjetske brendove poput Calvina Kleina, Balenciage i Adidasa.“

U Zagrebu je sudjelovao na Festivalu svjetla 2023., gdje je radio na Muzičkom paviljonu na Zrinjevcu.

To je bio jedan od projekata gdje sam morao naći potpuno novi pristup rješavanju problema. Volim praktična rješenja i volim se naći u problemu koji treba riješiti.

Pokretanje brenda Onye

Otvaranje obrta bila je velika prekretnica.

Pokretanje obrta ili brenda bilo je samo pitanje vremena, to jest hrabrosti na jedan način i odluke. Najveći je bio taj strah od nepoznanice i izlaska iz komfora, jer moraš opravdati sam sebe sebi, a s tim i drugima.“

Ime brenda Onye, Branimir Boban kaže, potječe još iz srednjoškolskih dana.

„Ime brenda i logo nastali su na mom samom početku, to jest pri upisu u srednju školu, i opstali su. Jedna zanimljivost koju sam nedavno doznao je ta da ‘onye’ na Igbo jeziku znači ‘osoba’ ili ‘persona’.“

Za one koji razmišljaju o pokretanju vlastitog brenda, ima jednostavan savjet:

Obrt nije teško otvoriti i svim kolegama koji imaju svoju ideju, želju i volju definitivno bih predložio da istraže mogućnosti i pokrenu nešto sami. Ipak, svi smo kreatori, a za takvu osobu što je bolje nego kreirati svoj život u svakom aspektu i uživati u svom svijetu.“

Budući projekti

Osim suradnje s umjetničkim rasadnikom Diši na nos, Boban ima još mnogo planova. „Postoje mnogi drugi planovi i suradnje koje su u procesu i pripravnosti.“

Njegov put od prvog susreta s glinom do pokretanja vlastitog brenda dokaz je da upornost i ljubav prema umjetnosti mogu stvoriti jedinstven potpis. A kako kaže – „Svaki novi problem samo je prilika za kreativno rješenje.“

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice