Povežimo se

Uređenje interijera

2024. srdačno pozdravlja Peach Fuzz

Akademska slikarica Diana Sokolić priprema knjigu o bojama koje su dio njene svakodnevnice. Zato smo s njom prokomentirali boju godine, njeno značenje i s čime je kombinirati. 

Kako se bira boja godine

Duboka, bogata crvena s primjesama tamne i zrele ružičaste, Viva Magenta, obilježila je 2023. Barem prema Pantonu koji već 25 godina bira boju godine. 

Pantone  postoji od početka šezdesetih godina, to je skala boja koja služi dizajnerima; grafičkim i dizajnerima interijera ali i modnim dizajnerima, jer postoje dvije skale, jedna se odnosi na tiskane materijale, a druga na sve ostalo. Svake godine, već 25 godina, znači od 1999., bira boju godine. Oni boju godine biraju tako što ispituju tržište protekle godine i ustanovljavaju trendove. I pretpostavljaju kakvi će trendovi biti u idućoj godini, objasnila je Diana Sokolić. 

S nadom da će predstavljati želju za životom, hrabrim buntovničkim duhom i ispisati neke nove priče, Viva Magenta odvažno je stajala na tronu boje godine. Ove godine, Pantone okreće ploču i bira boju koja bi trebala služiti kao podsjetnik da usporimo i brinemo jedni o drugima. 

Boja 2024. – Peach fuzz

Ove godine je ta boja Peach fuzz. To je kao breskvina kora. Kod nas bi to prije bila boja marelice. To je neka ovakva boja, koja sama za sebe zapravo, kao da nema neki identitet. Meni ta boja izgleda kao ime bez slova R. Onako, nježno, slabašno, međutim, sama boja za sebe ne znači ništa, ona uvijek znači uz nešto. Pa sam napravila neke uzorke boja koje bi išle jako dobro uz ovakvu boju.

Ovo su boje koje bismo nazvali pastelnim bojama, to su one koje su presječene bijelom, pa su one mnogo nježnije od ovih čistih kakve su meni draže. U nekom interijeru ili u odjeću uz neku svijetlo sivu, ona može jako lijepo izgledati. Dakle, ovo je boja koja je topla, može vrlo lijepo izgledati uz neku boju koja je hladna. Plavo zelenu ili neku ljubičastu, neku boju koja će njoj dati identitet.

Značenje i utjecaj boja

Peach Fuzz odražava opipljivu senzualnost baršunaste breskve za koju Pantone smatra da je prikladna boja za trenutak u kojem živimo. Boja igra važnu ulogu u stimuliranju osjetila i evociranju sjećanja, a u psihologiji boja utvrđeno je postojanje specifičnih nijansi koje privlače potrošače. 

Da se ova boja na primjer zove boja izlazećeg sunca ili impresija, pa da podsjeća na neki način na impresionizam, na neko novo rađanje, vjerujem da bi ona imala neki pozitivniji značaj nego što ga ima ovako jer nama Peach Fuzz zaista ne znači ništa, a kada bi je povezali sa nekom zorom, sa svitanjem, sa bojom jutarnjeg neba, onda bi to davalo neku nadu. 

Sinonim za međuljudsku povezanost

Za Pantone ovogodišnji izbor je posebno značajan zbog 25-godišnje obljetnice, a prema izjava za medije, izabrana boja godine sinonim je za međuljudsku povezanost, što je i opći cilj njihovog programa. 

Svaka boja ima svoju primjenu i svaka boja ima svoje mjesto i kao što i čovjek, s jednim se odlično slaže, a s drugim se ne slaže uopće, a nije stvari do čovjeka nego do tog međusobnog odnosa, prema tome i ova boja se uz neku drugu boju da je sa svijetlo sivom vrlo elegantno i lijepo može izgledati.

Fokusirajući se na zajednicu i udobnost bliskosti s onima koje volimo, Pantone smatra da boja Peach Fuzz prenosi poruku suosjećanja pružajući topao i gostoljubiv zagrljaj. 

Kupaonica

Grohe donosi Pure Foam pjenu – SPA doživljaj u vašu kupaonicu

Grohe spaja dizajn, tehnologiju i njegu

Grohe Pure Foam

Na ISH sajmu u Frankfurtu Grohe je predstavio brojne novitete, a mi donosimo onaj koji briše granicu između kupaonice i wellness centra – Grohe Pure Foam sustav. Tehnologija omogućuje da se posebno formulirani sapuni pretvore u bogatu pjenu koja nježno obavija tijelo.

Grohe Pure Foam

„Radi se o posebnim kartušama sapuna pod nazivom Kinuami“, objasnila je Martina Džoja Barišić, direktorica za regiju Mediteran. „Kad pritisnete gumb na uređaju, aktivira se sapun i stvara se pjena koja njeguje kožu. Nema parabena, nema mikrovlakana – samo čisti užitak.“

Pjena dolazi u pet mirisnih varijanti, a sustav se može montirati bez velikih radova, čak i na postojeći tuš.

Grohe Pure Foam: Tuširanje kao osobni SPA doživljaj

Grohe je na sajmu izložio cijeli koncept SPA kupaonice, s modularnim rješenjima, ambijentalnim rasvjetama i različitim vrstama mlaznica – od kišnog mlaza do snažnog slap efekta.

„Grohe SPA je dizajniran za arhitekte, dizajnere interijera, investitore, ali i za svakog pojedinca koji kupaonicu želi pretvoriti u osobni prostor za opuštanje“, rekla je Džoja Barišić.

Uz pomoć tehnologije, voda postaje medij opuštanja – uz zvuk, miris i dodir.

Održivost i emocija u istom proizvodu

Iako je naglasak na luksuzu, Grohe nije zaboravio održivost. Svi proizvodi iz SPA linije dizajnirani su tako da štede vodu i energiju bez kompromisa po pitanju funkcionalnosti ili estetike.

„Mi smo brend koji je istinski prijatelj vode,“ poručila je Džoja Barišić. „Naš core je voda, ali mi uzimamo odgovornost da s njom postupamo pažljivo – i kroz proizvodnju i kroz dizajn.“

Kada tehnologija služi čovjeku

Grohe Pure Foam jednostavno se postavlja na zid – vijcima ili ljepilom – i kompatibilan je s Grohe termostatskim sustavima. Instalacija je brza, a rezultat je novo iskustvo tuširanja.

„Možete se najnormalnije istuširati, a onda jednim klikom pokrenuti pjenu. Isperete je kad želite, birate miris koji vam odgovara. To više nije tuširanje – to je trenutak za sebe“, dodala je.

Grohe Pure Foam

Dizajn koji osjeća ritam dana

Grohe je ovim konceptom još jednom dokazao da kupaonica može biti više od funkcionalnog prostora – može biti zona mira, opuštanja i obnavljanja energije.

SPA proizvodi, uključujući Allure i Atrio kolekcije, pokazali su kako moderan dizajn može odgovoriti na emocionalne potrebe suvremenog čovjeka – uz poštovanje prema vodi kao resursu.

Nastavite čitati

Kupaonica

Roca na ISH sajmu: Održivost, dizajn i budućnost kupaonica

Kupaonice koje štede vodu i energiju

roca kupaonice

ISH sajam u Frankfurtu održan je pod egidom održivosti s čim se Roca grupacija itekako mogla poistovjetiti. Kombinirajući stil, inovativnost i izdržljivost, tržištu nude ekološki prihvatljive
proizvode.

Na ovogodišnjem ISH sajmu u Frankfurtu, Roca grupa jasno je poručila – budućnost kupaonica je održiva, ali i lijepa. Među stotinama štandova, njihov je privlačio poglede bojama, teksturama i vizijom razvoja.

„Dobrodošli u Roca zonu!“, dočekao nas je Xavier Torras, direktor komunikacija Roca Grupe. „Roca i Laufen su naši globalni brendovi, imamo 20.000 zaposlenika i prisutni smo u više od 170 zemalja. Danas ovdje predstavljamo sve naše novitete profesionalcima iz cijelog svijeta.“

Roca kupaonice kao prostor za život, a ne samo za funkciju

Šetnja kroz njihov štand bila je poput šetnje modernom ulicom – s izlozima koji oduševljavaju.

„Roca i Laufen su naši globalni brendovi, imamo 20.000 zaposlenika i prisutni smo u više od 170 zemalja. Danas ovdje predstavljamo sve naše novitete profesionalcima iz cijelog svijeta.“, rekao je Xavier Torras, direktor komunikacija Roca Grupe.

Roca je posebno istaknula kolekciju slavina s naglaskom na boju, ali i Kay kolekciju koju potpisuje poznati europski dizajner Stefan Diaz.

„Kay kolekcija je ravnoteža dizajna i funkcionalnosti. Ima nove završne obrade i daje novu visinu kupaonici“, objasnio je Torras. „To je kolekcija srednjeg do višeg cjenovnog razreda, a dolazi krajem ove ili početkom sljedeće godine.“

Roca kupaonice time postaju mjesto osobnog izražavanja, a ne samo svakodnevne rutine.

roca kupaonice

Inovacije koje štede prostor, vodu i energiju

Posebnu pažnju privukla je nova WC školjka s integriranim vodokotlićem. Osim što štedi prostor, koristi gravitaciju umjesto električne energije.

„Zahvaljujući softveru i gravitaciji, bez struje možete stvoriti tlak i ispirati školjku. Uvijek imate spremnik i vodu – a voda pada prirodno“, pojasnio je Torras.

Održivost kao strateška odluka, ne samo trend

„To je tehnološka i ekološka revolucija koju planiramo proširiti u druge zemlje“, istaknuo je Torras, dodajući kako su već u tijeku pripreme za nove peći u Španjolskoj i Brazilu.

Održivi pristup Roca ne pokazuje samo u proizvodnji. Zaklada We Are Water, koju su osnovali prije 12 godina, do sada je pomogla više od 4 milijuna ljudi u zemljama s nedostatkom pitke vode i sanitarne infrastrukture.

Prisutnost mediterana u svakom detalju

„Korijeni su nam u mediteranu – kreativnost, prirodni materijali, život s poštovanjem prema vodi i okolišu“, zaključuje Torras. Roca je kroz dizajn, mirise i materijale poslala jasnu poruku: kupaonica budućnosti nije hladna i sterilna, nego topla, održiva i osobna.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice