Povežimo se

Uređenje interijera

Božićno dekoriranje – kako urediti kuhinju

U prvom tjednu adventa počinje božićno ukrašavanje javnih prostora i domova, a svake godine pojavljuju se nove formule dekoriranja sastavljene od niza sličnih principa, odnosno novi trendovi.

Kako nastaju sezonski trendovi

Trend u dizajnu interijera je nešto iza čega stoje timovi stručnjaka koji analiziraju stanje u društvu, analiziraju utjecaje kakvo to stanje ima na nas kao korisnika. Analiziraju niz socioloških faktora, niz ekoloških faktora, niz različitih drugih dešavanja kojima se oblikuje svijest. Iz te svijesti koja se pomalo mijenja nastaje onda i pojam trenda odnosno sezonskog različitog načina dekoriranja određenih stvari, objasnila je arhitektica Sunčica Mastelić Ivić. 

Nije svaka godina obilježena drastičnim promjenama, obično se mijenjaju boje i teme. Ovogodišnje teme fokusiraju se na čaroliju nostalgije i očaranost Božićem. 

Koji su ovogodišnji božićni trendovi

Popularni su ukrasi na boru koji izgledaju poput pečenih keksa, nemojte zaboraviti, ako radite božićne ukrase u obliku keksa da u tijeku pečenja izbušite rupicu da biste mogli provući vrpcu, onda drveni nakit koji također izgleda kao da ste ga radili sami ili neki nakiti, ukrasi koji nužno nisu na boru ali su oko njega i podsjećaju nas na ručno izrađene predmete iz djetinjstva, ne našega nego iz djetinjstva naših baka i iz djetinjstva od prije 50 i više godina, pa onda to je tema drvenih konjića, pa onda zadnjih godina popularnih Orašara, različiti drveni kipovi i slične lutkice, rekla je Maselić Ivić.

Dragocjeni vintage uzroci dobivaju novu dimenziju života upijajući nove, božićne nijanse. Sunčica Mastelić Ivić kaže da uz nezaobilaznu crvenu boju kojom se možete okoristiti još od prethodnih godina, ove godine nadopunjavamo je sa sivo zelenom bojom to je kadulja zelena boja, boja lista kadulje, sa srebrnom bojom, mogli bismo reći da je srebrna nova zlatna, čak su dobre kombinacije srebrne i zlatne, pri tome onda zlatna boja malo više nalikuje srebrnoj. Siva boja je također poželjna i drvenasti tonovi. Uz osnovnu, bazičnu crvenu, za koju bi ove godine preporučila da bude tamno crvena, ostali tonovi su prigušeni. Siva, sivo zelena, prigušena srebrna i vrlo, vrlo svijetla zlatna boja.

Ideja za božićno uređenje kuhinjskog otoka

Kako bi nam dočarala trendove, Sunčica je iskoristila veliki kuhinjski otok u Lesnini i ukrasila ga za Božić. 

Imali smo paletu boja koja je reducirana uz vrlo malo tamno crvene boje prevladavaju svijetli tonovi, svijetlo sivi tonovi, vrlo svijetli zlatni ton i vrlo svijetli srebrni ton, zelene boje ima u trgovina i je zapravo u drugom planu. To znači da smo pokušali oživjeti duh prirodnoga i duh starine. Božić kakav je nekad bio, objasnila je Mastelić Ivić. 

Na našem primjeru vidimo dva dizajnirana bora iz trgovine koji se vide kao prisutan trend već zadnjih par godina. Njihova prednost je što ne zauzimaju puno prostora, preporučam da ih se uzme u paru jer na taj način obogaćuju jedan drugoga. Njihov zeleni habitus se nalazi iznad gornje polovice čitave visine i nije ih potrebno bogato dekorirati, kao što smo i na ovom primjeru napravili, nastavila je. 

Za manje prostore Sunčica preporučuje postavljanje grupe malih borova koji će prostoru dati dozu elegancije. 

Oko takve grupe borova možete sasvim dobro dekoriranjem ostvariti akcent ako postavite neke predmete, neke drvene igračke od davnih dana ili ako postavite zdjele koje u sebi imaju voće koje nas podsjeća na Božić – jabuke, klementine, ili orahe u ljusci i ti tonovi će se jako dobro nadopuniti sa ovim malim borovima koje imate grupirane na stolu. 

Nekoliko savjeta za uređenje

Odlučite li svoj dom pretvoriti u zimsku čaroliju, Sunčica savjetuje – izaberite jednu temu.  

Vodite računa o tome ako zadate temu dekoriranja, da tu istu identičnu i istu temu, onda provučete i kroz ostale dijelove doma, ukoliko želite i ostale dijelove doma dekorirati. Isto tako, ukoliko želite i balkon ili okućnicu dekorirati, vodite računa o tome da su stvari posložene u istom stilu uređenja, u istom trendu. Da taj Božić ima jednu priču, ali neka u tom konceptu priče vam pomogne čitava obitelj. Što više ručica, što više ručnog rada, to će ovaj Božić izgledati ljepše, rekla je Sunčica. 

Predstavljamo dom

Peterosobni stan u 60 kvadrata: Genijalno rješenje Gordane Đerić

Kada prostor postane izazov

adaptacija stana od 60 kvadrata

Stan od 60 kvadrata, peteročlana obitelj, troje djece – a želja da svatko ima svoju sobu. Za većinu nemoguća misija, no, za arhitekticu Gordanu Đerić – izazov vrijedan rješenja.

Prije renovacije, dva su dječaka dijelila sobu, a djevojčica je spavala u roditeljskoj. Cilj je bio stvoriti tri dječje sobe, roditeljsku spavaću i zadržati dnevni boravak. I sve to bez izbacivanja postojećeg namještaja.

Adaptacija stana kao milimetarski precizan zadatak

Stan se u početku sastojao iz dvije velike sobe.

„Jedino rješenje bio je pristup mom novom načinu projektiranja koji zovem ćelijski sistem projektiranja“, objasnila je Đerić. „Probila sam otvor između dvije sobe, zatvorila jedan ulaz iz hodnika i dobila komunikaciju iz koje se ulazi u ‘ćelije’.“

Tako su nastale minijaturne, ali potpuno funkcionalne sobe – svaka s prozorom. „Kad su vlasnici rekli baki da će svatko imati svoju sobu, ona je pitala: ‘A hoćete imat prozore?’ Pa smo i to riješili“, smije se arhitektica.

adaptacija stana od 60 kvadrata

Sobe od 6 m² – i sve stane

Svaka soba ima krevet, radni stol, ormar, prozor i – ono najvažnije – privatnost. Dječaci imaju svaki svoju sobu s krevetom na kat, dok djevojčica napokon ima svoj kutak.

„Svi ormari, uključujući veliki plakarski iz spavaće sobe, ostali su u stanu. Samo smo ih premjestili i prilagodili raspored zidova prema njihovim dimenzijama,“ kaže Đerić.

Pregradni zidovi rađeni su s milimetarskom preciznošću – sve kako bi se maksimalno iskoristio prostor bez gubitka funkcionalnosti.

adaptacija stana od 60 kvadrata
Prije

Poslije

Adaptacija stana: Kada dizajn poštuje životni ritam

Dnevna soba je samo – redizajnirana.

„Zadržali smo postojeći modularni namještaj, a kako vlasnici jako vole veliki stakleni stol, uzeli smo prozirne stolce da prostor ostane prozračan“, objašnjava arhitektica.

Ono što bi drugi smatrali ograničenjem, ovdje je postalo izvor kreativnosti. Sve je izvedeno dok je namještaj bio unutar stana – bez selidbe.

Prije
adaptacija stana gordana đerić
Poslije

Rješenje koje poštuje svakodnevicu

Projekt je završen u roku od mjesec dana. Svaki član obitelji dobio je svoj prostor, a stan je zadržao toplinu doma.

Renovacija stana prije i poslije
Predstavljamo dom naše urednice: Pogledajte kako je stan izgledao prije i poslije

„Svaka moja ćelija ima svoju funkciju. I puno veće sobe često nemaju toliko smisleno organiziran prostor“, zaključuje Đerić.

Ovo nije samo još jedna adaptacija stana – prostor je redizajniran da živi s obitelji i njihovim stvarnim potrebama.

Nastavite čitati

Kupaonica

Grohe donosi Pure Foam pjenu – SPA doživljaj u vašu kupaonicu

Grohe spaja dizajn, tehnologiju i njegu

Grohe Pure Foam

Na ISH sajmu u Frankfurtu Grohe je predstavio brojne novitete, a mi donosimo onaj koji briše granicu između kupaonice i wellness centra – Grohe Pure Foam sustav. Tehnologija omogućuje da se posebno formulirani sapuni pretvore u bogatu pjenu koja nježno obavija tijelo.

Grohe Pure Foam

„Radi se o posebnim kartušama sapuna pod nazivom Kinuami“, objasnila je Martina Džoja Barišić, direktorica za regiju Mediteran. „Kad pritisnete gumb na uređaju, aktivira se sapun i stvara se pjena koja njeguje kožu. Nema parabena, nema mikrovlakana – samo čisti užitak.“

Pjena dolazi u pet mirisnih varijanti, a sustav se može montirati bez velikih radova, čak i na postojeći tuš.

Grohe Pure Foam: Tuširanje kao osobni SPA doživljaj

Grohe je na sajmu izložio cijeli koncept SPA kupaonice, s modularnim rješenjima, ambijentalnim rasvjetama i različitim vrstama mlaznica – od kišnog mlaza do snažnog slap efekta.

„Grohe SPA je dizajniran za arhitekte, dizajnere interijera, investitore, ali i za svakog pojedinca koji kupaonicu želi pretvoriti u osobni prostor za opuštanje“, rekla je Džoja Barišić.

Uz pomoć tehnologije, voda postaje medij opuštanja – uz zvuk, miris i dodir.

Održivost i emocija u istom proizvodu

Iako je naglasak na luksuzu, Grohe nije zaboravio održivost. Svi proizvodi iz SPA linije dizajnirani su tako da štede vodu i energiju bez kompromisa po pitanju funkcionalnosti ili estetike.

„Mi smo brend koji je istinski prijatelj vode,“ poručila je Džoja Barišić. „Naš core je voda, ali mi uzimamo odgovornost da s njom postupamo pažljivo – i kroz proizvodnju i kroz dizajn.“

Kada tehnologija služi čovjeku

Grohe Pure Foam jednostavno se postavlja na zid – vijcima ili ljepilom – i kompatibilan je s Grohe termostatskim sustavima. Instalacija je brza, a rezultat je novo iskustvo tuširanja.

„Možete se najnormalnije istuširati, a onda jednim klikom pokrenuti pjenu. Isperete je kad želite, birate miris koji vam odgovara. To više nije tuširanje – to je trenutak za sebe“, dodala je.

Grohe Pure Foam

Dizajn koji osjeća ritam dana

Grohe je ovim konceptom još jednom dokazao da kupaonica može biti više od funkcionalnog prostora – može biti zona mira, opuštanja i obnavljanja energije.

SPA proizvodi, uključujući Allure i Atrio kolekcije, pokazali su kako moderan dizajn može odgovoriti na emocionalne potrebe suvremenog čovjeka – uz poštovanje prema vodi kao resursu.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice