Uređenje interijera
Milanski sajam “Salone del Mobile” diktira trendove
Prošloga tjedna održan je prestižni međunarodni sajam namještaja i opreme za dom, milanski “Salone del Mobile”. S posvetom velikom umjetniku, Leonardu da Vinciju, od čije je smrti prošlo 500 godina, izlagači su pokazali trendove i novitete koji će obilježiti iduću godinu. Posjetila ga je i arhitektica Sunčica Mastelić Ivić koja nas je provela kroz najzanimljivije dijelove sajma.

Duga tradicija
Šezdeset i prvo izdanje talijanskog sajma dizajnerskog namještaja “Salone del Mobile” posjetiteljima je omogućilo da pogledaju izložbene prostore čak dvije tisuće brendova iz trideset sedam različitih zemalja. U samo šest dana kroz sajam je posjetilo više od tristo tisuća ljudi .
“Ovaj sajam predstavlja najjači svjetski sajam namještaja i dizajna interijera uz dužno poštovanje svim ostalim svjetskim sajmovima”, kazala je Sunčica.
Rekordan broj izlagača
Svake godine sajam prikazuje najnovije proizvode vodećih svjetskih tvrtki za dizajn namještaja, kao i nove talente u industriji. Tako je ove godine na njemu priliku za izlaganje dobilo čak 550 mladih dizajnera iz 31 zemlje te 28 dizajnerskih škola i fakulteta iz 18 zemalja.

“On pokazuje presjek stanja najvažnijih dizajnerskih svjetskih kuća i prema njihovim pokazateljima formira se ostatak svjetskog tržišta dizajna namještaja”, ističe Sunčica.
Sajam je zbog lakšeg praćenja i snalaženja podijeljen u nekoliko zona. Najvažnija je ona od nekoliko paviljona u kojem se nalaze najutjecajnije svjetske europske dizajnerske kuće.
Minimalistički vs. maksimalistički pristup
Riječ je o kućama koje su zadržale minimalistički pristup, visokokvalitetne su, a njihov namještaj se prenosi generacijama, i upravo takav namještaj predstavlja dobru investiciju u dizajn i u kupovinu namještaja jer takav namještaj ne slijedi trendove.


U drugim zonama “Salone del Mobile” ipak otkriva pomak prema maksimalizmu, s hrabrim nijansama boja, uzorcima i teksturama koje zauzimaju središnje mjesto u dizajnerskim pričama. Eksperimentira se sa svijetlim, privlačnim nijansama i jedinstvenim uzorcima kako bi se stvorio dizajn namještaja kojem se teško može odoljeti.

“Imamo prigušene, manje zasićene, ali svijetle tonove. To je prljavo ružičasta, bež boja, siva boja, maslinasto zelena, prašnjavo smeđa boja i prašnjavo plava boja. U smislu volumena, primjećujemo da su volumeni obli, da su mekanih formi, a tkanine su ili grublje poput oponašanja prirodnog lana ili su mekanije pa podsjećaju na šišanu ovčju vunu.”

Održivi dizajn, mediteranski dizajn…
Na ovogodišnjem sajmu u fokusu je bio održivi dizajn. Riječ je o namještaju izrađenom od obnovljenog drva, recikliranog stakla i organskih tkanina poput pamuka, lana i konoplje.


“Možemo vidjeti i trend mediteranskog pristupa dizajnu namještaja, a to između ostaloga znači puno grublje obrađeno drvo. Namještaj koji je identičan u oblikovanju s obzirom na to je li za unutrašnje prostore ili za vanjske prostore, pa možemo reći da se briše granica između indoor i outdoor namještaja, a to možemo zahvaliti tome što je industrija tekstila razvila tkanine koje jednako podatno i fino izgledaju bilo da se radi o tkaninama za unutrašnje ili za vanjske prostore”, objašnjava arhitektica.

Na tragu trenda mediteranskog dizajna primjećuje se razvijanje tekstila od pletene kože. Predviđa se da će taj trend uzeti maha zbog svoje multifunkcionalnosti.
Može se koristiti u tapeciranju namještaja, u izradi dekorativnih jastuka i u različitim oblogama zidova i to može dati jednu reljefnu podatnost takvoj vrsti interijera.
Energetski učinkovita rasvjeta trend je u svijetu dizajna rasvjetnih tijela čiji su primjerci bili izloženi na o međunarodnom sajmu rasvjete koji se odvijao u sklopu milanskog sajma.
Idealno vrijeme za posjetiti Milano

Premda je “Salone del Mobile” prvenstveno sajam namještaja koji posjećuju arhitekti i dizajneri, tijekom njegova trajanja cijeli Milano vrvi od događanja.
Već nekoliko zadnjih godina nije samo interesantno otići u doba sajma na “Salone del Mobile” u četvrti Ro, nego se treba uputiti i u centar grada Milana, u zonu Brera gdje se već dugi niz godina održavaju dešavanja u različitim showroomima koje nazivamo “Fuori salone”.

Ove godine je to bilo raskošnije nego ikad, tim više što su određene vrlo osebujne dizajnerske kuće uočile da bi bilo zgodno da ne sudjeluju uopće na glavnom sajmu već da ono što žele pokazati izlože na tim posebnim događanjima pored Salone u četvrti Brera.
I ove se godine u četvrti Brera na svakom koraku mogao konzumirati kvalitetan sadržaj brendova koji se bave različitim sferama dizajna, kao i pogledati novitete nekih od prvaka automobilske, modne i tehnološke industrije.
Predstavljamo dom
Peterosobni stan u 60 kvadrata: Genijalno rješenje Gordane Đerić
Kada prostor postane izazov

Stan od 60 kvadrata, peteročlana obitelj, troje djece – a želja da svatko ima svoju sobu. Za većinu nemoguća misija, no, za arhitekticu Gordanu Đerić – izazov vrijedan rješenja.
Prije renovacije, dva su dječaka dijelila sobu, a djevojčica je spavala u roditeljskoj. Cilj je bio stvoriti tri dječje sobe, roditeljsku spavaću i zadržati dnevni boravak. I sve to bez izbacivanja postojećeg namještaja.
Adaptacija stana kao milimetarski precizan zadatak
Stan se u početku sastojao iz dvije velike sobe.
„Jedino rješenje bio je pristup mom novom načinu projektiranja koji zovem ćelijski sistem projektiranja“, objasnila je Đerić. „Probila sam otvor između dvije sobe, zatvorila jedan ulaz iz hodnika i dobila komunikaciju iz koje se ulazi u ‘ćelije’.“
Tako su nastale minijaturne, ali potpuno funkcionalne sobe – svaka s prozorom. „Kad su vlasnici rekli baki da će svatko imati svoju sobu, ona je pitala: ‘A hoćete imat prozore?’ Pa smo i to riješili“, smije se arhitektica.

Sobe od 6 m² – i sve stane
Svaka soba ima krevet, radni stol, ormar, prozor i – ono najvažnije – privatnost. Dječaci imaju svaki svoju sobu s krevetom na kat, dok djevojčica napokon ima svoj kutak.
„Svi ormari, uključujući veliki plakarski iz spavaće sobe, ostali su u stanu. Samo smo ih premjestili i prilagodili raspored zidova prema njihovim dimenzijama,“ kaže Đerić.
Pregradni zidovi rađeni su s milimetarskom preciznošću – sve kako bi se maksimalno iskoristio prostor bez gubitka funkcionalnosti.




Poslije
Adaptacija stana: Kada dizajn poštuje životni ritam
Dnevna soba je samo – redizajnirana.
„Zadržali smo postojeći modularni namještaj, a kako vlasnici jako vole veliki stakleni stol, uzeli smo prozirne stolce da prostor ostane prozračan“, objašnjava arhitektica.
Ono što bi drugi smatrali ograničenjem, ovdje je postalo izvor kreativnosti. Sve je izvedeno dok je namještaj bio unutar stana – bez selidbe.


Rješenje koje poštuje svakodnevicu
Projekt je završen u roku od mjesec dana. Svaki član obitelji dobio je svoj prostor, a stan je zadržao toplinu doma.

„Svaka moja ćelija ima svoju funkciju. I puno veće sobe često nemaju toliko smisleno organiziran prostor“, zaključuje Đerić.
Ovo nije samo još jedna adaptacija stana – prostor je redizajniran da živi s obitelji i njihovim stvarnim potrebama.
Kupaonica
Grohe donosi Pure Foam pjenu – SPA doživljaj u vašu kupaonicu
Grohe spaja dizajn, tehnologiju i njegu

Na ISH sajmu u Frankfurtu Grohe je predstavio brojne novitete, a mi donosimo onaj koji briše granicu između kupaonice i wellness centra – Grohe Pure Foam sustav. Tehnologija omogućuje da se posebno formulirani sapuni pretvore u bogatu pjenu koja nježno obavija tijelo.

„Radi se o posebnim kartušama sapuna pod nazivom Kinuami“, objasnila je Martina Džoja Barišić, direktorica za regiju Mediteran. „Kad pritisnete gumb na uređaju, aktivira se sapun i stvara se pjena koja njeguje kožu. Nema parabena, nema mikrovlakana – samo čisti užitak.“
Pjena dolazi u pet mirisnih varijanti, a sustav se može montirati bez velikih radova, čak i na postojeći tuš.
Grohe Pure Foam: Tuširanje kao osobni SPA doživljaj
Grohe je na sajmu izložio cijeli koncept SPA kupaonice, s modularnim rješenjima, ambijentalnim rasvjetama i različitim vrstama mlaznica – od kišnog mlaza do snažnog slap efekta.
„Grohe SPA je dizajniran za arhitekte, dizajnere interijera, investitore, ali i za svakog pojedinca koji kupaonicu želi pretvoriti u osobni prostor za opuštanje“, rekla je Džoja Barišić.
Uz pomoć tehnologije, voda postaje medij opuštanja – uz zvuk, miris i dodir.

Održivost i emocija u istom proizvodu
Iako je naglasak na luksuzu, Grohe nije zaboravio održivost. Svi proizvodi iz SPA linije dizajnirani su tako da štede vodu i energiju bez kompromisa po pitanju funkcionalnosti ili estetike.
„Mi smo brend koji je istinski prijatelj vode,“ poručila je Džoja Barišić. „Naš core je voda, ali mi uzimamo odgovornost da s njom postupamo pažljivo – i kroz proizvodnju i kroz dizajn.“
Kada tehnologija služi čovjeku
Grohe Pure Foam jednostavno se postavlja na zid – vijcima ili ljepilom – i kompatibilan je s Grohe termostatskim sustavima. Instalacija je brza, a rezultat je novo iskustvo tuširanja.
„Možete se najnormalnije istuširati, a onda jednim klikom pokrenuti pjenu. Isperete je kad želite, birate miris koji vam odgovara. To više nije tuširanje – to je trenutak za sebe“, dodala je.

Dizajn koji osjeća ritam dana
Grohe je ovim konceptom još jednom dokazao da kupaonica može biti više od funkcionalnog prostora – može biti zona mira, opuštanja i obnavljanja energije.
SPA proizvodi, uključujući Allure i Atrio kolekcije, pokazali su kako moderan dizajn može odgovoriti na emocionalne potrebe suvremenog čovjeka – uz poštovanje prema vodi kao resursu.