Povežimo se

Stilovi uređenja

Novi postmodernizam u dizajnu interijera: Kako urediti prostor u ovom jedinstvenom stilu?

Pročitajte savjete arhitektice Sunčice Mastelić Ivić za uređenje doma u stilu novog postmodernizma!

Novi postmodernizam osvaja interijere i donosi dozu kreativnosti, individualnosti i geometrijskih linija u suvremenom ruhu.

Nakon što smo obradili 70-te, boho stil, novi neoklasicizam, danas je došlo vrijeme kada će nas Sunčica Mastelić Ivić upoznati sa vrlo specifičnim stilom – novi postmodernizam.

Ako ste zaljubljenik u vibrantne boje, neobične oblike i detalje s dozom ironije, ovaj stil je pravi izbor za vas. U nastavku donosimo savjete arhitektice Sunčice Mastelić Ivić o tome kako unijeti ovaj specifičan stil u svoj dom.

Što je novi postmodernizam u dizajnu interijera?

Novi postmodernizam u dizajnu interijera donosi modernu reinterpretaciju klasičnog postmodernizma iz 80-ih godina. Dok je originalni postmodernizam bio reakcija na strogi minimalizam, novi postmodernizam teži uravnoteženijoj kombinaciji kreativnosti i funkcionalnosti. Ovaj stil karakteriziraju:

  • Neutralne baze s vibrantnim naglascima: Bijeli, sivi ili bež tonovi u kontrastu s jarkim bojama poput crvene, plave i žute.
  • Geometrijski uzorci i oblici: Asimetrični komadi namještaja, uzorci inspirirani OP artom i upečatljivi detalji.
  • Inspiracija iz pop-kulture: Elementi koji podsjećaju na razdoblje 80-ih, poput glazbe Davida Bowieja i umjetnosti pop-arta.

Kako unijeti novi postmodernizam u dizajn interijera?

1. Odaberite neutralnu bazu

Kako biste stvorili savršenu podlogu za postmodernistički interijer, krenite od neutralnih tonova. Sunčica preporučuje kauč u svijetlim nijansama, poput ovog modela iz Lesnine. Neutralna baza će istaknuti vibrantne detalje i geometrijske uzorke koji slijede.

2. Dodajte jarke boje i kontraste

Postmodernizam slavi kontraste, pa se ne bojte koristiti hrabre boje poput crvene, žute ili plave.

Kako unijeti hrabre boje u interijer? Pratite ovih 10 savjeta dizajnera

Kombinirajte ih s neutralnim prostorom kako biste postigli skladan, ali dinamičan izgled.

3. Uvedite geometrijske uzorke

OP art, sa svojim titravim i upečatljivim uzorcima, nezaobilazan je element novog postmodernizma. Sunčica preporučuje tepih s izražajnim geometrijskim uzorkom za pod, dok dekorativni predmeti sa sitnim uzorcima mogu upotpuniti prostor.

Kako odabrati idealan tepih? Dizajneri interijera otkrivaju svoje favorite

4. Eksperimentirajte s neobičnim oblicima

Neobličan namještaj je srž ovog stila. Sunčica je uz neutralni kauč dodala tri stolca neobičnih oblika, poput fotelje Extreme i dva stolca nalik čepovima pjenušca.

“Kako postmodernizam voli koristiti pop-art momente, čepovi pjenušca podižu svakodnevne predmete na razinu dizajnerskog izraza,” objašnjava Sunčica.

Novi postmodernizam u dizajnu interijera

5. Detalji su ključni

Ne bojte se pretjerati s dekoracijama. Ovaj stil dopušta razigranost i slojevitost. Dodajte predmete koji kombiniraju funkcionalnost i estetiku, poput skulpturalnih vaza, neobičnih lampi ili zidnih ukrasa.

Novi postmodernizam u dizajnu interijera nudi savršenu priliku da izrazite svoju kreativnost i personalizirate svoj prostor. Eksperimentirajte s bojama, oblicima i neobičnim detaljima kako biste stvorili prostor koji je istovremeno funkcionalan i umjetnički.

Podijelite svoje ideje i projekte s nama na društvenim mrežama!

Arhitekti i arhitektonski projekti

Kako je teklo uređenje restorana od 350 kvadrata, otkriva arhitektica Sunčica Mastelić Ivić

Titrajuću površinu zidova i stropova, Sunčica je povezala s industrijskim podom

Arhitekticu Sunčicu Mastelić Ivić poznajete kao edukatoricu stilova uređenja interijera, a danas ju gledamo u drugoj ulozi. Posjetili smo restoran koji je nedavno uređivala i uvjerili se u njenu mogućnost prilagodbe svakom projektu. 

Uređenje restorana čija je površina 350 kvadrata počelo je iskorištavanjem postojeće stare konstrukcije s relativno niskim lučnim svodovima.  

“Ovaj volumen koji smo zatekli je spoj nepravilnih oblika. I imate i relativno nepravilne prostore koji se pretaču jedan u drugi, onda sam ja razmišljala kako to povezati i onda sam koristila stari trik koji se još od srednjeg vijeka koristio da vi trebate na neki način sa dekorativnom tehnikom dematerijalizirati volumen.

To se nekad davno kad su se radili ekstra luksuzni javni prostori u srednjem vijeku radilo sa mozaikom, danas se to na taj način, naravno, više ne radi. Ali sam primijenila jednu tehniku koja se zove duca di Venecija i koja predstavlja specijalan nanos posebne boje u tri sloja gdje vi dobivate titravu površinu sa posebnim načinom nanošenja mrlja. “, pojašnjava arhitektica.

Titrajuću površinu zidova i stropova, Sunčica je povezala s vrstom poda koju kolokvijalno nazivamo industrijskim podom

“Izveli smo pod koji smo poslije namazali sa polu mat tekućim voskom i taj pod je također jedno, rekla bih, unikatno custom made djelo, pokazao se dobar u korištenju za sve one koji ne vole fuge na podu, mislim da je nanos takozvanih industrijskih podova kojih ima raznih vrsta, da je to dobro rješenje. “

Prostor je podijeljen na tri različite, međusobno povezane ali i odijeljene zone. 

“To znači da u ovom restoranu imate zonu koja služi za neka posebnija dešavanja, isključivo za jelo, ručak, večeru ili za stand up nastupe. I taj prostor gdje se odvija jelo je trebao dobiti malo drugačiji tretman poda pa mislim da je dobro da u ovom velikom prostoru imamo različit pristup i naravno, onda je to još jedan element u kojem se trebate dobro uklopiti.

Dakle, koju boju poda odabrati sa kojom bojom i nijansom dekorativnog poda, ovog industrijskog namaza i sve to skupa mora odgovarati titravoj površini zidova. Zato mislim da je dobro uvijek u velikim prostorima koji se dijele na različite zone, ovisno o korištenju, namijeni, mislim da je dobro imati i različiti tretman poda. “, navodi sugovornica.

Namjena ovog prostora zahtijevala je stvaranje nekoliko različitih atmosfera, od jutarnje kave do večernjeg izlaska

“To znači da sam trebala odrediti optimalnu količinu svjetline dekora, odnosno tamnoće dekora koja neće biti pretamna za jutarnji kapučino, a koja neće biti presvijetla za večernji izlazak. Znamo svi da ako se radi o nekom večernjem izlasku da onda uvijek tražimo malo tamniju atmosferu, malo tamnije tonove.”, otkriva.  

Optimalna količina boja, različitih materijala i tekstura dodatno je istaknuta rasvjetom koja je pomogla i u stvaranju različitih atmosfera. 

“Kod korištenja rasvjete je jako važno da se koristi nekoliko različitih izvora svjetla, gdje vi sa različitim kombinacijama možete ostvariti atmosfere kakve vam trebaju u tom trenutku.

Zato sam koristila naglašavanje određenih kontura sa skrivenom LED rasvjetom, iza nekih elemenata namještaja, koristila sam različite reflektorske tipove na profilima gdje vi sa usmjerenjem možete davati akcente prostoru ili smanjivati taj akcent. U svakom slučaju, difuzna opća rasvjeta u ovom prostoru nije bila tema. Trebalo je postići dramatiku. “, otkriva arhitektica.

Tijekom projektiranja, Sunčica nije tražila stil uređenja, već je stil pronašao nju

“Možemo reći da je ovaj prostor rađen u industrial, u industrijskom stilu uređenja interijera, da ima elemenata brutalizma, brutalizam se očituje u ovoj titravoj površini stropova, zidova i titravoj površini poda koja podsjeća na neku inačicu cementa. I taj brutalizam ima elemente arta.

To su elementi koji se nalaze na zidovima, zovemo ih muralima. 

Radila sam sa fantastičnim akademskim slikarom Darkom Bubankom koji je sa mnom radio niz skica. Mi smo proveli sate u razgovorima kakve bi trebale biti boje na muralima u ovom prostoru, kakve bi trebale biti teme, čime će se baviti art moment na zidovima i onda smo zaključili iz niza skica koje su nastajale u razgovoru da je najbolje tonski se uklopiti u postojeći kolorit, dati neke akcente kao što ovdje vidimo je u žutoj boji, koji daje jedno lijepo osvježenje naspram sive boje i zaključili smo da je jako dobro da idemo u smjeru apstraktnoga. 

Kod apstraktne umjetnosti se ne trudim vidjeti figurativu, mene opčinjava igra boja, mene opčinjava dinamika oblika, ponavljanja nekih elementa, dakle, mene zanima emocija koja vrišti ili govori iz onoga što se nalazi u apstraktnom dijelu. Nije nužno da očitavate iz apstraktnog dijela neku figuru, neki lik ili neki predmet, važno je da se u njega zagledate, da vas dovede u neku meditaciju, da vam potakne određenu vrstu osjećaja.”, zaključila je.

Nastavite čitati

Dekoracije i detalji

Uredite prostor u stilu 70-ih: Ovo su pravila koja je dobro slijediti

Stil za hrabre, umjetnički nastrojene ljude, koji se to ne boje pokazati

Sunčica Mastelić Ivić, dipl. ing. arh., ovoga nas tjedna vraća u lude sedamdesete. Želite li svoj stan urediti u stilu inspiriranom tim razdobljem, ovo su pravila kojih se treba držati. 

Sunčice, danas obrađujemo stil inspiriran 70. godinama i ovo je prostor koji si izabrala, zašto baš ovaj?

Poslije ću objasniti kako su nastale 70., što se u njima zbivalo i ako se hoćemo inspirirati 70-ima, onda sam otkrila da nam je ovo dobra baza zbog toga jer imamo s jakim uzorkom jako dekoriran zid.

I otuda smo počeli, imamo jednu vrlo neutralnu garnituru za sjedenje i zapravo neutralni pod i sad ćemo onda od toga vidjet šta 70. donose sa sobom i na koji način ćemo ih upotpuniti. Ali uglavnom, baza nam je bogato dekorirani zid, zato jer 70. godine nastaju u vrijeme kad se dešavao određeni otpor i to na svjetskoj razini, već možemo 68. godinu i doba studentskih nemira i pokreta među mladim ljudima pratiti kao uvod u 70. godine, bunt prema ratu, bunt prema tadašnjem tradicionalizmu društva se dešava u 70-tim godinama, nastaje hipi pokret koji je imao potpuno drugačije postavljene stvari glede dizajna i mode, s druge strane, u 70-im godinama prvi put na modnu scenu, na filmsku scenu dolazi afroamerička kultura. 

Paralelno s druge strane imamo 69. godinu i stupanje čovjeka na mjesec. Svemirski dizajn, korištenje plastike, najblaže rečeno je došlo do neslućenih granica, različiti aerodinamični predmeti u dizajnu svakodnevne upotrebe u jakim bojama, dolaze do izražaja. Dakle, sve ove stvari koje sam rekla su nam jedna dobra, vrlo jaka inspirativna baza kojom se danas bavimo, a to su 70. godine. 

Da bi ovaj prostor uredila u tom stilu, što tražimo, što nam je sve potrebno?

Fali nam puno toga. Ti znaš da volimo napraviti dosta detalja i da će svaki od tih detalja se referirati na te godine i kako mi ovdje imamo jedan dosta ogoljeni prostor, moramo se baviti podom, moramo formirati neki stolić, moramo staviti tepih, moramo se pozabaviti sa jastucima. Ova velika površina kutne garniture traži da je upotpunimo i vidjet ćemo šta će se dešavati na ovom regalu na kojem je postavljen televizor s lijeve i desne strane, dakle koje ćemo imati uporabne predmete koje nas podsjećaju na 70te godine. 

Kako odabrati bezvremenske komade namještaja? Arhitektica otkriva vrijedne trikove

Onda ćemo sada obići Lesninu i početi tražit te predmete koji nam nedostaju da bi ovaj prostor preuredili u potpunosti.

Razmišljam nešto, o nečemu što nam je baza na podu, a to je tepih od kravlje kože koji ima crni sjaj, zato jer imamo postojeću podnu oblogu tamnu i onda će ovo samo dati dodatnu teksturu.

To ti se u interijerima zove layering, kada u istoj skali boja radiš različite teksture, na taj način dobivaš dubinu, bogatstvo prostora, tako da mislim da će to biti dobar rezultat. 

Što još tražimo osim tepiha?

Osim tepiha nam nedostaje stolić, naravno moramo staviti i jastuke koji onda izražavaju sam bit dekoracije svega i održavaju nam 70. koje danas volimo, otići ćemo u zonu gdje ćemo izabrati rasvjetna tijela koja će nas podsjećati na taj dizajn u smislu oblih tvorevina, ali ćemo paziti da ne odskačemo od osnovne skale boja koju danas radimo. 

Moramo kafe stol odabrati, moramo odabrati fotelju. Za fotelju je uvijek dobro da je ona potpuno drugačija ali ćemo je povezati sa zidom i kod tonova primjerice, zelenih boja, uvijek treba gledati dali su to topli tonovi ili hladni tonovi, dakle ako imamo bazu koja je u toplim tonovima, onda na to mogu ići svijetlije boje, ali topla zelena. 

Naslonit ćemo se sa ovim dizajnom na 60-te godine, ona je vrlo jednostavna, ima dobru boju, ona je od pliša, a sedamdesete godine vole pliš, voljele su ga i u odjeći i vole ga u interior designu, tako da ovo je dobar izbor i mislim da će zabavno biti vidjeti kakav će efekt imati ova topla rubna zelena sa jako dekoriranim zidom kojeg imamo. 

Kakav stolić tražimo uz ovakvu fotelju?

Tepih ima sjaja, idemo sa sjajem i što se tiče stolića. 

Postavit ću još ovu svjetiljku koju uvijek volim stavljati u kombinaciji sa istom takvom, iz iste familije, zašto sam ih odabrala? Zato jer ovakvih predmeta možemo naći i u 70-tim godinama jer predstavljaju procvat predmeta koji se rade od pleksiglasa, koji ima malo zaobljenije ili neobičnije forme i zato jer se sa svojom bojom i teksturom dobro slaže sa ostatkom onoga što smo slagali. Dakle, imamo bazu koja je neutralna, koju smo zatamnili, dodali smo sjaja bilo na tepihu ili ponešto na jastucima i na završnim detaljima. 

Transformacija dnevnog boravka pomoću samo jednog komada namještaja

Mislim da ne odskačemo, da imamo od glavnih akcenata zid koji je jako dekoriran, pa onda se to djelomično prati preko dekora na jastucima i onda u smirenijem tonu zaokružujemo sa sjajnim i tamnim elementima vaza, boca za piće, nešto knjiga i slično. 

Ove stilove koje radimo, radimo ih na način da želimo pokazati da je svaki od tih različitih stilova i danas ravnopravan, ne možemo reći da je sada u trendu jedan stil, ostali nisu, to pogotovo vrijedi za rezidencijalne prostore, za ono što imate u svoja četiri zida. 

Ono što je važno za 70te godine je da su one za ljude koji su hrabri, koji su i umjetnički nastrojeni, koji se to ne boje pokazati i zapravo bi bila poruka, napravite to i ne morate se nikome dokazivati.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice