Povežimo se

Izbor urednice

Odabir vrste peći za zimu bit će lakši uz ove savjete

Peći na drva i peći na pelete su dva su najpopularnija izbora

Ako još uvijek niste odabrali vrstu peći i ogrijeva za ovu zimu, donosimo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da izaberete najbolju opciju. 

Dolaskom hladnih dana suočavamo se s pitanjem kako se efikasno i ekonomično grijati, a zbog nestabilne cijene plina, često tražimo alternativu. Peći na drva i peći na pelete su dva su najpopularnija izbora, a oba imaju svoje prednosti i mane. 

Peći na palete i peći na drva

Najučinkovitije su peći na drva zbog toga što imaju puno veću energetsku vrijednost u grijanju, isto tako imaju, po meni, puno veću iskoristivost. Razlog je taj što kada u njima drvo sagorijeva ono se pretvara u ugljen. Taj ugljen se pretvara opet u žar i onda imamo duži vremenski period toplinu koju one proizvode.”,  izjavio je Tomislav Kromar, prodajni savjetnik u Pevexu.

Peći na drva stvaraju i posebnu atmosferu u domu

Peći na drva su tradicionalan izbor za grijanje koje pridonose posebnoj atmosferi u prostoriji dok su peći na pelete novija opcija koja popularnost zahvaljuje učinkovitosti i praktičnosti. 

Peći na drvo i peći na pelet se razlikuju po vrsti materijala kojima se služe za grijanje, s time da peći na pelet ponajviše se razlikuju po tome što moraju imati električnu energiju da bi mogle raditi, da bi mogao sustav gorenja grijat. 

Električna energija služi za to da upuhuje zrak unutra kako bi taj pelet mogao gorjeti, jer pelet je jedna nabijena masa koja jednostavno bez protoka zraka ne može gorjeti i stvoriti vatru i toplinu.”, dodaje sugovornik.

Prilikom odabira važno je znati koji su preduvjeti potrebni za instalaciju 

Za instalaciju peći na drva, ističe sugovornik, je prvobitno potreban dobar dimnjak koji je predviđen za peć koju smo odabrali, potrebne su dimovodne cijevi, koljena, rozete. Kod peći na pelete isto tako je potreban dimovodni sustav, odnosno cijevi, koljena i sve ostalo i isto tako je potreban dovod zraka kako bi pelet mogao gorjeti. 

Bez obzira koju opciju birate, snagu peći treba prilagoditi veličini prostorije koju želite zagrijati. 

“Po idealnim uvjetima, kada je izolacija savršena i da nema puno staklenih stijena koje hlade prostor, po pravilu bi trebalo biti; kilovat snage peći na otprilike 10 kvadrata. Ali kako nigdje nisu toliko idealni uvjeti, uvijek se uzima više tako da možemo reći da je jedan kilovat sat za nekakvih 7 do 8 kvadrata.”, savjetuje.

Palete, brikete ili drvo…

U računicu svakako uključite dostupnost ogrjeva, a pelete, brikete i drvo možete nabaviti u Pevexovim poslovnicama. 

“Razlike i prednosti između tih ogrjeva su prije svega te da drvo ima najveću energetsku učinkovitost. Kod briketa je stvar nešto malo bolja, nije kao drvo, ima puno veću toplotnu vrijednost tako da nam je puno manja količina potrebna prilikom grijanja, naspram drveta. 

A kod peleta je, smatram, najbolja stvar to što ne stvaraju puno otpada, a to znači da puno jednostavnije i brže možete očistiti te peći jer cijeli pelet se pretvara u pepeo koji jednostavno sa usisavačem za pepeo i usisate. Peći na brikete nisu neke specijalne peći, to su iste peći kao peći na drva samo šta koriste drugo gorivo za loženje.”, pojašnajva sugovornik te dodaje kako se kod peći na drva mogu koristiti i briketi jer oni su u biti jedan dio otpadnog materijala od drveta, sažet u jednu cjelinu, isto kao peleti, samo u većem izdanju. 

Grijanje na struju

Iako je grijanje na struju jedno od najskupljih, najčešće se koristi u pojedinačnim prostorijama kada  je potrebno brzo zagrijavanje. 

“Najveće prednosti peći na struju, odnosno grijalice, su te što ne moramo paziti na gorivu tvar unutra koja nam stvara toplinu, već one imaju ugrađene u sebi grijače. Uključimo ih jednostavno u električnu energiju i pustimo ih da one odrađuju svoj posao kako treba.”, zaključio je Kromar.

Najbolji izbor ogrijeva je onaj koji vam omogućuje komforno i ekonomično grijanje prilagođeno vašem načinu života. 

pevex.hr

Izbor urednice

Kako napisati oglas za prodaju nekretnine koji privlači kupce?

Pravilno napisan oglas može značajno ubrzati pronalazak kupaca!

Prodaja nekretnine može biti izazovan proces, ali pravilno napisan oglas može značajno ubrzati pronalazak ozbiljnih kupaca.

Kako napisati oglas za prodaju nekretnine koji ističe najbolje značajke objekta i privlači prave kupce? U nastavku donosimo ključne savjete stručnjaka za nekretnine.

Cijena kao ključni faktor

Prema podacima Porezne uprave, u prvoj polovici prošle godine zabilježen je blagi pad kupoprodaje nekretnina, dok su istovremeno cijene stanova, osobito u Zagrebu, porasle na prosjek između 2300 i 2600 eura po kvadratnom metru. Planirate li prodaju nekretnine, važno je realno procijeniti cijenu.

“Cijenu nekretnine uvijek pratimo kroz prodane objekte na toj lokaciji, njihov kvadratni metar i starost zgrade. Najbolje je osloniti se na stvarne kupoprodaje koje su se dogodile u blizini,” savjetuje Martina Mataić Škugor, agentica za nekretnine iz Opereta nekretnine.

Martina Mataić Šugor

Kvalitetne fotografije – prva stvar koju kupci primijete

Dobar oglas ne ovisi samo o tekstu, već i o vizualnoj prezentaciji. Kvalitetne fotografije su ključne jer stvaraju prvi dojam i mogu privući veći broj ozbiljnih kupaca.

“Profesionalne fotografije mogu značajno skratiti vrijeme prodaje. Ipak, važno je ne pretjerivati s uljepšavanjem. Ako kupac vidi da stanje uživo ne odgovara slikama, gubi se povjerenje,” objašnjava Mataić Škugor.

Kako napisati oglas za prodaju nekretnine – što istaknuti?

Prilikom izrade oglasa, važno je biti precizan i transparentan. Kupci žele znati osnovne informacije, a nedostatak detalja može ih odvratiti od kontakta.

“U oglasu je ključno naglasiti točnu kvadraturu, stanje dokumentacije (vlasnički list, uporabna dozvola, energetski certifikat) te dostupne sadržaje poput parkirnog mjesta, balkona ili spremišta. Također, korisno je priložiti tlocrt jer kupci često žele unaprijed vidjeti raspored prostorija,” dodaje Mataić Škugor.

Priprema nekretnine prije razgledavanja

Prvi dojam često odlučuje hoće li kupac pokazati ozbiljan interes. Ulaganje u sitne popravke i estetske dorade može značajno podići vrijednost nekretnine.

“Stan mora biti uredan i čist. Uklonite stare i dotrajale stvari, popravite sitne kvarove poput prekidača i kvaka te obratite pažnju na stubište i ulaz. To su prvi elementi koje kupac primjećuje,” savjetuje Mataić Škugor.

Kako pripremiti nekretninu za prodaju: 8 savjeta za privlačenje kupaca

Također, stvaranje ugodne atmosfere tijekom razgledavanja može pomoći kupcima da zamisle sebe u tom prostoru.

“Biljke, blagi mirisi svježe pečenih kolača ili kave mogu stvoriti toplu atmosferu. Također, ako imate kućne ljubimce ili malu djecu, preporuka je da ih u tom trenutku ne bude u stanu kako bi razgledavanje prošlo što ugodnije,” napominje Mataić Škugor.

Društvene mreže kao alat za vidljivost

Iako društvene mreže nisu osnovni alat za prodaju nekretnine, mogu pomoći u povećanju vidljivosti oglasa. No, ključ uspješne prodaje ipak leži u kvalitetno pripremljenoj nekretnini, atraktivnom oglasu i pravilno postavljenoj cijeni.

Nastavite čitati

Izbor urednice

Iz ljubavi prema glini: Kiparstvo, keramika i Onye

Od prvog susreta s glinom do vlastitog brenda!

Branimir Boban

Branimir Boban (Onye), akademski je kipar, a prvi put se susreo s glinom kada je upisao Školu primijenjene umjetnosti i dizajna (ŠPUD), a taj trenutak potpuno mu je promijenio perspektivu.

Odmah sam zavolio medij, i zato što mi je bio novitet, a i zato jer je zahtijevao jedan drugi način gledanja na svijet koji me je zapravo najviše intrigirao zbog apsolutno nove perspektive na cijeli svijet oko sebe.

Iako je u početku razmišljao o arhitekturi i dizajnu, keramika ga je toliko osvojila da se odlučio za taj smjer.

ŠPUD sam upisao kada sam doznao da takva škola postoji, što mi je bilo nevjerojatno u tom trenutku. Htio sam ići u smjeru arhitekture i dizajna, ali nakon prve godine, upoznavanja s glinom i još nekoliko manjih faktora, odlučio sam upisati odjel keramike.

Taj odabir pokazao se ispravnim. Na odjelu keramike sam se snašao bolje nego sam mogao zamisliti, krenuo stvarati i još uvijek nisam stao.“

Prvi susret s keramikom – novi pogled na svijet

Za završni rad spojio je keramiku i kiparstvo, stvarajući rad koji nosi dublje značenje.

Za završni rad napravio sam svoj prvi spoj keramike i kiparstva – pet glava koje izranjaju iz postamenta natrag u svijet. Svaka glava predstavlja drugu ljudsku osobinu koja fali u svijetu, ali se polako nazire nazad: iskrenost, hrabrost, dobrota, disciplina i razumijevanje.

Branimir Boban

Od keramike do kiparstva

Nakon ŠPUD-a, iako je htio je nastaviti s keramikom na fakultetu, opcije su bile ograničene. „Htio sam nastaviti na akademiji na smjeru keramike, ali pošto su opcije bile Linz ili Beograd, a nisam baš imao mogućnosti ići van Zagreba, odlučio sam upisati kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.

Prve dvije godine bile su prilagodba drugačijem načinu rada.

„Pokušavao sam se prilagoditi kiparskom pristupu koji sam razumio, ali sam imao već istreniran ‘keramičarski’ mozak. Kad sam to shvatio i prihvatio, počeo sam primjenjivati taj način razmišljanja u kiparstvu i tada mi se opet otvorio novi svijet.

Na kraju druge godine odabrao je mentora – profesora Damira Mataušića.

Branimir Boban

Moj jedini logični izbor koji nije mogao biti bolji bio je mentorstvo pod profesorom Damirom Mataušićem. Profesor koji me je naučio puno i od kojeg i dan danas učim iz toga što je govorio tada; jednostavno vrhunski umjetnik, medaljar, mentor i čovjek.“

Izložbe i projekti – svaka priča traži novo rješenje

Branimir Boban je sudjelovao na brojnim projektima, a svaki od njih donio mu je novi izazov.

Svaki projekt, koliko god različit ili sličan, traži potpuno novi stav prema ‘problemu’ koji je potrebno riješiti. Nikada za isti problem nećete dva puta napraviti istu stvar i naći isto rješenje.“

Posebno mu je značajna suradnja s Nenadom Soviljem za izložbu Genesis u Klovićevim dvorima. „Tamo sam predstavio set porculanskih vaza i šalica.“

Branimir Boban
Branimir Boban

Svoj diplomski rad predstavio je na samostalnoj izložbi u galeriji Antun Augustinčić u Klanjcu.

Osim toga, bio je dio MilanoFFF-a, gdje su predstavljali zagrebački fashion brend Tire Calligraphy.

„Na MilanoFFF-u smo predstavili kratku 3D animaciju i bili shortlistani uz svjetske brendove poput Calvina Kleina, Balenciage i Adidasa.“

U Zagrebu je sudjelovao na Festivalu svjetla 2023., gdje je radio na Muzičkom paviljonu na Zrinjevcu.

To je bio jedan od projekata gdje sam morao naći potpuno novi pristup rješavanju problema. Volim praktična rješenja i volim se naći u problemu koji treba riješiti.

Pokretanje brenda Onye

Otvaranje obrta bila je velika prekretnica.

Pokretanje obrta ili brenda bilo je samo pitanje vremena, to jest hrabrosti na jedan način i odluke. Najveći je bio taj strah od nepoznanice i izlaska iz komfora, jer moraš opravdati sam sebe sebi, a s tim i drugima.“

Ime brenda Onye, Branimir Boban kaže, potječe još iz srednjoškolskih dana.

„Ime brenda i logo nastali su na mom samom početku, to jest pri upisu u srednju školu, i opstali su. Jedna zanimljivost koju sam nedavno doznao je ta da ‘onye’ na Igbo jeziku znači ‘osoba’ ili ‘persona’.“

Za one koji razmišljaju o pokretanju vlastitog brenda, ima jednostavan savjet:

Obrt nije teško otvoriti i svim kolegama koji imaju svoju ideju, želju i volju definitivno bih predložio da istraže mogućnosti i pokrenu nešto sami. Ipak, svi smo kreatori, a za takvu osobu što je bolje nego kreirati svoj život u svakom aspektu i uživati u svom svijetu.“

Budući projekti

Osim suradnje s umjetničkim rasadnikom Diši na nos, Boban ima još mnogo planova. „Postoje mnogi drugi planovi i suradnje koje su u procesu i pripravnosti.“

Njegov put od prvog susreta s glinom do pokretanja vlastitog brenda dokaz je da upornost i ljubav prema umjetnosti mogu stvoriti jedinstven potpis. A kako kaže – „Svaki novi problem samo je prilika za kreativno rješenje.“

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice