Uređenje interijera
Psihologija boja: Kako boje utječu na naš prostor i emocije
Svi doživljavamo boje na svoj način, ali psihologija boja može nam pomoći u odabiru boje za interijer
Osim estetike i funkcionalnosti, boje koje odaberete za svoj dom imaju dublji utjecaj na vaše emocionalno stanje, a to možemo nazvati tzv. psihologijom boja.
Bojama možemo izazvati reakcije kod ljudi, ali ljudi u principu nisu svjesni svojih reakcija kada gledaju u nekakvu boju. Mi sa bojama, pogotovo u marketingu i u prodaji, možemo izazvat određeni efekt, potaknuti nekoga na kupnju ili na neko drugo djelovanje, objasnio je dr. sc. Igor Zjakić sa Grafičkog fakulteta u Zagrebu.
Aktivne i pasivne boje
Odavna postoje dokazi da boje utječu na čovjekovu podsvijest.
Crteži pračovjeka u pećinama bili su različitih boja kako bi dočarali emocije, a bojama se izražavaju i afrička plemena. Danas se utjecaj boja na naše raspoloženje sve više istražuje i koristi u marketingu.

Boje dijelimo na aktivne i pasivne, odnosno tople i hladne.
Aktivne boje su one koje izazivaju neku akciju, a to su tople boje, odnosno one koje asociraju na vatru.
Pasivne boje, poput plave, zelene, sive i slično, su hladne boje.

dr. sc. Igor Zjakić, Grafički fakultet u Zagrebu
Psihologija boja i njihov utjecaj na emocije
Istraživanje provedeno na velikom broju ispitanika pokazalo da većina plavu smatra najljepšom bojom, a zelenu umirujućom. Ona podsjeća na opuštanje jer ju povezujemo s prirodom. Osim toga, zelena je u trendu pa s njom ne možete pogriješiti.
Dr. sc. Igor Zjakić objasnio je da zelena boja psihološki i fizikalno utječe na ljude. Naime, mozak se najmanje napreže dok gledamo u zelenu boju, jer se nalazi u centralnom spektru boja i srednjem vidnom području i procesi koji se događaju u mozgu, najmanje reagiraju. Što je također jedan od razloga zašto zelenu smatramo umirujućom bojom, nastavio je.

Dr. sc. Igor Zjakić dodatno je objasnio:
“Ako želimo kupiti sredstvo za odčepljivanje odvoda, sigurno ste primijetili da su ta sredstva uvijek pakirana u nekakvoj narančastoj, crnoj i žutoj kombinaciji.
Zbog čega? Opet se vraćamo na onaj psihološki, nesvjesni nivo, a to je ta naša evolucija. Pčela je žuto crna, opasne zmije su narančasto crne, imaju pruge, najotrovnija žaba na svijetu je narančasta, mi to vjerojatno u podsvijesti znamo da je to nekakva opasnost i kada kupujemo takvo jedno sredstvo za odčepljivanje odvoda, mi očekujemo od tog sredstva da je ono opasno poput zmije otrovnice, da grize i da očisti ono što mi trebamo očistiti.

Osvježivači za wc školjke obično su kombinacija tople i hladne boje, što je rezultat istraživanja povezanog sa psihologijom boja.
Naime, tijekom istraživanja sa istim deterdžentom u žutom i plavom pakiranju, ispitanici su rekli nakon pranja, da je žuto jako, da super pere i da je toliko jako da uništava robu, a plavo je tako, malo slabije pere, ali je bolje, ima bolje antibakterijska svojstva, ispričao je dr. sc. Zjakić za Dom na kvadrat.
Evolucijski najjači utjecaj crvene i narančaste
Upravo zbog evolucije, nemaju sve boje utjecaj na ljude. Dr. sc. Zjakić rekao je da najviše utječu crvena i narančasta boja i to zato što podsjećaju na krv.
Naši su predci bili lovci i krv nas na neki način privlači, odnosno izaziva određeno uzbuđenje i uznemirenost, dok žuta potiče radost jer podsjeća na sunce, a tople boje u interijerima volimo jer podsjećaju na toplinu.
Kako unijeti hrabre boje u interijer? Pratite ovih 10 savjeta dizajnera
Istraživanjem se dokazalo da boje koje su toplije, znači narančasta, smeđa, kad su zidovi u tim bojama, mi doživljavamo čak topliji prostor. I to do dva stupnja, što je jako velika ušteda, dakle, ako ste vi u prostoru narančastom ili smeđem okruženju, vama je toplije, vama treba manje energije za grijanje stana, objasnio nam je.

Svi doživljavamo boje na svoj način, no psihologija boja može nam pomoći u odabiru boje za interijer i kako će ona na nas utjecati.
Kupaonica
Grohe donosi Pure Foam pjenu – SPA doživljaj u vašu kupaonicu
Grohe spaja dizajn, tehnologiju i njegu

Na ISH sajmu u Frankfurtu Grohe je predstavio brojne novitete, a mi donosimo onaj koji briše granicu između kupaonice i wellness centra – Grohe Pure Foam sustav. Tehnologija omogućuje da se posebno formulirani sapuni pretvore u bogatu pjenu koja nježno obavija tijelo.

„Radi se o posebnim kartušama sapuna pod nazivom Kinuami“, objasnila je Martina Džoja Barišić, direktorica za regiju Mediteran. „Kad pritisnete gumb na uređaju, aktivira se sapun i stvara se pjena koja njeguje kožu. Nema parabena, nema mikrovlakana – samo čisti užitak.“
Pjena dolazi u pet mirisnih varijanti, a sustav se može montirati bez velikih radova, čak i na postojeći tuš.
Grohe Pure Foam: Tuširanje kao osobni SPA doživljaj
Grohe je na sajmu izložio cijeli koncept SPA kupaonice, s modularnim rješenjima, ambijentalnim rasvjetama i različitim vrstama mlaznica – od kišnog mlaza do snažnog slap efekta.
„Grohe SPA je dizajniran za arhitekte, dizajnere interijera, investitore, ali i za svakog pojedinca koji kupaonicu želi pretvoriti u osobni prostor za opuštanje“, rekla je Džoja Barišić.
Uz pomoć tehnologije, voda postaje medij opuštanja – uz zvuk, miris i dodir.

Održivost i emocija u istom proizvodu
Iako je naglasak na luksuzu, Grohe nije zaboravio održivost. Svi proizvodi iz SPA linije dizajnirani su tako da štede vodu i energiju bez kompromisa po pitanju funkcionalnosti ili estetike.
„Mi smo brend koji je istinski prijatelj vode,“ poručila je Džoja Barišić. „Naš core je voda, ali mi uzimamo odgovornost da s njom postupamo pažljivo – i kroz proizvodnju i kroz dizajn.“
Kada tehnologija služi čovjeku
Grohe Pure Foam jednostavno se postavlja na zid – vijcima ili ljepilom – i kompatibilan je s Grohe termostatskim sustavima. Instalacija je brza, a rezultat je novo iskustvo tuširanja.
„Možete se najnormalnije istuširati, a onda jednim klikom pokrenuti pjenu. Isperete je kad želite, birate miris koji vam odgovara. To više nije tuširanje – to je trenutak za sebe“, dodala je.

Dizajn koji osjeća ritam dana
Grohe je ovim konceptom još jednom dokazao da kupaonica može biti više od funkcionalnog prostora – može biti zona mira, opuštanja i obnavljanja energije.
SPA proizvodi, uključujući Allure i Atrio kolekcije, pokazali su kako moderan dizajn može odgovoriti na emocionalne potrebe suvremenog čovjeka – uz poštovanje prema vodi kao resursu.
Kupaonica
Roca na ISH sajmu: Održivost, dizajn i budućnost kupaonica
Kupaonice koje štede vodu i energiju

ISH sajam u Frankfurtu održan je pod egidom održivosti s čim se Roca grupacija itekako mogla poistovjetiti. Kombinirajući stil, inovativnost i izdržljivost, tržištu nude ekološki prihvatljive
proizvode.
Na ovogodišnjem ISH sajmu u Frankfurtu, Roca grupa jasno je poručila – budućnost kupaonica je održiva, ali i lijepa. Među stotinama štandova, njihov je privlačio poglede bojama, teksturama i vizijom razvoja.
„Dobrodošli u Roca zonu!“, dočekao nas je Xavier Torras, direktor komunikacija Roca Grupe. „Roca i Laufen su naši globalni brendovi, imamo 20.000 zaposlenika i prisutni smo u više od 170 zemalja. Danas ovdje predstavljamo sve naše novitete profesionalcima iz cijelog svijeta.“

Roca kupaonice kao prostor za život, a ne samo za funkciju
Šetnja kroz njihov štand bila je poput šetnje modernom ulicom – s izlozima koji oduševljavaju.
„Roca i Laufen su naši globalni brendovi, imamo 20.000 zaposlenika i prisutni smo u više od 170 zemalja. Danas ovdje predstavljamo sve naše novitete profesionalcima iz cijelog svijeta.“, rekao je Xavier Torras, direktor komunikacija Roca Grupe.
Roca je posebno istaknula kolekciju slavina s naglaskom na boju, ali i Kay kolekciju koju potpisuje poznati europski dizajner Stefan Diaz.
„Kay kolekcija je ravnoteža dizajna i funkcionalnosti. Ima nove završne obrade i daje novu visinu kupaonici“, objasnio je Torras. „To je kolekcija srednjeg do višeg cjenovnog razreda, a dolazi krajem ove ili početkom sljedeće godine.“
Roca kupaonice time postaju mjesto osobnog izražavanja, a ne samo svakodnevne rutine.

Inovacije koje štede prostor, vodu i energiju
Posebnu pažnju privukla je nova WC školjka s integriranim vodokotlićem. Osim što štedi prostor, koristi gravitaciju umjesto električne energije.
„Zahvaljujući softveru i gravitaciji, bez struje možete stvoriti tlak i ispirati školjku. Uvijek imate spremnik i vodu – a voda pada prirodno“, pojasnio je Torras.

Održivost kao strateška odluka, ne samo trend
„To je tehnološka i ekološka revolucija koju planiramo proširiti u druge zemlje“, istaknuo je Torras, dodajući kako su već u tijeku pripreme za nove peći u Španjolskoj i Brazilu.
Održivi pristup Roca ne pokazuje samo u proizvodnji. Zaklada We Are Water, koju su osnovali prije 12 godina, do sada je pomogla više od 4 milijuna ljudi u zemljama s nedostatkom pitke vode i sanitarne infrastrukture.

Prisutnost mediterana u svakom detalju
„Korijeni su nam u mediteranu – kreativnost, prirodni materijali, život s poštovanjem prema vodi i okolišu“, zaključuje Torras. Roca je kroz dizajn, mirise i materijale poslala jasnu poruku: kupaonica budućnosti nije hladna i sterilna, nego topla, održiva i osobna.