Uređenje interijera
Rasvjeta utječe na funkcionalnost prostora
Rasvjeta ima ključnu ulogu u stvaranju atmosfere u prostoru, a odabir rasvjete ovisi o funkciji prostorije. Radne prostorije zahtijevaju jako i usmjereno svjetlo, dok se za ugodnu atmosferu koristi mekše svjetlo.
Izbor boje svjetla
Boja svjetlosti se izražava Kelvinima tako da to je zapravo boja temperature svjetlosti i prostori kao što su radni prostori ili uredi, zahtijevaju višu boju temperature svjetlosti, tako da se koriste rasvjetna tijela 4, 5000 Kelvina i slično, za razliku od dnevnog prostora, dječje sobe, spavaće sobe, gdje se koriste rasvjetna tijela niže temperature, svjetla između 2, 3000 kelvina i slično, objasnila je Mirta Banić iz Pevexa.

Lumen predstavlja jedinicu za svjetlosni tok i vrlo je važan parametar u kontekstu veličine prostorije o kojoj zapravo razgovaramo tako da se za područje dnevne sobe, dječje sobe, spavaće sobe, koristi cirka sto lumena po kvadratnom metru za razliku od područja gdje je potrebno postići veću osvijetljenost, tako da zapravo lumeni predstavljaju svjetlinu rasvjetnog tijela, nastavila je.
Kombiniranjem glavne, ambijentalne i usmjerene rasvjete postiže se bolja funkcionalnost rasvjete prilagođena prostoru, a kao glavni izvor obično se koristi stropna rasvjeta.
Plafonjere
Klasične plafonjere dolaze sa predefiniranim parametrima kao što su boja i vrsta svjetla, sa ili bez efekta pozadinskog svjetla ili efekta zvjezdanog neba i u pravilu su vrlo često odabir rasvjete s obzirom da ravnomjerno rasvjetljavaju cijelu prostoriju. Osim klasičnih plafonjera postoje takozvane smart plafonjere, to su pametne plafonjere kojima se rukuje pomoću ili pametnih aplikacija na mobilnom telefonu ili pomoću daljinskih upravljača što omogućuje izmjenu boje svjetla, intenziteta svjetla, određenih efekata, a vrlo često dolaze i sa ugrađenim zvučnikom koji isto tako može funkcionirat na taj način, rekla je Banić iz Pevexa.


Viseća rasvjeta
Viseća rasvjetna tijela vrlo su dekorativna i mogu biti glavni izvor svjetlosti ali moraju biti odabrana u skladu s namještajem, osobito u blagovaonici.
Važan je odabir u skladu sa oblikom stola, ako dolazi iznad stola, a najčešće to tako jeste i isto tako je bitno obratiti pozornost na samu veličinu. Ukoliko se radi o okruglom stolu promjera 120, onda idealno sjenilo samog rasvjetnog tijela bi bilo oko 50 centimetara. Vrlo je važno isto tako obratiti pozornost na udaljenost rasvjetnog tijela od same ploče stola, što je negdje treba biti oko 80 centimetara, a često se poseže i za rasvjetnim tijelima kod kojih se može regulirati visina, objasnila je Banić.

Zidna i podna rasvjeta
Zidna i podna rasvjetna tijela često se koriste za postizanje ugodne atmosfere, osobito u dnevnim prostorijama, dok kupaonica ima drugačije zahtjeve.

Kupaonice
Kupaonica je specifična utoliko što elementi koji su primijenjeni u kupaonici moraju zadovoljavati takozvanu IP44 zaštitu, odnosno otpornost na vlagu. U pravilu se radi o jednom rasvjetnom tijelu koje obasjava cijelu kupaonicu i dodatnim rasvjetnim tijelima koji su namijenjeni ili rasvjeti nad ogledalom sa obje strane ogledala tako da se zapravo omogućuje uređivanje u kupaonici, izjavila je Banić za Dom na kvadrat.

Spavaće sobe
Spavaće sobe vole mekše, žuto svjetlo za opuštanje, a dječje sobe trebaju nekoliko izvora svjetlosti.

Dječje sobe
Rasvjeta dječje sobe je zahtjevna utoliko što treba osigurati sigurnost tako da je stropna rasvjeta odlična varijanta za rasvjetljenje cijelog prostora namijenjenog igri. Osim toga, prostor uz krevet traži dodatnu svjetiljku, koja je namijenjena čitanju bajki ili kod školskog djeteta to je radna površina koja se mora osvijetliti stolnim svjetiljkama, kod dešnjaka se one u pravilu smještaju sa lijeve strane, odnosno kod ljevaka sa desne strane, rekla je Mirta Banić iz Pevexa.

Pevexova ponuda donosi inovativna tehnološka i dizajnerska rješenja, a stručno osoblje pomoći će vam u odabiru idealne rasvjete.
pevex.hr
Kupaonica
Grohe donosi Pure Foam pjenu – SPA doživljaj u vašu kupaonicu
Grohe spaja dizajn, tehnologiju i njegu

Na ISH sajmu u Frankfurtu Grohe je predstavio brojne novitete, a mi donosimo onaj koji briše granicu između kupaonice i wellness centra – Grohe Pure Foam sustav. Tehnologija omogućuje da se posebno formulirani sapuni pretvore u bogatu pjenu koja nježno obavija tijelo.

„Radi se o posebnim kartušama sapuna pod nazivom Kinuami“, objasnila je Martina Džoja Barišić, direktorica za regiju Mediteran. „Kad pritisnete gumb na uređaju, aktivira se sapun i stvara se pjena koja njeguje kožu. Nema parabena, nema mikrovlakana – samo čisti užitak.“
Pjena dolazi u pet mirisnih varijanti, a sustav se može montirati bez velikih radova, čak i na postojeći tuš.
Grohe Pure Foam: Tuširanje kao osobni SPA doživljaj
Grohe je na sajmu izložio cijeli koncept SPA kupaonice, s modularnim rješenjima, ambijentalnim rasvjetama i različitim vrstama mlaznica – od kišnog mlaza do snažnog slap efekta.
„Grohe SPA je dizajniran za arhitekte, dizajnere interijera, investitore, ali i za svakog pojedinca koji kupaonicu želi pretvoriti u osobni prostor za opuštanje“, rekla je Džoja Barišić.
Uz pomoć tehnologije, voda postaje medij opuštanja – uz zvuk, miris i dodir.

Održivost i emocija u istom proizvodu
Iako je naglasak na luksuzu, Grohe nije zaboravio održivost. Svi proizvodi iz SPA linije dizajnirani su tako da štede vodu i energiju bez kompromisa po pitanju funkcionalnosti ili estetike.
„Mi smo brend koji je istinski prijatelj vode,“ poručila je Džoja Barišić. „Naš core je voda, ali mi uzimamo odgovornost da s njom postupamo pažljivo – i kroz proizvodnju i kroz dizajn.“
Kada tehnologija služi čovjeku
Grohe Pure Foam jednostavno se postavlja na zid – vijcima ili ljepilom – i kompatibilan je s Grohe termostatskim sustavima. Instalacija je brza, a rezultat je novo iskustvo tuširanja.
„Možete se najnormalnije istuširati, a onda jednim klikom pokrenuti pjenu. Isperete je kad želite, birate miris koji vam odgovara. To više nije tuširanje – to je trenutak za sebe“, dodala je.

Dizajn koji osjeća ritam dana
Grohe je ovim konceptom još jednom dokazao da kupaonica može biti više od funkcionalnog prostora – može biti zona mira, opuštanja i obnavljanja energije.
SPA proizvodi, uključujući Allure i Atrio kolekcije, pokazali su kako moderan dizajn može odgovoriti na emocionalne potrebe suvremenog čovjeka – uz poštovanje prema vodi kao resursu.
Kupaonica
Roca na ISH sajmu: Održivost, dizajn i budućnost kupaonica
Kupaonice koje štede vodu i energiju

ISH sajam u Frankfurtu održan je pod egidom održivosti s čim se Roca grupacija itekako mogla poistovjetiti. Kombinirajući stil, inovativnost i izdržljivost, tržištu nude ekološki prihvatljive
proizvode.
Na ovogodišnjem ISH sajmu u Frankfurtu, Roca grupa jasno je poručila – budućnost kupaonica je održiva, ali i lijepa. Među stotinama štandova, njihov je privlačio poglede bojama, teksturama i vizijom razvoja.
„Dobrodošli u Roca zonu!“, dočekao nas je Xavier Torras, direktor komunikacija Roca Grupe. „Roca i Laufen su naši globalni brendovi, imamo 20.000 zaposlenika i prisutni smo u više od 170 zemalja. Danas ovdje predstavljamo sve naše novitete profesionalcima iz cijelog svijeta.“

Roca kupaonice kao prostor za život, a ne samo za funkciju
Šetnja kroz njihov štand bila je poput šetnje modernom ulicom – s izlozima koji oduševljavaju.
„Roca i Laufen su naši globalni brendovi, imamo 20.000 zaposlenika i prisutni smo u više od 170 zemalja. Danas ovdje predstavljamo sve naše novitete profesionalcima iz cijelog svijeta.“, rekao je Xavier Torras, direktor komunikacija Roca Grupe.
Roca je posebno istaknula kolekciju slavina s naglaskom na boju, ali i Kay kolekciju koju potpisuje poznati europski dizajner Stefan Diaz.
„Kay kolekcija je ravnoteža dizajna i funkcionalnosti. Ima nove završne obrade i daje novu visinu kupaonici“, objasnio je Torras. „To je kolekcija srednjeg do višeg cjenovnog razreda, a dolazi krajem ove ili početkom sljedeće godine.“
Roca kupaonice time postaju mjesto osobnog izražavanja, a ne samo svakodnevne rutine.

Inovacije koje štede prostor, vodu i energiju
Posebnu pažnju privukla je nova WC školjka s integriranim vodokotlićem. Osim što štedi prostor, koristi gravitaciju umjesto električne energije.
„Zahvaljujući softveru i gravitaciji, bez struje možete stvoriti tlak i ispirati školjku. Uvijek imate spremnik i vodu – a voda pada prirodno“, pojasnio je Torras.

Održivost kao strateška odluka, ne samo trend
„To je tehnološka i ekološka revolucija koju planiramo proširiti u druge zemlje“, istaknuo je Torras, dodajući kako su već u tijeku pripreme za nove peći u Španjolskoj i Brazilu.
Održivi pristup Roca ne pokazuje samo u proizvodnji. Zaklada We Are Water, koju su osnovali prije 12 godina, do sada je pomogla više od 4 milijuna ljudi u zemljama s nedostatkom pitke vode i sanitarne infrastrukture.

Prisutnost mediterana u svakom detalju
„Korijeni su nam u mediteranu – kreativnost, prirodni materijali, život s poštovanjem prema vodi i okolišu“, zaključuje Torras. Roca je kroz dizajn, mirise i materijale poslala jasnu poruku: kupaonica budućnosti nije hladna i sterilna, nego topla, održiva i osobna.