Uređenje interijera
Retro stil vraća se na velika vrata
Puni detalja i jarkih boja unose toplinu u dom
Moderni interijeri često su hladni i nedostaje im topline koja nam je potrebna kada često boravimo u domu. To se jasno iskristaliziralo u posljednje dvije godine pa se industrija dizajna interijera okrenula retro stilovima.

‘Retro stilovi su nam privlačni iz razloga što su puni detalja, jarkih boja i unose jednu toplinu u dom. Nadalje, imamo geometrijske oblike na tapetama koje su bile u prošlom stoljeću 70-tih, jako popularne ili cvjetni uzorci na tkaninama i tapetama. Tako da dosta je šaroliko i intenzivno’, kaže Nevenka Vidmar, dipl. ing. arhitekture.
Od njega može i zaboliti glava
Pomalo neobičan i naglašen, retro je stil od kojeg, ako se pretjera, može boljeti glava. ‘Postoje kuće i interijeri koje su u potpunosti uređene u retro stilu, ali to je teško sve skupa uskladiti i tu treba biti jako vješt u tome, baš iz razloga što prevladavaju jarke boje i naglašene teksture i sav namještaj je isto naglašen. Takvi prostori nisu baš za svakog i mogu biti naporni za dulji boravak. To će vrlo rijetko nekome odgovarati’, upozorava arhitektica.

Preporuka je zato suvremeni prostor oplemeniti s nekoliko komada namještaja u stilu 50-tih, 60-tih ili 70-tih godina dvadesetog stoljeća.
‘Možemo ubaciti tu neku komodu pa je prebojiti u neku jarku boju ili recimo ako imate neke stare fotelje ili ste ih naslijedili od bake, presvući nekom tkaninom koja ima neki smjeli dekor, uzorak po sebi. Možda neka geometrijska tijela ili cvjetni uzorak.
Hladnjak danas proizveden, a izgleda kao da je ih 60-ih godina
Retro namještaj ne mora nužno biti star namještaj. ‘Danas se na tržištu može naći namještaj koji je proizveden u današnje doba, ali oponaša stil perioda 50-tih, 60-tih, 70-tih godina prošloga stoljeća. Kao na primjer hladnjak koji možete danas u dućanu kupiti, a izgleda i dizajniran je kao da je iz 60-tih godina’, dodaje.

Dašak prošlih vremena može pružiti i samo jedna stolna retro lampa, jastučići s geometrijskim uzorkom ili zid od opeke. Retro elementi su i metro pločice ili kvadratičaste crno bijele.
Unose toplinu u dom
‘Danas postoje na tržištu i tepisi koji nas asociraju na prošla vremena. Novi su, ali izgledaju kao da su istrošeni, izlizani. Oni se dobro uklapaju sa suvremenim namještajem koji je dosta često hladan, glatkih ravnih površina pa svi ti retro elementi unose jedan dašak topline u prostor’, kaže arhitektica.

Retro stil dozvoljava umjetničku slobodu, ali treba voditi računa da u prostor ne natrpate puno toga u retro stilu, jer će vas od siline uzoraka i boja zaboljeti glava. ‘Ono što bi svakako preporučila kad uređujemo interijer u retro stilu je da se držimo jednog vremenskog razdoblja, iz prošlog stoljeća, na primjer 50-ti ili 60-tih ili 70-tih ili 80-tih godina. Ne da miješamo sve te stilove, zato što su to ipak različiti stilovi. U konačnici neće lijepo izgledati’, nadovezuje se.
Retro dizajn vječna je inspiracija koja će modernom interijeru dati bezvremensku notu.
Kupaonica
Grohe donosi Pure Foam pjenu – SPA doživljaj u vašu kupaonicu
Grohe spaja dizajn, tehnologiju i njegu

Na ISH sajmu u Frankfurtu Grohe je predstavio brojne novitete, a mi donosimo onaj koji briše granicu između kupaonice i wellness centra – Grohe Pure Foam sustav. Tehnologija omogućuje da se posebno formulirani sapuni pretvore u bogatu pjenu koja nježno obavija tijelo.

„Radi se o posebnim kartušama sapuna pod nazivom Kinuami“, objasnila je Martina Džoja Barišić, direktorica za regiju Mediteran. „Kad pritisnete gumb na uređaju, aktivira se sapun i stvara se pjena koja njeguje kožu. Nema parabena, nema mikrovlakana – samo čisti užitak.“
Pjena dolazi u pet mirisnih varijanti, a sustav se može montirati bez velikih radova, čak i na postojeći tuš.
Grohe Pure Foam: Tuširanje kao osobni SPA doživljaj
Grohe je na sajmu izložio cijeli koncept SPA kupaonice, s modularnim rješenjima, ambijentalnim rasvjetama i različitim vrstama mlaznica – od kišnog mlaza do snažnog slap efekta.
„Grohe SPA je dizajniran za arhitekte, dizajnere interijera, investitore, ali i za svakog pojedinca koji kupaonicu želi pretvoriti u osobni prostor za opuštanje“, rekla je Džoja Barišić.
Uz pomoć tehnologije, voda postaje medij opuštanja – uz zvuk, miris i dodir.

Održivost i emocija u istom proizvodu
Iako je naglasak na luksuzu, Grohe nije zaboravio održivost. Svi proizvodi iz SPA linije dizajnirani su tako da štede vodu i energiju bez kompromisa po pitanju funkcionalnosti ili estetike.
„Mi smo brend koji je istinski prijatelj vode,“ poručila je Džoja Barišić. „Naš core je voda, ali mi uzimamo odgovornost da s njom postupamo pažljivo – i kroz proizvodnju i kroz dizajn.“
Kada tehnologija služi čovjeku
Grohe Pure Foam jednostavno se postavlja na zid – vijcima ili ljepilom – i kompatibilan je s Grohe termostatskim sustavima. Instalacija je brza, a rezultat je novo iskustvo tuširanja.
„Možete se najnormalnije istuširati, a onda jednim klikom pokrenuti pjenu. Isperete je kad želite, birate miris koji vam odgovara. To više nije tuširanje – to je trenutak za sebe“, dodala je.

Dizajn koji osjeća ritam dana
Grohe je ovim konceptom još jednom dokazao da kupaonica može biti više od funkcionalnog prostora – može biti zona mira, opuštanja i obnavljanja energije.
SPA proizvodi, uključujući Allure i Atrio kolekcije, pokazali su kako moderan dizajn može odgovoriti na emocionalne potrebe suvremenog čovjeka – uz poštovanje prema vodi kao resursu.
Kupaonica
Roca na ISH sajmu: Održivost, dizajn i budućnost kupaonica
Kupaonice koje štede vodu i energiju

ISH sajam u Frankfurtu održan je pod egidom održivosti s čim se Roca grupacija itekako mogla poistovjetiti. Kombinirajući stil, inovativnost i izdržljivost, tržištu nude ekološki prihvatljive
proizvode.
Na ovogodišnjem ISH sajmu u Frankfurtu, Roca grupa jasno je poručila – budućnost kupaonica je održiva, ali i lijepa. Među stotinama štandova, njihov je privlačio poglede bojama, teksturama i vizijom razvoja.
„Dobrodošli u Roca zonu!“, dočekao nas je Xavier Torras, direktor komunikacija Roca Grupe. „Roca i Laufen su naši globalni brendovi, imamo 20.000 zaposlenika i prisutni smo u više od 170 zemalja. Danas ovdje predstavljamo sve naše novitete profesionalcima iz cijelog svijeta.“

Roca kupaonice kao prostor za život, a ne samo za funkciju
Šetnja kroz njihov štand bila je poput šetnje modernom ulicom – s izlozima koji oduševljavaju.
„Roca i Laufen su naši globalni brendovi, imamo 20.000 zaposlenika i prisutni smo u više od 170 zemalja. Danas ovdje predstavljamo sve naše novitete profesionalcima iz cijelog svijeta.“, rekao je Xavier Torras, direktor komunikacija Roca Grupe.
Roca je posebno istaknula kolekciju slavina s naglaskom na boju, ali i Kay kolekciju koju potpisuje poznati europski dizajner Stefan Diaz.
„Kay kolekcija je ravnoteža dizajna i funkcionalnosti. Ima nove završne obrade i daje novu visinu kupaonici“, objasnio je Torras. „To je kolekcija srednjeg do višeg cjenovnog razreda, a dolazi krajem ove ili početkom sljedeće godine.“
Roca kupaonice time postaju mjesto osobnog izražavanja, a ne samo svakodnevne rutine.

Inovacije koje štede prostor, vodu i energiju
Posebnu pažnju privukla je nova WC školjka s integriranim vodokotlićem. Osim što štedi prostor, koristi gravitaciju umjesto električne energije.
„Zahvaljujući softveru i gravitaciji, bez struje možete stvoriti tlak i ispirati školjku. Uvijek imate spremnik i vodu – a voda pada prirodno“, pojasnio je Torras.

Održivost kao strateška odluka, ne samo trend
„To je tehnološka i ekološka revolucija koju planiramo proširiti u druge zemlje“, istaknuo je Torras, dodajući kako su već u tijeku pripreme za nove peći u Španjolskoj i Brazilu.
Održivi pristup Roca ne pokazuje samo u proizvodnji. Zaklada We Are Water, koju su osnovali prije 12 godina, do sada je pomogla više od 4 milijuna ljudi u zemljama s nedostatkom pitke vode i sanitarne infrastrukture.

Prisutnost mediterana u svakom detalju
„Korijeni su nam u mediteranu – kreativnost, prirodni materijali, život s poštovanjem prema vodi i okolišu“, zaključuje Torras. Roca je kroz dizajn, mirise i materijale poslala jasnu poruku: kupaonica budućnosti nije hladna i sterilna, nego topla, održiva i osobna.