Uređenje interijera
Kako pripremiti stan za prodaju
Stručnjaci kažu da je pri kupnji i prodaji nekretnina bitna lokacija, lokacija i samo lokacija. Ali što ako ste nekretninu naslijedili, lokaciju ne možete birati, a vrijeme je za njezinu prodaju?
Stručnjaci kažu da je pri kupnji i prodaji nekretnina bitna lokacija, lokacija i samo lokacija. Ali što ako ste nekretninu naslijedili, lokaciju ne možete birati, a vrijeme je za njezinu prodaju? Stručne savjete u što se isplati uložiti, a u što ne prije prodaje, podijelila je s nama Lana Mihaljinac Knežević.

Na šta treba paziti
Prvi dojam je najvažniji. Kao i inače u životu, tako i kod kupnje nekretnine. Ali kako postići da upravo nekretnina koju vi prodajte ostavi pravi dojam na potencijalne kupce? Prije nego vam otkrijemo trikove, treba znati osnove.
Sredite papirologiju
Prvi preduvjet je da su papiri uredni, kako to laički kažemo, znači, da nema nikakvih tereta niti plombi na nekretnini koja bi sprječavala kupoprodaju. Valja napomenuti da upisana hipoteka na nekretnini ne remeti kupoprodaju.
A kad su papiri uredni, tada možete krenuti u pripremu nekretnine za prodaju.
Počistite i pospremite prostor

‘Svakako prije gledanja bi bilo poželjno ponovno da se pospremi, da se prostor prozrači, da se dignu rolete. Ako vlasnik ima ljubimce, ne bi ih bilo loše maknuti jer neki ljudi se plaše ili su alergični.
Unajmite profesionalca

Sugeriramo također da se prezentacija nekretnine prepusti agentu ili agenciji za nekretnine, naravno, ako je vlasnik odabrao kvalitetnog partnera za taj važan posao’, kaže vlasninica agencije za nekretnine Lana Mihaljinac Knežević.
Prezentacija prostora
Lako kad je nekretnina takva da je odmah useljiva, međutim što napraviti ako treba adaptaciju? Pogotovo ako je riječ o starim nekretninama punim neupotrebljivog namještaja.

Bolje se prezentiraju na fotografijama i uživo barem djelomično opremljeni prostori jer se doimaju toplijima. Međutim, ako je oprema i namještaj star i dotrajao, onda ga je ustvari bolje maknuti.
Dakle, čist prostor je svakako poželjan, bilo bi dobro i da oličite zidove, pogotovo ako su tamni ili puni čađe.
Renovacija ili kozmetičke promjene
Velike renovacije nisu nužne jer mnogi kupci vole kupiti upravo nekretninu za renovaciju i onda sami odabrati materijale te je urediti po svojem ukusu. Ukoliko se odlučite uložiti u renovaciju prije prodaje, onda se ograničite na osnove.

‘Naprimjer, uređenje vanjske i unutarnje stolarije, to će svakako povećati atraktivnost nekretnine, ugradnja klima uređaja kojega u današnje vrijeme svi traže. Ne sugeriram da se ide do nivoa investicija i renovacija poput ugradnje nove kuhinje ili kupaonice, tj. ako netko to radi, mora ponovno paziti da je to vrlo neutralno i samim time atraktivno što većem broju kupaca’, tvrdi.
Izbor boja
Neutralno je uvijek bolje i kad je riječ o bojama. Kažu da plava boja prodaje, ali na kraju je sve to stvar osobnog ukusa. A što se više ljudi bude svidjelo, to je veća mogućnost da će se nekretnina brzo i dobro prodati.
Predstavljamo dom
Peterosobni stan u 60 kvadrata: Genijalno rješenje Gordane Đerić
Kada prostor postane izazov

Stan od 60 kvadrata, peteročlana obitelj, troje djece – a želja da svatko ima svoju sobu. Za većinu nemoguća misija, no, za arhitekticu Gordanu Đerić – izazov vrijedan rješenja.
Prije renovacije, dva su dječaka dijelila sobu, a djevojčica je spavala u roditeljskoj. Cilj je bio stvoriti tri dječje sobe, roditeljsku spavaću i zadržati dnevni boravak. I sve to bez izbacivanja postojećeg namještaja.
Adaptacija stana kao milimetarski precizan zadatak
Stan se u početku sastojao iz dvije velike sobe.
„Jedino rješenje bio je pristup mom novom načinu projektiranja koji zovem ćelijski sistem projektiranja“, objasnila je Đerić. „Probila sam otvor između dvije sobe, zatvorila jedan ulaz iz hodnika i dobila komunikaciju iz koje se ulazi u ‘ćelije’.“
Tako su nastale minijaturne, ali potpuno funkcionalne sobe – svaka s prozorom. „Kad su vlasnici rekli baki da će svatko imati svoju sobu, ona je pitala: ‘A hoćete imat prozore?’ Pa smo i to riješili“, smije se arhitektica.

Sobe od 6 m² – i sve stane
Svaka soba ima krevet, radni stol, ormar, prozor i – ono najvažnije – privatnost. Dječaci imaju svaki svoju sobu s krevetom na kat, dok djevojčica napokon ima svoj kutak.
„Svi ormari, uključujući veliki plakarski iz spavaće sobe, ostali su u stanu. Samo smo ih premjestili i prilagodili raspored zidova prema njihovim dimenzijama,“ kaže Đerić.
Pregradni zidovi rađeni su s milimetarskom preciznošću – sve kako bi se maksimalno iskoristio prostor bez gubitka funkcionalnosti.




Poslije
Adaptacija stana: Kada dizajn poštuje životni ritam
Dnevna soba je samo – redizajnirana.
„Zadržali smo postojeći modularni namještaj, a kako vlasnici jako vole veliki stakleni stol, uzeli smo prozirne stolce da prostor ostane prozračan“, objašnjava arhitektica.
Ono što bi drugi smatrali ograničenjem, ovdje je postalo izvor kreativnosti. Sve je izvedeno dok je namještaj bio unutar stana – bez selidbe.


Rješenje koje poštuje svakodnevicu
Projekt je završen u roku od mjesec dana. Svaki član obitelji dobio je svoj prostor, a stan je zadržao toplinu doma.

„Svaka moja ćelija ima svoju funkciju. I puno veće sobe često nemaju toliko smisleno organiziran prostor“, zaključuje Đerić.
Ovo nije samo još jedna adaptacija stana – prostor je redizajniran da živi s obitelji i njihovim stvarnim potrebama.
Kupaonica
Grohe donosi Pure Foam pjenu – SPA doživljaj u vašu kupaonicu
Grohe spaja dizajn, tehnologiju i njegu

Na ISH sajmu u Frankfurtu Grohe je predstavio brojne novitete, a mi donosimo onaj koji briše granicu između kupaonice i wellness centra – Grohe Pure Foam sustav. Tehnologija omogućuje da se posebno formulirani sapuni pretvore u bogatu pjenu koja nježno obavija tijelo.

„Radi se o posebnim kartušama sapuna pod nazivom Kinuami“, objasnila je Martina Džoja Barišić, direktorica za regiju Mediteran. „Kad pritisnete gumb na uređaju, aktivira se sapun i stvara se pjena koja njeguje kožu. Nema parabena, nema mikrovlakana – samo čisti užitak.“
Pjena dolazi u pet mirisnih varijanti, a sustav se može montirati bez velikih radova, čak i na postojeći tuš.
Grohe Pure Foam: Tuširanje kao osobni SPA doživljaj
Grohe je na sajmu izložio cijeli koncept SPA kupaonice, s modularnim rješenjima, ambijentalnim rasvjetama i različitim vrstama mlaznica – od kišnog mlaza do snažnog slap efekta.
„Grohe SPA je dizajniran za arhitekte, dizajnere interijera, investitore, ali i za svakog pojedinca koji kupaonicu želi pretvoriti u osobni prostor za opuštanje“, rekla je Džoja Barišić.
Uz pomoć tehnologije, voda postaje medij opuštanja – uz zvuk, miris i dodir.

Održivost i emocija u istom proizvodu
Iako je naglasak na luksuzu, Grohe nije zaboravio održivost. Svi proizvodi iz SPA linije dizajnirani su tako da štede vodu i energiju bez kompromisa po pitanju funkcionalnosti ili estetike.
„Mi smo brend koji je istinski prijatelj vode,“ poručila je Džoja Barišić. „Naš core je voda, ali mi uzimamo odgovornost da s njom postupamo pažljivo – i kroz proizvodnju i kroz dizajn.“
Kada tehnologija služi čovjeku
Grohe Pure Foam jednostavno se postavlja na zid – vijcima ili ljepilom – i kompatibilan je s Grohe termostatskim sustavima. Instalacija je brza, a rezultat je novo iskustvo tuširanja.
„Možete se najnormalnije istuširati, a onda jednim klikom pokrenuti pjenu. Isperete je kad želite, birate miris koji vam odgovara. To više nije tuširanje – to je trenutak za sebe“, dodala je.

Dizajn koji osjeća ritam dana
Grohe je ovim konceptom još jednom dokazao da kupaonica može biti više od funkcionalnog prostora – može biti zona mira, opuštanja i obnavljanja energije.
SPA proizvodi, uključujući Allure i Atrio kolekcije, pokazali su kako moderan dizajn može odgovoriti na emocionalne potrebe suvremenog čovjeka – uz poštovanje prema vodi kao resursu.