Uređenje interijera
Tapete s potpisom domaće dizajnerice
“Moje zidne tapete i ja vodimo vječnu borbu. Jedno od nas dvoje morat će otići!” rekao je svojedobno Oscar Wilde, a svi oni koji su se ikada našli u prostoriji u kojoj su im uzorci na zidovima zadavali glavobolje, sasvim sigurno suosjećaju s velikim piscem. O velikom povratku tapeta, njihovim vrstama i tome kako ih odabrati razgovarali smo s mladom dizajnericom Martinom Banožić.

Vraćaju se u modu
Nakon nevjerojatne popularnosti koju su imale u šezdesetim i sedamdesetim godinama prošlog stoljeća, tapete su se vratile kao veliki dizajnerski trend. Iako mnogi zaziru od njih jer ih povezuju s mučnim skidanjem i odljepljivanjem, današnje tapete su mnogo praktičnije zbog čega su posljednjih nekoliko godina postale neizostavnim dijelom mnogih interijera.
Najbolje to zna mlada dizajnerica Martina Banožić koja je nakon angažmana u raznim tvrtkama specijaliziranim za dizajn tekstila, otvorila svoj obrt za izradu tapeta.

“Zadnjih deset, petnaest godina postale su popularne iz razloga što su se na tržištu pojavili dizajneri i manji brendovi koji su odlučili prezentirati neki svoj stil, bilo to ilustracije, slike, fotografije te ih producirati kao proizvod, kao tapete koje se mogu prilagoditi klijentu za razliku od tapeta iz sedamdesetih koje su bile tvorničke”, govori Martina.
Tapete kao dekorativni element
Tapete se danas uglavnom ne postavljaju na sve zidove prostorija, kao što se to činilo nekoć. Postale su dekorativni element kojim se naglašava dio prostorije, oplemenjuje dječja soba ili stvara čarobna atmosfera u nekom kutu doma.

Najbitnije je da znamo što nam se sviđa, što bismo htjeli s njom postići i odgovara li nam, da li je to nešto što bismo htjeli imati u stanu dugi niz godina jer tapeta nije samo dekoracija, nego je i funkcionalna i dugi niz godina može biti u prostoru.
Prvo dobro promislite…
Vijek trajanja joj je od 10 do 15 godina, stoga treba dobro razmisliti o pozicioniranju, motivima i boji da se ne bi brzo predomislili i išli mijenjati jer je to proces koji zahtijeva dosta vremena.
Na tržištu postoje tapete različitih vrsta. Od papirnatih, platnenih, plastificiranih, preko interaktivnih, samoljepljivih, perivih pa sve do fototapeta. Martina svoje, ovisno o interijeru u kojem će se postavljati, dijeli u dvije skupine.

Postoje tapete za privatne i komercijalne prostore, i za suhe i vlažne. Primjerice, lanena tapeta je za privatne prostore i namijenjena je za suhe prostore gdje nema puno doticaja s vlagom. S druge strane, svilene tapete, odnosno tapete svilene teksture koje u sebi imaju antibakterijski i antifungalni premaz mogu se postaviti u prostorije s mnogo vlage.
Treba se pridržavati određenih smjernica
Tapete se mogu postaviti u bilo koji prostor, no, veličina mjesta diktira njihov uzorak. Manji prostor bolje podnosi tapete minimalističkog uzorka. Pogrešno odabrani uzorak, boja i materijal u prostor, a samim time i one koji u njemu borave, mogu unijeti nervozu i nelagodu. S druge strane, dobro odabrana tapeta ima zadatak otvoriti prostor i u njega unijeti sklad. Martina nam je otkrila i koje boje preferiraju njezini klijenti.

“Kod nas su dosta popularne neutralne i bež nijanse, pogotovo ako se radi o privatnim prostorima, stanovima. Ljudi većinom biraju bež svijetle nijanse jer će u tim prostorima boraviti svakodnevno, a ako se radi o apartmanima i hotelima, tu se klijenti odvaže jer su ipak to prostorije gdje ljudi dođu i odu, recimo sobe za odmor, vile…”, objašnjava Martina.
Jednom kad odaberete boju, motiv i donesete konačnu odluku o tome da svoj prostor želite oplemeniti nekom tapetom, još uvijek morate biti na oprezu.
Kontaktirajte stručnjaka
Najgora greška koja se može dogoditi pri izboru tapete nije toliko u dezenu nego u neprofesionalnoj montaži ako se odluče sami postavljati tapete. Najbolje je kontaktirati stručnu osobu, ne postavljati sami ako niste sigurni hoće li to tehnički biti dobro izvedeno.
Na kraju treba istaknuti kako odabir motiva i boja prije svega mora odgovarati osobnosti ljudi koji žive u tom prostoru, a onda, naravno, i uklopiti ga u odabrani interijer.
Predstavljamo dom
Peterosobni stan u 60 kvadrata: Genijalno rješenje Gordane Đerić
Kada prostor postane izazov

Stan od 60 kvadrata, peteročlana obitelj, troje djece – a želja da svatko ima svoju sobu. Za većinu nemoguća misija, no, za arhitekticu Gordanu Đerić – izazov vrijedan rješenja.
Prije renovacije, dva su dječaka dijelila sobu, a djevojčica je spavala u roditeljskoj. Cilj je bio stvoriti tri dječje sobe, roditeljsku spavaću i zadržati dnevni boravak. I sve to bez izbacivanja postojećeg namještaja.
Adaptacija stana kao milimetarski precizan zadatak
Stan se u početku sastojao iz dvije velike sobe.
„Jedino rješenje bio je pristup mom novom načinu projektiranja koji zovem ćelijski sistem projektiranja“, objasnila je Đerić. „Probila sam otvor između dvije sobe, zatvorila jedan ulaz iz hodnika i dobila komunikaciju iz koje se ulazi u ‘ćelije’.“
Tako su nastale minijaturne, ali potpuno funkcionalne sobe – svaka s prozorom. „Kad su vlasnici rekli baki da će svatko imati svoju sobu, ona je pitala: ‘A hoćete imat prozore?’ Pa smo i to riješili“, smije se arhitektica.

Sobe od 6 m² – i sve stane
Svaka soba ima krevet, radni stol, ormar, prozor i – ono najvažnije – privatnost. Dječaci imaju svaki svoju sobu s krevetom na kat, dok djevojčica napokon ima svoj kutak.
„Svi ormari, uključujući veliki plakarski iz spavaće sobe, ostali su u stanu. Samo smo ih premjestili i prilagodili raspored zidova prema njihovim dimenzijama,“ kaže Đerić.
Pregradni zidovi rađeni su s milimetarskom preciznošću – sve kako bi se maksimalno iskoristio prostor bez gubitka funkcionalnosti.




Poslije
Adaptacija stana: Kada dizajn poštuje životni ritam
Dnevna soba je samo – redizajnirana.
„Zadržali smo postojeći modularni namještaj, a kako vlasnici jako vole veliki stakleni stol, uzeli smo prozirne stolce da prostor ostane prozračan“, objašnjava arhitektica.
Ono što bi drugi smatrali ograničenjem, ovdje je postalo izvor kreativnosti. Sve je izvedeno dok je namještaj bio unutar stana – bez selidbe.


Rješenje koje poštuje svakodnevicu
Projekt je završen u roku od mjesec dana. Svaki član obitelji dobio je svoj prostor, a stan je zadržao toplinu doma.

„Svaka moja ćelija ima svoju funkciju. I puno veće sobe često nemaju toliko smisleno organiziran prostor“, zaključuje Đerić.
Ovo nije samo još jedna adaptacija stana – prostor je redizajniran da živi s obitelji i njihovim stvarnim potrebama.
Kupaonica
Grohe donosi Pure Foam pjenu – SPA doživljaj u vašu kupaonicu
Grohe spaja dizajn, tehnologiju i njegu

Na ISH sajmu u Frankfurtu Grohe je predstavio brojne novitete, a mi donosimo onaj koji briše granicu između kupaonice i wellness centra – Grohe Pure Foam sustav. Tehnologija omogućuje da se posebno formulirani sapuni pretvore u bogatu pjenu koja nježno obavija tijelo.

„Radi se o posebnim kartušama sapuna pod nazivom Kinuami“, objasnila je Martina Džoja Barišić, direktorica za regiju Mediteran. „Kad pritisnete gumb na uređaju, aktivira se sapun i stvara se pjena koja njeguje kožu. Nema parabena, nema mikrovlakana – samo čisti užitak.“
Pjena dolazi u pet mirisnih varijanti, a sustav se može montirati bez velikih radova, čak i na postojeći tuš.
Grohe Pure Foam: Tuširanje kao osobni SPA doživljaj
Grohe je na sajmu izložio cijeli koncept SPA kupaonice, s modularnim rješenjima, ambijentalnim rasvjetama i različitim vrstama mlaznica – od kišnog mlaza do snažnog slap efekta.
„Grohe SPA je dizajniran za arhitekte, dizajnere interijera, investitore, ali i za svakog pojedinca koji kupaonicu želi pretvoriti u osobni prostor za opuštanje“, rekla je Džoja Barišić.
Uz pomoć tehnologije, voda postaje medij opuštanja – uz zvuk, miris i dodir.

Održivost i emocija u istom proizvodu
Iako je naglasak na luksuzu, Grohe nije zaboravio održivost. Svi proizvodi iz SPA linije dizajnirani su tako da štede vodu i energiju bez kompromisa po pitanju funkcionalnosti ili estetike.
„Mi smo brend koji je istinski prijatelj vode,“ poručila je Džoja Barišić. „Naš core je voda, ali mi uzimamo odgovornost da s njom postupamo pažljivo – i kroz proizvodnju i kroz dizajn.“
Kada tehnologija služi čovjeku
Grohe Pure Foam jednostavno se postavlja na zid – vijcima ili ljepilom – i kompatibilan je s Grohe termostatskim sustavima. Instalacija je brza, a rezultat je novo iskustvo tuširanja.
„Možete se najnormalnije istuširati, a onda jednim klikom pokrenuti pjenu. Isperete je kad želite, birate miris koji vam odgovara. To više nije tuširanje – to je trenutak za sebe“, dodala je.

Dizajn koji osjeća ritam dana
Grohe je ovim konceptom još jednom dokazao da kupaonica može biti više od funkcionalnog prostora – može biti zona mira, opuštanja i obnavljanja energije.
SPA proizvodi, uključujući Allure i Atrio kolekcije, pokazali su kako moderan dizajn može odgovoriti na emocionalne potrebe suvremenog čovjeka – uz poštovanje prema vodi kao resursu.