Uređenje interijera
Wabi-sabi: Japanska filozofija u uređenju interijera
Arhitektica i kipar ljubitelji su wabi-sabi interijera koji sklad pronalaze u autentičnosti i nesavršenosti
Daniel – kipar iz Austrije i Larisa – arhitektica iz Hrvatske sebe nazivaju zelenim parom. Žive i rade u preuređenoj vikendici na vrhu brijega, okruženi predivnom prirodom.
Interijer koji odiše osobnošću njegovih vlasnika

„Mi nekako kroz svoj rad i kroz ono što jesmo, promoviramo povratak prirodi kroz umjetnost, arhitekturu, kroz dizajn interijera. Oboje smo iz gradova, Daniel je iz Graza, ja sam iz Zagreba i to je nekako uvijek bilo u nama da smo se htjeli maknuti u prirodu“, kaže Larisa.
Wabi sabi – japanska filozofija ljepote u nesavršenosti
Prihvaćanje nesavršene prirode i odmak od perfekcionizma je bit japanske filozofije wabi sabi. A ona je nit vodilja u Larisinoj arhitekturi. Danielove skulpture i predmeti od recikliranih materijala u taj se koncept savršeno uklapaju.

„Wabi sabi je japanska filozofija koja kaže da je ljepota u nesavršenosti. Ja sam konkretno živjela u Japanu jedno razdoblje kada sam radila tamo praksu i tamo sam se upoznala s tom filozofijom obilazila hramove, zen vrtov,e sama sam putovala samo sa ruksakom i kad sam se vratila još više sam shvatila nakon života u Tokiju da se želim maknuti u prirodu. Danielova umjetnost, te skulpture od recikliranog drveta ili recikliranih materijala i uz moje stručno znanje tehničko super funkcionira u projektima“, dodaje Larisa.

U radionici u prizemlju kuće Daniel stvara svoju umjetnost

Svaki ovaj neobrađeni komad pronađen je u šetnji prirodom, ima svoju priču i čeka da ga kiparova ruka dotakne. „ Drvo je za mene najbolji materijal i najčešće radim s njim. No, ako pronađem kakav lanac ili uže i vidim da ga mogu ukomponirati, iskoristim ga, naravno ako je reciklirani materijal. Ne samo u Rudama, gdje god idemo, pronalazim drvo. Korijen masline pronašao sam na Krku i Dugom otoku gdje smo bili na kampiranju 10 dana. Ako u njemu nešto vidim, uzmem ga, ako ne vidim, ostavim ga“, kaže nam Daniel.

Drvo priprema i obrađuje ručno bez ikakvih kemikalija. Svaku nesavršenost drveta Daniel uklopi u svoju viziju novog predmeta.
Larisa Danielovim skulpturama nađe mjesto u interijerima koje uređuje
„Rekla bih da je arhitektura kao okvir koji mora biti tehnički savršen i zadovoljiti sve zahtjeve statike, instalacija, funkcionalnog okvira za život i onda je idući layer, taj završni layer je ta zapravo nesavršenost koja unosi toplinu i harmoniju u prostor“, objašnjava Larisa.

Jednostavan život u skladu s prirodom je luksuz 21. stoljeća.
Svojim radovima Larisa i Daniel pomažu ljudima da se vrate prirodi.
„To je nekako naša ciljana skupina danas. Tržište luksuza stvarno više ne želi vidjeti sjajne materijale, plastiku nešto što na prvu izgleda umjetno“, zaključuje Larisa.

Isti pogled na život spojio je ovaj par u kući na vrhu brijega, daleko od urbane džungle. Kao vjetar i zemlja spajaju umjetnost i arhitekturu slaveći nesavršenost.
Kupaonica
Grohe donosi Pure Foam pjenu – SPA doživljaj u vašu kupaonicu
Grohe spaja dizajn, tehnologiju i njegu

Na ISH sajmu u Frankfurtu Grohe je predstavio brojne novitete, a mi donosimo onaj koji briše granicu između kupaonice i wellness centra – Grohe Pure Foam sustav. Tehnologija omogućuje da se posebno formulirani sapuni pretvore u bogatu pjenu koja nježno obavija tijelo.

„Radi se o posebnim kartušama sapuna pod nazivom Kinuami“, objasnila je Martina Džoja Barišić, direktorica za regiju Mediteran. „Kad pritisnete gumb na uređaju, aktivira se sapun i stvara se pjena koja njeguje kožu. Nema parabena, nema mikrovlakana – samo čisti užitak.“
Pjena dolazi u pet mirisnih varijanti, a sustav se može montirati bez velikih radova, čak i na postojeći tuš.
Grohe Pure Foam: Tuširanje kao osobni SPA doživljaj
Grohe je na sajmu izložio cijeli koncept SPA kupaonice, s modularnim rješenjima, ambijentalnim rasvjetama i različitim vrstama mlaznica – od kišnog mlaza do snažnog slap efekta.
„Grohe SPA je dizajniran za arhitekte, dizajnere interijera, investitore, ali i za svakog pojedinca koji kupaonicu želi pretvoriti u osobni prostor za opuštanje“, rekla je Džoja Barišić.
Uz pomoć tehnologije, voda postaje medij opuštanja – uz zvuk, miris i dodir.

Održivost i emocija u istom proizvodu
Iako je naglasak na luksuzu, Grohe nije zaboravio održivost. Svi proizvodi iz SPA linije dizajnirani su tako da štede vodu i energiju bez kompromisa po pitanju funkcionalnosti ili estetike.
„Mi smo brend koji je istinski prijatelj vode,“ poručila je Džoja Barišić. „Naš core je voda, ali mi uzimamo odgovornost da s njom postupamo pažljivo – i kroz proizvodnju i kroz dizajn.“
Kada tehnologija služi čovjeku
Grohe Pure Foam jednostavno se postavlja na zid – vijcima ili ljepilom – i kompatibilan je s Grohe termostatskim sustavima. Instalacija je brza, a rezultat je novo iskustvo tuširanja.
„Možete se najnormalnije istuširati, a onda jednim klikom pokrenuti pjenu. Isperete je kad želite, birate miris koji vam odgovara. To više nije tuširanje – to je trenutak za sebe“, dodala je.

Dizajn koji osjeća ritam dana
Grohe je ovim konceptom još jednom dokazao da kupaonica može biti više od funkcionalnog prostora – može biti zona mira, opuštanja i obnavljanja energije.
SPA proizvodi, uključujući Allure i Atrio kolekcije, pokazali su kako moderan dizajn može odgovoriti na emocionalne potrebe suvremenog čovjeka – uz poštovanje prema vodi kao resursu.
Kupaonica
Roca na ISH sajmu: Održivost, dizajn i budućnost kupaonica
Kupaonice koje štede vodu i energiju

ISH sajam u Frankfurtu održan je pod egidom održivosti s čim se Roca grupacija itekako mogla poistovjetiti. Kombinirajući stil, inovativnost i izdržljivost, tržištu nude ekološki prihvatljive
proizvode.
Na ovogodišnjem ISH sajmu u Frankfurtu, Roca grupa jasno je poručila – budućnost kupaonica je održiva, ali i lijepa. Među stotinama štandova, njihov je privlačio poglede bojama, teksturama i vizijom razvoja.
„Dobrodošli u Roca zonu!“, dočekao nas je Xavier Torras, direktor komunikacija Roca Grupe. „Roca i Laufen su naši globalni brendovi, imamo 20.000 zaposlenika i prisutni smo u više od 170 zemalja. Danas ovdje predstavljamo sve naše novitete profesionalcima iz cijelog svijeta.“

Roca kupaonice kao prostor za život, a ne samo za funkciju
Šetnja kroz njihov štand bila je poput šetnje modernom ulicom – s izlozima koji oduševljavaju.
„Roca i Laufen su naši globalni brendovi, imamo 20.000 zaposlenika i prisutni smo u više od 170 zemalja. Danas ovdje predstavljamo sve naše novitete profesionalcima iz cijelog svijeta.“, rekao je Xavier Torras, direktor komunikacija Roca Grupe.
Roca je posebno istaknula kolekciju slavina s naglaskom na boju, ali i Kay kolekciju koju potpisuje poznati europski dizajner Stefan Diaz.
„Kay kolekcija je ravnoteža dizajna i funkcionalnosti. Ima nove završne obrade i daje novu visinu kupaonici“, objasnio je Torras. „To je kolekcija srednjeg do višeg cjenovnog razreda, a dolazi krajem ove ili početkom sljedeće godine.“
Roca kupaonice time postaju mjesto osobnog izražavanja, a ne samo svakodnevne rutine.

Inovacije koje štede prostor, vodu i energiju
Posebnu pažnju privukla je nova WC školjka s integriranim vodokotlićem. Osim što štedi prostor, koristi gravitaciju umjesto električne energije.
„Zahvaljujući softveru i gravitaciji, bez struje možete stvoriti tlak i ispirati školjku. Uvijek imate spremnik i vodu – a voda pada prirodno“, pojasnio je Torras.

Održivost kao strateška odluka, ne samo trend
„To je tehnološka i ekološka revolucija koju planiramo proširiti u druge zemlje“, istaknuo je Torras, dodajući kako su već u tijeku pripreme za nove peći u Španjolskoj i Brazilu.
Održivi pristup Roca ne pokazuje samo u proizvodnji. Zaklada We Are Water, koju su osnovali prije 12 godina, do sada je pomogla više od 4 milijuna ljudi u zemljama s nedostatkom pitke vode i sanitarne infrastrukture.

Prisutnost mediterana u svakom detalju
„Korijeni su nam u mediteranu – kreativnost, prirodni materijali, život s poštovanjem prema vodi i okolišu“, zaključuje Torras. Roca je kroz dizajn, mirise i materijale poslala jasnu poruku: kupaonica budućnosti nije hladna i sterilna, nego topla, održiva i osobna.
You must be logged in to post a comment Login